(Kamienna Rzeźba 09.2018 r.)

Najwybitniejszych sportowców do sukcesu zawsze prowadzi rzetelna praca i konsekwentne dążenie do celu. Patrząc na pojawiających się bardzo młodych i zdolnych zawodników zawsze zastanawiam się, na ile starczy im sił, zapału, konsekwencji, by kontynuować trud kształtowania sylwetki i przygotowań i startu w zawodach. Dla jednych to epizod w życiu, dla innych całe życie, pasja, swego rodzaju uzależnienie.

Dawid drugi sezon rywalizuje na scenie. Jego sylwetka bardzo ciekawie się przedstawia. Proporcje poziome są co raz lepsze, obręcz barkowa jest mocniej wypełniona mięśniami, mięśnie naramienne mają kształt kulisty, prążkują się, mają głęboką separację „do ramion”.

W pozie bicepsy przodem - widzimy mięśnie dwugłowe wysokie i pełne od przyczepu do przyczepu, mocno oddzielone od tricepsów. Rozciągnięte w tej pozie mięśnie brzucha pozostawiają swój zarys.

Nogi - to najsilniejsza strona tego zawodnika, mięśnie czworogłowe są rozwinięte na całej długości od biodra do kolana są gęste i pełne, są mięśnie krawieckie. Duże objętościowo mięśnie podudzi mają dobry kształt.

Klatka piersiowa bokiem – w tej pozie mięśnie piersiowe są pełne, prążkowane, gęsty naramienny - widoczny tylni akton tego mięśnia, w dobrych proporcjach z mięśniami ramion (biceps\triceps), nad prawym przedramieniem widoczne mięśnie zębate brzucha. W obrębie bioder prążkują się mięśnie pośladkowe, oddzielony pośladkowy wielki i średni, wyjątkowo głęboko przebiega bruzda biodrowo-piszczelowa oddzielająca mięśnie czworogłowe od dwugłowych, jest też głęboka rysa uwydatniająca mięsień prosty uda.

Tyłem - w „pozie z bicepsami” obręcz barkowa prezentuje się bardzo dobrze, mięśnie naramienne są gęste, mięśnie dwugłowe i trójgłowe ramion oddzielone głęboką rysą. Widoczny czworoboczny, obłe większe i mniejsze. Mięśnie grzbietu są dość krótkie, gęsto rysują się mięśnie proste grzbietu pod powięzią piersiowo-lędźwiową. Mięśnie pośladkowe wyraźnie się prążkują, widoczny kształt pośladków i miejsce przyczepu końcowego na kości udowej.

Podsumowując: świetna forma startowa, głęboki stopień odtłuszczenia, dobra głęboka separacja.

Co poprawić? Na pewno priorytetem powinny być mięśnie grzbietu, „wydłużenie” najszerszego grzbietu i budowa (poziomego pasa) środka pleców. Poza tym doskonalenie proporcji poziomych wraz ze zwiększaniem masy mięśniowej, szczególnie szerokości obręczy barkowej. Dobra prezencja zawodnika, dobra dopracowana prezentacja, widowiskowy, skupiający uwagę widza program dowolny.

Fajny zawodnik i jeśli wystarczy mu samozaparcia, konsekwencji, zapewne w przyszłości wiele sukcesów na scenach światowych przed nim. Sezon startowy jesienny dopiero się rozpoczął, więc jeszcze wiele może się zdarzyć.