Zielona herbata, a w szczególności jej ekstrakt uważany jest za jeden z ciekawszych wyborów pod względem prozdrowotnym, jak i wspomagającym redukcję tkanki tłuszczowej. Spożywana jest ona od setek lat wśród ludzi na całym świecie i niewątpliwie cieszy się wyjątkowym smakiem i właściwościami.

Liście zielonej herbaty przetwarza się maksymalnie w godzinę po ich zerwaniu zanim dojdzie do procesu fermentacji. Właśnie to powoduje, że nie traci ona tylu cennych właściwości, a na nie składają się następujące związki obecne w składzie zielonej herbaty: polifenole, katechiny, antyoksydanty, garbniki, alkaloidy, teina, lipidy, alkaloidy, witaminy A,B,C,E, cynk, miedź, wapń, potas, mangan, czy fluor. Takie połączenie prozdrowotnych składników powoduje, że zielona herbata jest produktem, na który zdecydowanie warto zwrócić uwagę.

zielona herbata

Właściwości Green Tea

  • lekkie pobudzenie przydatne w czasie nauki, pracy lub treningu,
  • działanie uspokajające, pomagające w sytuacjach stresu,
  • pozytywny wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej,
  • prozdrowotny wpływ na zęby,
  • działanie przeciwnowotworowe,
  • wspomaganie trawienia poprzez wzmożone wydzielanie soków trawiennych,
  • obniżenie ciśnienia krwi,
  • regulacja wody i toksyn w organizmie poprzez pobudzenie pracy pęcherza,
  • nieznaczne hamowanie wchłaniania tłuszczów z pożywienia,
  • korzystny wpływ na funkcjonowanie wątroby,
  • ochrona przed demencją,
  • poprawa jakości skóry,
  • likwidowanie obrzęków i wspomaganie walki z cellulitem.

Zastosowanie Green Tea

  • chęć redukcji tkanki tłuszczowej,
  • wspomaganie jakości treningu, pracy i nauki,
  • w walce z chorobami starczymi, jak Alzheimer, czy Parkinson,
  • w profilaktyce przeciwnowotworowej,
  • przy lekkim nadciśnieniu,
  • poprawa pracy wątroby,
  • w problemach skórnych, np. trądzik, sucha skóra,
  • wspomaganie pracy układu trawiennego.

Dawkowanie Green Tea

Uzależnione jest ono od zawartości EGCG, polifenoli i katechin w danym suplemencie. Z reguły zaleca się około 500 mg polifenoli w jednej dawce np. rano na czczo lub przed treningiem.

Z czym łączyć Green Tea?

Ekstrakt z zielonej herbaty łączony jest najczęściej z innymi suplementami wspomagającymi redukcję tkanki tłuszczowej. Mogą to być np.:

Podsumowanie

W czasie redukcji tkanki tłuszczowej liczy się każdy szczegół. W sytuacji dobrze dopiętej diety, ciężkich treningów i odpowiedniej ilości snu jedyne, co możemy zrobić to wspomaganie efektów utraty tłuszczu za pomocą odpowiedniej suplementacji. Właściwości te daje nam stosowanie ekstraktu z zielonej herbaty.

Artykuł sponsorowany