logo
zamknij zamknij
Paweł Sawicki - ocena sylwetki
Sylwetki i porównania

Paweł Sawicki - ocena sylwetki

Dołącz do dyskusji 797 odsłon 10 min. czytania

Kategoria - Kulturystyka mężczyzn powyżej 100kg

”Konkretny charakter” jest niezbędny by systematycznie iść do przodu w zaplanowanym kierunku, by stawiać czoło przeszkodom, na które każdy trafia podczas przygotowań, i z prawdziwą (dziką) satysfakcją wracać na scenę, prezentować nieustanny progres, „mając w głowie” dalszy plan działania doskonalenia siebie. 

Mając wzrost  +180cm, długie ramiona i nogi, co prawda szerokie barki w stosunku do talii i bioder, to jednak układ kostny jest niekoniecznie idealny do uprawiania wyczynowo kulturystyki. Niełatwo na tak dużym kośćcu „zbudować sylwetkę”, ale za to efekt końcowy spektakularny.  

Oceniając “pozy przodem”: obręcz barkowa szeroka, dobrze ukształtowana, duże mięśnie naramienne, bicepsy „pełne” na całej długości, klatka piersiowa wysoka, mięśnie brzucha kompletne, grube, z głęboką separacją. Czworogłowe uda oddzielone wyraźnymi bruzdami, widoczne mięśnie krawieckie, dzięki głębokiej separacji nogi wydają się większe i prezentują się  dobrze pomimo jeszcze zbyt małej objętości, wypełnienia wymaga szczególnie wewnętrzna strona uda - przywodziciele, a także górna część uda. Obszerny boczny - w niektórych ustawieniach, np. “w pozie najszerszy grzbietu przodem” wygląda „krótko” (duży powyżej kolana, ale nie wypełniony od biodra). 

Bokiem „klatka piersiowa” - widoczne prążkowane mięśnie  klatki piersiowej oraz kuliste naramienne, w dobrych proporcjach biceps i triceps. Nad prawym przedramieniem - mięśnie zębate. Bokiem widoczny pośladkowy wielki i średni, „mocny”, głęboko wyseparowany naprężacz powięzi szerokiej, udo prezentuje się dość smukło w tej pozie, widoczna głęboka bruzda ścięgna biodrowo-piszczelowego i nieduże mięśnie dwugłowe uda. 

W pozach tyłem widzimy kompletną obręcz barkową, wypełnioną wszystkimi mięśniami, plecy („tam się dzieje”) –ściągnięcie łopatek  uwidacznia świetną strukturę mięśni, wrażenie robi połączenie mięśni najszerszych i prostych grzbietu (prążkujących się)  można rozróżnić mięśnie najszersze grzbietu, obłe większe i mniejsze oraz podgrzebieniowe, a przy rozciągnięciu widać fragment równoległobocznego (mały „trójkącik”, większa część położona jest w warstwie głębokiej) i grzebień biodrowy. Widoczne: pośladkowy średni, wielki – prążkowany, także mięśnie dwugłowe, półbłoniaste i półścięgniste, jednak wymagają dalszej rozbudowy. Bardzo dobra jakość mięśni, gęstość, głęboka separacja, ogólnie ujmując - świetna forma startowa. Wszystko to potrafi zatuszować braki związane z wielkością - masą mięśni i co się z tym wiąże - niedoskonałymi jeszcze proporcjami.  

Prezentacja jest dopracowana, zwłaszcza ustawienie nóg np. w pozie „mięśnie brzucha i ud” - jedna przed drugą z kolanami zwróconymi na zewnątrz, co uwidacznia separacje ud - szczególnie dobrze widoczny jest mięsień krawiecki, są „wszystkie” mięśnie brzucha.  Układ dowolny jest dobrze zaplanowany, pozy odpowiednio dobrane podkreślają najmocniejsze strony tego zawodnika. 

Poza „most muscular” ukazuje w najdrobniejszych szczegółach perfekcyjne przygotowanie zawodnika, obręcz barkowa widoczna z tej perspektywy jest duża i bardzo mocno „wycięta”, widać oddzielone od siebie poszczególne aktony mięśni naramiennych, duże mięśnie czworoboczne – część zstępująca tzw. kaptur, prążki na klatce piersiowej, mięśnie  ramion i mięśnie brzucha, separacje (i prążki) ud…. 

Podsumowując: konsekwentne zwiększanie masy mięśniowej całego ciała z zachowaniem i doskonaleniem proporcji, ze szczególnym zwróceniem uwagi na mięśnie nóg (także łydek)… cierpliwie, konsekwentnie, wytrwale - to jedyna droga do kolejnych większych sukcesów.

Źródło: facebook.com

https://www.youtube.com/watch?v=_zh_3IqIjhQ

Komentarze (0)



Co nowego na forum