Jeżeli po miesiącach czy nawet latach treningu, patrzysz w lustro i nadal nie widzisz efektów swojej pracy - ten artykuł prawdopodobnie pomoże ci zidentyfikować powody, dla których możesz nie widzieć żadnych postępów. Oto pięć przyczyn, dlaczego możesz nie widzieć skutków swoich wyczerpujących treningów.

1. Złe nawyki żywieniowe

Właściwa dieta ma kluczowe znaczenie w budowaniu masy mięśniowej oraz w redukcji tkanki tłuszczowej. Niestety, jedzenie śmieciowego jedzenia nie idzie w parze z fit sylwetką. Jednak wiele osób nadal się łudzi, że jeżeli chodzą na siłownię, nie muszą już dbać o to, co jedzą. Co więcej, panuje przekonanie, że skoro trenujemy, możemy pozwolić sobie na więcej. Przez co trudno nam zachować ujemny bilans kaloryczny, tak istotny podczas redukcji. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty, powinieneś starać się jeść jak najwięcej wartościowych produktów, a efekty w końcu nadejdą.

Dieta to 60% sukcesu. Niestety, trening, nieważne jak intensywny, nie może pokryć skutków złych nawyków żywieniowych. Raz na jakiś czas można pozwolić sobie na oszukany posiłek, ale niezbyt często. Właściwa dieta i odpowiedni bilans kaloryczny zawsze będą podstawą w kształtowaniu masy mięśniowej lub podczas odchudzania.

2. Mierzenie ponad swoje możliwości

Niestety, nie oszukujmy się, wiele postaci ze świata fitness, które widzimy na licznych stronach internetowych, w social mediach, czasopismach czy nawet często na zawodach sportowych, to w dużym stopniu osoby wspomagające się nielegalnymi substancjami. Bez dopingu na pewno nie osiągniemy takich efektów jak oni w tak krótkim czasie i wcale nie jest to złe. Piękne sylwetki, duże mięśnie, minimalny poziom tkanki tłuszczowej - ten widok sprawia, że chcemy wyglądać tak jak oni. Po części ich wygląd  służy nam jako "motywacja" do trzymania diety i intensywnego treningu, jednakże należy uważać, aby nie dać się przysłowiowo ,,nabić w butelkę”.

Ludzie mają tendencję do kupowania suplementów, które mają wymyślne nazwy, są zgrabnie przedstawione przez wysportowane osoby, zapewniające nas o niewiarygodnych efektach w kilka dni. Następnie, łudząc się, że z samego stosowania suplementu będziemy wyglądać jak z reklamy suplementów, zaniedbujemy dietę i treningi. Niestety, same suplementy bez treningu i diety na pewno nie pomogą nam w uzyskaniu wymarzonej sylwetki. Jeżeli chcemy uzyskać efekty potrzebujemy czasu, samodyscypliny, systematyczności i masy ciężkiej pracy. Suplementy to jedynie dodatek, co więcej, warto zadbać o to, aby spożywać suplementy o potwierdzonej skuteczności.

3. Mylna nadzieja, że ćwiczenia wielostawowe zrobią z nas kulturystę w kilka dni

Coraz częściej możemy usłyszeć o tym, jakie wspaniałe efekty dają ćwiczenia wielostawowe. Wiele osób spodziewa się, że martwy ciąg lub przysiady mają jakieś magiczne właściwości, które pomogą im zmienić sylwetkę w jeden czy dwa dni. Nie ma w nich nic magicznego, są to ćwiczenia jak każde inne. Są one niezwykle użyteczne i bardzo efektywne, to prawda, ale wyłącznie gdy są praktykowane konsekwentnie. Jednak nawet one nie mają takiej mocy, aby przekształcić sylwetkę w bardzo krótkim czasie. Ćwiczenia wielostawowe są ważne i mogą być podstawą treningu, jednak jak już wcześniej wspomniałem, nie ma efektów ,,na szybko”. Zmiany wymagają czasu.

4. Trening bez planu czy  konkretnego celu

Na siłowni możemy często spotkać się z osobami, które ćwiczą bez konkretnego celu. I tak dzień w dzień. Bez żadnego schematu czy planu. Pamiętaj, aby na początku ustalić sobie realny cel, do którego będziesz dążył. Przykładowo: redukcja 2 kg w miesiąc.

Kolejną kwestią jest ułożenie planu. Możemy to zrobić na własną rękę, z pomocą stron czy for internetowych lub skorzystać z pomocy doświadczonego trenera, czy to w formie on-line czy twarzą w twarz.

Trening bez planu nie daje nam odpowiednich efektów, ponieważ nasze ciało nie dostaje odpowiedniego bodźca do rozwoju. Plan oraz sprecyzowany cel jest fundamentem, nie wspominając już o odpowiedniej technice. Dzięki nim możemy porównać swoje efekty oraz czuć satysfakcję z tego, co udało nam się osiągnąć.

5. Zbyt duży poziom tkanki tłuszczowej

Jeśli chcesz wyglądać jak prawdziwy kulturysta, musisz zawsze zwracać uwagę na poziom tkanki tłuszczowej. Dlaczego jest to tak ważne?

Istnieje wiele przykładów osób, które zażywają sterydy, ale ich sylwetki pozostawiają wiele do życzenia, ponieważ mają zbyt duży poziom tkanki tłuszczowej. Nasze mięśnie nie mają odpowiedniej wrażliwości na składniki odżywcze i nie rozwijają się tak intensywnie przy wysokim poziomie tkanki tłuszczowej. Niski poziom tłuszczu jest ważny bez względu a to, czy używamy sterydów czy nie. Jest to konieczne po pierwsze po to, by dobrze wyglądać, po drugie po to, aby nasze mięśnie efektywniej się rozwijały.

Podsumowanie

Czynników, z powodu których możemy nie widzieć efektów pracy na siłowni, może być wiele. Czasami małe, z pozoru nic nieznaczące drobiazgi stoją nam na drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

Na podstawie: http://www.fitnessandpower.com/build-muscle/look-like-you-dont-lift