logo
zamknij zamknij

co jesc przed treningiem?

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 15417

4,75 5 4
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42436 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
mam pytanie jaki typ posilku nalezy zjesc przed treningiem?
czytalam, ze nie nalezy trenowac na pusty zupelnie zaladek zgodnie z mitem, ze wtedy sie spala wiecej kalori.
co drugi dzien cwicze na silowni i co kolejny wykonuje cwiczenia cardio. czy jest roznica w posilkach jakie powinam jesc przed tymi treningami?? czy jest roznica w spalaniu kalorii z posilkow kiedy cwiczy sie na silowni a kiedy wykonuje cardio? mam do spalenia troche tkanki tluszczowej i jednoczesnie chce urzezbic cialo przez przyrost miesni. za wszystkie porady z gory dziekuje!
napisał(a)
Bull One and One Administrator
Ekspert
Szacuny 779 Napisanych postów 54358 Wiek 43 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 261325
Spożywanie posiłków zarówno przed, jak i po treningu nadal nastręcza wielu wątpliwości.
Najczęściej pojawiają się pytania na temat tego z czego powinien się taki posiłek składać oraz w jakim czasie przed lub po wysiłku powinniśmy go spożyć, aby wyciągnąć z niego jak najwięcej wartości odżywczych.


  1. 1. Co zjeść przed treningiem?
  2. 2. Ile czasu spożyć posiłek przed treningiem?
  3. 3. Co zjeść po treningu?
  4. 4. Jak długo czekać z posiłkiem po treningu?
  5. 5. Do poczytania


1. Co zjeść przed treningiem?

Bez wątpienia posiłek przedtreningowy powinien być tak zbilansowany, aby dostarczał wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
Winien składać się z dobrego jakościowo białka, węglowodanów oraz tłuszczu.
W zależności o jakiej porze dnia trenujemy posiłkiem przedtreningowym bywa śniadanie, drugie śniadanie bądź obiad. Kolację zostawiamy na posiłek po treningu.
I tak, posiłkiem przedtreningowym może być:
śniadanie:
- omlet z jaj, z mąką owsianą, owocami i polewą z odżywką białkową
- owsianka z odżywką białkową, orzechami i owocami
drugie śniadanie:
- koktajl z owoców, odżywki białkowej, wiórków kokosowych
- kanapki z pieczoną/gotowaną piersią z indyka/kurczaka, z warzywami i masłem
obiad:
- ziemniaki ze smażoną wołowiną i warzywami
- ryż z sosem pomidorowym z mieloną wieprzowiną i warzywami
- kasza z pieczonymi udkami kurczaka i warzywami
Powyższe to oczywiście propozycja komponowania posiłków. Wybór jest o wiele szerszy - należy przede wszystkich pamiętać żeby bazować na niskoprzetworzonych produktach wysokiej jakości.
Objętość dania uzależniona jest od czasu, po jakim zamierzamy zacząć aktywność fizyczną, warto jednak, żeby w takim posiłku znalazło się minimum 20g dobrego jakościowo białka.

2. Ile czasu spożyć posiłek przed treningiem?

Czas, który musi upłynąć od spożycia posiłku do rozpoczęcia aktywności fizycznej uzależniony jest od tego co zjemy.
I tak, jeśli wybierzemy produkty lekkostrawne i w niewielkiej ilości, np. koktajl z owoców i odżywki białkowej, to trening możemy rozpocząć nawet po 30-45min.
Natomiast, jeśli zjemy obfity obiad ze smażonym mięsem, górą ziemniaków i tłustym sosem, musimy odczekać 2-3 godziny, żeby móc wykonać ćwiczenia w pełnym komforcie.

3. Co zjeść po treningu?

Bezpośrednio po aktywności fizycznej, kiedy krew jeszcze nie wróciła do przewodu pokarmowego, najlepiej jest spożyć odżywkę białkową w ilości ok. 30-40g, żeby zapewnić mięśniom budulca do wzrostu.
Następnie można spożyć konwencjonalny posiłek, składający się z niskoprzetworzonych produktów wysokiej jakości, jak w przypadku posiłku przedtreningowego.

4. Jak długo czekać z posiłkiem po treningu?

Z posiłkiem potreningowym warto odczekać do momentu, gdy układ pokarmowy zacznie znowu prawidłowo pracować, czyli ok. 1,5 - 2h po zakończonej aktywności.

5. Do poczytania

http://www.sfd.pl/Co_jeść_przed_i_po_treningu_-t816713.html 
http://www.sfd.pl/Co_jeść_i_kiedy_przed_treningiem_-t831280.html 
http://www.sfd.pl/Bardzo_ważne__posiłek_przed_treningiem-t603743.html 

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Kruszek
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 17157 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 54672
Jaki znowu "MIT"???? - Przecież podczas treningu na czczo (choć nie powinno to być nic więcej jak trening aerobowy) spalane jest więcej kalorii! Nie dostarczyłaś organizmowi żadnych składników odżywczych - więc szybciej dojdzie do wykorzystywania jako źródła energii kalorii pochodzenia tłuszczowego. W takim układzie warto byłoby ćwiczenia o charakterze krążeniowym wykonywać przed pierwszym posiłkiem.


