logo
zamknij zamknij

co zjeść przed meczem

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 33386

4 5 3
napisał(a)
xZone
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 29 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 880
Witam!

Mam pytanie co zjesc przed meczem zeby lub co wypic przed meczem zeby sie dobrze gralo i nie czulo zmeczenia ?
3
napisał(a)
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1177 Napisanych postów 14747 Wiek 29 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 170659
Posiłek przed treningiem to bardzo ważna sprawa. Od tego kiedy, co i ile zjemy może zależeć rozkład naszych sił, koncentracja, ale również samopoczucie. Nie ma uniwersalnej metody, ponieważ każdy z nas reaguje inaczej. Na pewno jednak posiłek przedtreningowy nie może być zbyt obfity i ciężki ani zbyt mały lub zjedzony na długi czas przed rozpoczęciem wysiłku fizycznego. Ważne również by był dopasowany do celu np. masa, redukcja, wytrzymałość oraz bilansu kalorycznego jaki utrzymujemy w naszej diecie.
W treningach wytrzymałościowych, a do takich z pewnością należą mecze sportowe, istotne jest dostarczenie organizmowi paliwa aby przez długi czas dostarczało ono energii. Dobrym jej źródłem są węglowodany i posiłek przedtreningowy powinien zawierać ich sporą dawkę. Najlepiej jeśli będą to węglowodany złożone, które swoją energię wydzielają dość długo. Może być też mix węglowodanów złożonych i prostych. Ilość białka w takim posiłku nie powinna być zbyt duża, ale dobrze by jego źródło również się w nim pojawiło.
Taki posiłek powinno się zjeść na 1,5 -2 godzin przed wysiłkiem jednak trzeba poznawać swój organizm i szukać dla siebie optymalnej drogi.

Przykłady posiłków:
- chude mięso/ryba, ryż brązowy lub kasza, niewielka ilość lekkostrawnych warzyw
- omlet z płatków owsianych, jaj i owoców
- koktajl z odżywki białkowej, owoca i płatków owsianych

Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Jaki_owoc_ma_najwięcej_białka_-t302711.html
http://www.sfd.pl/Batony_proteinowe__jakie_-t786823.html
http://www.sfd.pl/ILE_RAZY_DZIENNIE_BRAĆ_BIAŁKO,_...-t99621.html





Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-08 16:40:46
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
OLE12345
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 638 Wiek 41 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 10832
Poł godziny przed meczem mozesz zjesc banana albo winogrono:)A do picia to izostar w puszce po 0.2 l.Przynajmniej pamietam ze takie cos kiedys bylo.Albo mniej wiecej poł szklanki innego napoju izotonicznego.byle nie red bull i inne.
2

Grajcie pięknie

napisał(a)
bodymaker
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 14568 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 53165
3 h przed rozgrzewką posiłek bogaty w węglowodany złożone + białko, unikaj tłuszczy i błonnika, tuż przed meczem carbo.
1

Sklep kibica www.ISS-sport.pl sponsorem Ligi Typerów! Zagraj z nami!
http://www.sfd.pl/Liga_Typerów__VII_Edycja-t567860.html

napisał(a)
maverick84
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 31 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 266
Przed każdym meczem (jakieś 30-40minut) zjadam pół lub całego jeśli długo nic nie jadłem snickersa i wypijam szklankę wody z dwoma tabletkami Activ firmy Kruger. A na meczu mineralka i drugie pół snickersa w przerwie. Juz wyjaśniam dlaczego...

1.Snickers - wczytywałem się w książkę "biochemia sportu", gdzie uznano, iż do wysiłku tego typu należy stosować wyłącznie cukrowce. Batonik zapewni krótkotrwały skok cukru, który jest natychmiast wykożystywany podczas wysiłku do wytworzenia energii. Pół batonika przed i w przewie meczu na pewno wam nie zaszkodzi, a pomoże, dożucając nową dawke cukru. W batoniku znajduja sie również orzechy i inne składniki. Składniki te trawione są dłużej, a co za tym idzie zapewniają nam stałą dostawę energii. Świetną kompilacją w tym wypadku jest czekolada z orzechami i rodzynkami (dla niewiedzących rodzynki to wysuszone winogrona, kilogram rodzynek to pol kilo cukru).

2. Activ - Ogladajac skład powszechnie dostępnych tabletek musujących, właśnie Activ firmy Kruger ma najwiecej składników. Poza witaminkami, zawiera coś bardzo istotnego, czyli Magnez, zapobiaga on skurczą mieśni. mamy tam również l-karnityne choć to mniej istotne, jest tez Kofeina. O kofeinie mówi się, iż przy długim wysiłku zamiast rozjaśniać nam umysł i poprawiać reakcje, zadziała wręcz przeciwnie wzmagając zmęczenie. Prawda, jednak 1,5 godziny biegania za piłką, to nie długotrwały wysiłek, a poprawiona reakcja bardzo sie przydaje.

3. Woda - pamiętajcie, by kupować wodę wyłącznie mineralną, nie źródlaną czy zmineralizowaną.
woda źródlana do 0,5g składników mineralnych
woda zmineralizowana 0,5-1g
woda minerlana ponad 1g

pozdro!
5
napisał(a)
maverick84
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 31 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 266
A obiadek max 2-3 godziny przed meczem...
i nie zapomnijcie sie wypróżnić;)
3
napisał(a)
wafel89
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 70 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 406
mam pytanie odnośnie picia alkoholu w różnych ilościach przed meczem? jak to powinno się odbywać? mimo tego, że jestem sumienny to czasem po prostu nie można odmówić... :)
2

Piłka to najlepsze, co mogło przytrafić mi się w życiu...

napisał(a)
zyzmo
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 9 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 37
Jak już ktoś się nastawia na prawdziwy mega obiad to 4 godziny przed meczem.

Ja stawiam potem na napój izotoniczny 1h przed meczem i do tego jakiś batonik preferuje SNICERSY. No i oczywiście jak w klubie macie możliwości to łyk odżywki. Oczywiście w przerwie odżywka tylko w takiej ilości żeby zaspokoić pragnienie a nie się opić i 2 połowę biegać z pełnym brzuchem bo to będzie dramat.
6
napisał(a)
Wieczfnian64
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1 Wiek 15 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 2
Może i tak tylko że ja mam 12 lat i bardziej chodzi mi o jakieś rady dla dzieci. O 9:00 mam zawody więc... Co ja mam zrobić?!
2
napisał(a)
Cris Thug Il Fenomeno Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 108 Napisanych postów 14891 Wiek 25 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 166118
Gdzieś o 7 zjedz posiłek bogaty w węglowodany złożone + troch białka.A w czasie przerwy/meczu wypij (w rozsądnej ilości) np.gatorade czy powarade.I tyle

Zmieniony przez - Cris Thug w dniu 2013-05-13 21:24:59

Ole-le, ola-la, ser del Barça és el millor que hi ha!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

piłkarska rozpiska posiłków

Następny temat

TYPEREK---Primera Division------

Paula Mocior i Piotr Borecki - ocena sylwetki

Placki warzywne z mozzarellą

Częstotliwość spożywania posiłków a metabolizm

5 warzyw, które warto dołączyć do diety

Czy trening aerobowy szkodzi przyrostom siły, mocy i masy?

Triathlon, czyli od zera do bohatera. Część I i część II.

Najbardziej szkodliwe metody treningowe

Niesportowe wyznania Pauli Banot-Leoniewskiej