SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

cwiczenia na klate w domu...ale jakie?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 213834

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 60 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3675
jakie cwiczenia moge robic na klatke piersiowa?ale czesc srodkowa i górna. Moze jakies pompki . oczywiscie chodz mi o sposoby w domu.jakies pompki lub inne cwiczenia w domu.(ale w sumie wszystki cwiczenia na klate w domu)dzięki
1
napisał(a)
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1429 Napisanych postów 15897 Wiek 30 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 228648
Klatka piersiowa to jedna z partii, którą chyba najłatwiej trenować w domu. Większość ćwiczeń oparta jest na pompkach, ale jest ich tyle wariantów, że bardzo długo można wciąż progresować.

Podstawowe informacje na temat pompek znajdziesz tu:
http://www.sfd.pl/CO_DAJĄ_POMPKI_-t13031.html

Różne warianty pompki:

- pompka klasyczna z rękoma ustawionymi na podwyższeniu – taki układ ciała zaangażuje do pracy bardziej górną część klatki. Jest to też opcja dla osób, które uczą się pompek i wykonanie jednej klasycznej sprawia spore problemy
- pompka klasyczne z nogami ustawionymi na podwyższeniu – trudniejszy wariant pompki, angażująca bardziej dolną część klatki piersiowej
- pompki z szerokim rozstawieniem rąk – poza klatką pracują tutaj dość mocno barki. Taka opcja będzie dobra dla osób, które pracują nad poszerzeniem tej części ciała
- pompki z wąskim ustawieniem rąk – taki wariant angażuje również mięsień trójgłowy ramienia a jeśli chodzi o klatkę piersiową to głównie jej środkową część. Trudniejszą wersją tego ćwiczenia będzie tzw. pompka diamentowa, gdzie dłonie są na tyle blisko siebie, że kciuki i palce wskazujące stykają się ze sobą
- pompki plyometryczne – klasyczna pompka z dynamicznym odepchnięciem ciała od podłogi (ręce odrywają się na moment od podłoża). W wersji trudniejszej można dołożyć klaśnięcie
- pompka przy ścianie – jedna ręka i noga na podłodze jak w klasycznym wariancie, druga ręka na ścianie. Dość trudne ćwiczenie wymagające siły oraz stabilizacji
- klasyczne pompki z naprzemiennym unoszeniem ręki lub nogi lub ręki i nogi jednocześnie

Jakie jeszcze ćwiczenia można wykonać w warunkach domowych?

Istnieją ćwiczenia niepozorne, ale niezwykle przydatne w trenowaniu klatki. Potrzebny jest do tego sprzęt, ale jest on stosunkowo niedrogi:
- ściskanie małej piłki softball (piłka o średnicy ok. 30 cm) – krótkie spięcie a nawet praca izometryczna doskonale zaangażują górną i środkową część klatki piersiowej
- rozciąganie gumy – alternatywa dla rozpiętek
Jak widać ćwiczeń na klatkę piersiową w domowych warunkach jest bardzo dużo.

Podobne tematy:
http://www.sfd.pl/,,Klatka_piersiowa_,_mega_artykuł_od_Czawaja-t273627.html
http://www.sfd.pl/POMPKI_różne_warianty.-t286599.html
http://www.sfd.pl/Klatka_piersiowa_w_domu.-t28669.html
http://www.sfd.pl/PROBLEM_Z_GORNA_CZESCIA_KLATKI_PIERSIOWEJ-t713744.html?utm_source=SFD&utm_campaign=Szukaj&utm_medium=all
http://www.sfd.pl/Jak_ćwiczyć_klate_piersiową_w_domu..._-t199909.html