"When the flood calls, you have no home, you have no walls"
1

Wesoły wegan :)

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42436 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
dzieki za informacje. czy dobrze Cie zrozumialam - przed cwiczeniami aerobowym nie powinnam nic jesc bo wtedy energia to wykonywania tych cwiczen pochodzi z tkanki tluszczowej a nie ze spozytego posilku?
a co przed treningiem silowym??

dzieki!
napisał(a)
Kruszek
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 17157 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 54672
Można jeść przed treningiem krążeniowym - dobra by była wtedy owsianka która oddala w czasie absorbcję węglowodanów - ale ogólnie wykonywanie aerobów na czczo jest najefektywniejsze pod wzgledem efektywności.
A przed treningiem oporowym? To zależy od tego jaa dietę stosujesz, dobrze by było udać sie do dzialu odżywianie i tam przedstawic im plan twojego odżywiania - dostałabyś wiecej porad odnośnie takich spraw.
A co do treningu - to jaki właściwie wykonujesz?

"When the flood calls, you have no home, you have no walls"
1

Wesoły wegan :)

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42436 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
dzieki Kruszek za porady! bede probowac robic trening aerobowy na czczo.
moj trening oporowy wyglada tak:
rozgrzewka - 5 minut na rowerku ponizej

-przysiady wykroczne
-przysiady ze sztanga na barku
-wypychanie na suwnicy
-uginanie nog w lezeniu
-martwy ciag
-osle wspiecia
-sklony tluowia z linka wyciagu siedzac
-sklony tluowia z linka wyciagu kleczac
-uginanie ramoin podchwytem stojac z raczka wyciagu
-prostowanie ramion na wyciagu stojac
-wyciskanie w lezeniu na lawce poziomej

taki trening wykonuje 3 razy w tygodniu, po ok 1 godz.
czy przed takim treningiem zaleca sie tez owsianke, na czczo czy zupelnie cos innego niz w przypadku treningu aerobowego?
napisał(a)
Kruszek
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 17157 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 54672
Ale ten plan jest niepełny, nie ma nic na barki oraz grzbiet - a na dodatek za dużo ćwiczeń jest ukierunkowanych na mięśnie ud. Czy ten planik wykonujesz w systemie obwodowym?
Mowiłem że lepiej bedzie wpaść do działu odżywianie - oni tam znaja się na tym znacznie lepiej niż ja, i ich sugestie będa bardziej wartościowe.

"When the flood calls, you have no home, you have no walls"

Wesoły wegan :)

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42436 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
dzieki za sugestie, pomysle co dodac na barki i grzbiet :)
co znaczy w systemie obwodowym?
napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
Dokładnie- jaki masz cel??

Pozdrawiam wszystkich ambitnych-"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Czytaj i pytaj:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/
Albo oglądaj i ucz się http://www.kulturystyka.pl/atlas_cwiczen-michail/ 

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42436 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
moim celem jest stracic zbedne kg - ok 15 i uksztaltowac sylwetke masa miesniowa.
napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
http://www.sfd.pl/Topic.asp?topic_id=18564&forum_id=8&Topic_Title=&forum_title=Trening

Polecam ten trening + Dodaj aeroby 3-5x tygodniu( w zależności od tego ile chcesz zgubić) po 45-60 minut(pierwszy tydzień po 30 minut, by się wprawić)ze STAŁYM tętnem 65-60% cardio max (220 minus Twój wiek).
Do tego polecam lekko ujemny bilans kaloryczny.

Pozdrawiam wszystkich ambitnych-"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Czytaj i pytaj:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/
Albo oglądaj i ucz się http://www.kulturystyka.pl/atlas_cwiczen-michail/ 

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42436 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
dzieki wielkie za rady!
czy zaleca sie wykonywanie treningu aerobowego na czczo zaby spalac kalorie z tkanki tluszczowej? czyli np rano jak wstaje wypije tylko wode i bede robic moje aeroby na czczo - czy to jest dobre czy nie?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Większe nogi

Następny temat

czy ktos moze skomentowac moj trening?

Wady i zalety treningu dzielonego: partia raz w tygodniu

Jarmuż - co w sobie kryje?

“Wielki” trening Aliny i Alusi!

3 ćwiczenia idealne pod BJJ i nie tylko

Zapraszamy na Debiuty PZKFiTS 2018

Stephanie Davis w Polsce

Kolejność wykonywania ćwiczeń a rozwój mięśni

ZAPRASZAMY NA DEBIUTY 2018 ESP EUROPE SPORT POWER - 17-18.02.2018