Temat został odczytany 9038 razy

co zawiera potas sód magnez wapno

86.111.115.*
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
jakie owoce, warzywa czy inne produkty jadalne zawierają sód potas magnez wapno? akie produkty należy stosować w diecie, w jakich ilościach, dawkach. z czym można je łączyć.jaki mają wpływ na organizm i jego kondycję?

1
1296555520000
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

Indywidualne plany dietetyczne i treningowe

  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
zgłoś naruszenie
  • odp-SFD-pl SFD ODPOWIADA
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 8685
  • Wiek: 33 lat
  • Na forum: 6 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 28842
Produkty bogate w dany składnik (źródło J. GAwęcki, "Żywienie człowieka",2008):

sód - sól kuchenna, ryby solone (1000mg w 100g), wędliny (700-1000mg w 100g),sery podpuszczkowe(750mg na 100g), pieczywo (350mg na 100g). (zalecane dzienne spożycie: 575mg-625mg, w zależności od aktywności fizycznej)zazwyczaj tego pierwiastka jest nadmiar w codziennej diecie.
potas- rośliny strączkowe, orzechy, ziemniaki, banany, porzeczki, mięso, ziarna zbóż
(zalecana dzienna dawka: 3500mg)
magnez- proszek kakaowy, kasz gryczana, groch, fasola, orzechy, płatki kukurydziane zbożowe z pełnego przemiału (mężczyźni: 370, kobiety:300mg na dobę).
wapń - sery podpuszczkowe, mleko, napoje mleczne, ser twarogowy,, sardynki, śledzie, jarmuż, fasola (900mg na dobę.

Wyżej wymienione składniki mineralne są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu (szczegółów proszę poszukać przy pomocy www.google.pl). 
Codzienny jadłospis powinien być tak skomponowany, aby dostarczać wszelkich niezbędnych składników odżywczych, w tym wyżej wymienionych minerałów.

Informacje na temat komponowania jadłospisów i prawidłowego odżywiania znajdują się w postach podwieszonych w dziale:
http://www.sfd.pl/Odżywianie-f10.html

Chcesz zrobić formę do lata? Wejdź: [http://potreningu.pl/plany]
1296559270000