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 570 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 8369
Zapraszam do lektury tam wszystko masz o treningu domatora...Wszystkie ćwiczenia...
http://www.kulturystyka.pl/atlas/trening_domatora.htm
Pozdrawiam
4
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 279 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1386
przejrzyj sobie trening domatora - tam rzeczywiście jest wszystko. Jeżeli chodzi o rozwój klaty, to polecam pompki z nogami trzymanymi wyżej niż dłonie (górna część klaty); pompki z dłońmi i nogami trzymanymi na tej samej wysokości, ale na podwyższeniu (idealne ćwiczenie zastępujące wyciskanie na ławce poziomej) - jeżeli zadbasz o technikę, to nie będziesz w stanie zrobić na początku więcej niż 8 - 10 powtórzeń. Poza tym polecam pompki na jednej ręce - mocno rozwijają klatę i górne partie grzbietu.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 60 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3675
na pewno skorzystam dzieki za odpowiedz
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 88 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 853
standardowo - najlepsze pompki ;) po jakims czasie jak juz nabierze sie wprawy mozna dodatkowo nakladac obciazenie - jakis plecak, a jak nie wystarczy to zawsze moze ktos wskoczyc na plecy. dobrze tez zaopatrzyc sie w drazek do podciagania. I jeszcze jedno cwiczonko ktore pokazal mi ojciec (brzmi troche glupio ale to na serio dziala). stajemy w niezbyt szerkoich drzwiac, rece opieramy na framugach i napieramy tak jak bysmy chcieli rozszerzyc te framugi (przemy z calej sily). swietnie dziala na klatke i szczegolnie na kaptury.
1

"...Wherever I may roam..."

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 644 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 8248
A JA ZNAM JESZCZE JEDNO ODWROTNE DO TEGO CO NAPISAŁ KOLEGA WYZEJ TZN SKŁADAMY RECE TAK JAK DO MODLITWY I MOCNO ALE NPRWDE BARDZO MOCNO SCISKAMY JE PREZD KLATKA I TRZYMAMY TAK PRZEZ CHWILE I TAK KLIKA POWTUREZNI TEZ DOBREZ DZIAŁA NA KLATKE A SZCZEGÓLNIE SRODEK KLATY :) POZDRO !!!
1

" Każda droga nawet ta najdłuższa zaczyna sie od pierwszego kroku "

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 2045 Wiek 27 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 13784
Mati_16 - pierwszy raz slysze. Do autra skrobnij ten plan i daj do oceny.

http://www.sfd.pl/temat192921/  -Ile powtorzen na mase sile itd.

http://www.kulturystyka2.fora.pl/ - nowe forum

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 644 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 8248
ja tez niedawno sie o tym dowiedziałem z cieszącego sie uznaniem zródła i spróbowałem i naprawde fajnie spina miesnie klatki w zależnosci gdzie ułóżysz rece jak blisko dołu klaty to wejdziedzie na doł ajak góryto oczywiscie na góre ;) Pozdro !!!

" Każda droga nawet ta najdłuższa zaczyna sie od pierwszego kroku "

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 279 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1386
no, nie powiem, żeby były to złe ćwiczenia... Wczoraj miałem trening na klatę i spróbowałem tych ćwiczeń jako rozgrzewkowe, bo chyba nie nadają się za bardzo jako osobne serie. Tak poza tym bardziej podoba mi się to z zaciskaniem rąk przed klatą. Rzeczywiście dużo zależy od ułożenia dłoni.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 31 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1063
to ćwiczenie z futryną co opisał robsonek jest spoko na rozgrzewkę przed wyciskaniem ja zawsze je stosuje super rozciąga i rozgrzewa klate triceps kaptury a nawet przedramiona spoko :)
napisał(a)
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 2065 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 16342
ja w tej chwili tez cwicze klatke treningiem domatora i robie to tak:

klasyczne pompki na podłodze 4s x 20
pompki z nogami wyżej 2s x 15
pompki na 3 taboretach 4s x 15
czekam na rezultaty narazie cwicze tak 4 tydzien
co sadzicie o takim treningu?
2

"pozdrawiam wszystkich sympatyków hibernacji"
endo klub
kiedyś kulturystą trzeba było się urodzić teraz jest megabol

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Tymczasowy domator - trening do oceny.

Następny temat

Zdjecia do A6W

Nawet jedna dawka testosteronu podnosi poziom cholesterolu Nawet jedna dawka testosteronu podnosi poziom cholesterolu Ciasteczka owsiane Ciasteczka owsiane Czy trening siłowy jest bezpieczny dla dzieci? Czy trening siłowy jest bezpieczny dla dzieci? Trening interwałowy zwiększa poziom hormonu wzrostu Trening interwałowy zwiększa poziom hormonu wzrostu Czy kulturyści powinni powiedzieć prawdę o dopingu? Czy kulturyści powinni powiedzieć prawdę o dopingu? Ryż brązowy - wady i zalety Ryż brązowy - wady i zalety Cardio nie ma sensu, aeroby to przeżytek, wiec co? Cardio nie ma sensu, aeroby to przeżytek, wiec co? BCAA - minimalna skuteczna dawka BCAA - minimalna skuteczna dawka