Powrót zawodnika do rywalizacji na scenie po przerwie z reguły dostarcza wielu emocji „stałym” fanom i pasjonatom sportów sylwetkowych. Tak też było w przypadku Anety. Bodajże 3-letnia przerwa w startach i rzetelna praca pozwoliła zwiększyć masę mięśniową….a szczegółowo?

Narażę się tym razem fanom zawodniczki ale….

Obręcz barkowa - szeroka w stosunku do talii, jest mocno wypełniona gęstymi i twardymi mięśniami. Moim zdaniem zbyt mocny jest czworoboczny cześć zstępująca, „zbyt szczelnie” wypełnia obręcz barkową nadając sylwetce „ciężki wygląd”. Mięśnie naramienne są kuliste, prążkowane, w głębokiej separacji do mięśni ramion (biceps, triceps).

W obrębie talii - rysują się mięśnie brzucha. Głęboko przebiegają powierzchnie ścięgniste, widoczne jako pionowe i poziome linie oddzielające poszczególne części „sześciopaku”. Mięśnie czworogłowe ud - są dość głęboko podzielone, zwłaszcza przy kolanie widoczne są poszczególne głowy.

Bokiem - sylwetka prezentuje „ostrą” formę, widoczne są wyraźnie mięśnie naramienne, mięśnie brzucha, pośladkowy średni, smuga biodrowo-piszczelowa.

Tyłem - gęste grube pokłady mięśni grzbietu, „mocny” czworoboczny, są mięśnie obłe, najszersze grzbietu. Pośladki nieduże, bardzo gęste, głęboko odtłuszczone, widoczne prążki. Tylna część uda ukazuje separację mięśni dwugłowych.  

Co dalej? Pewnie jeszcze wiele można opisać zwłaszcza w pozach, które prezentują zawodniczki z „damskiej sylwetki”, widocznych jest wiele szczegółów.

Co poprawić? Aby startować w body fitness i odnosić sukcesy, należy doskonalić proporcje poziome, sylwetka powinna nabrać delikatności, podkreślić kobiece walory m.in. talię, rozmiar pośladków, „wcięcie, wygięcie, wypięcie”.

Prezentacja ogólnie dobra, należy dopracować pozy np. w pozie przodem. Błędem jest odchylanie do tyłu tułowia (obręczy barkowej) i podciąganie barków do góry, co dzieje się wraz upływem czasu spędzonego w tej pozie. Bokiem zbyt wysokie unoszenie dalszego barku. Nie skupianie się na talii. Należy zmniejszać objętość jamy brzusznej (przez wydychanie powietrza z dołu brzucha), zbyt słaby skręt tułowia w stronę widzów, a więc stretching plus ćwiczenia oddechowe. Dobra prezencja – krótkie włosy dodają charakteru kobiecie (osobiście jestem za długimi).

Podsumowując

Bardzo ostra forma startowa, głębokie odtłuszczenie, gęste mięśnie, dobra energia. Piękny uśmiech sprawia, że Aneta jest interesująca na scenie, zatrzymuje uwagę na sobie. Sezon startowy dopiero się rozpoczyna.

Ciekawe, jak potoczy się dalsza kariera tej zawodniczki? Pozostaje trzymać kciuki i czekać.