Kolejnym, dość ciekawym suplementem, o którym w ostatnich latach dość głośno jest na rynku, jest Green Coffee, czyli Zielona Kawa. Popularna jest ona szczególnie wśród grupy ludzi będących na redukcji, chcących pozbyć się zbędnych kilogramów. Wprowadzenie takiego suplementu może okazać się bardzo pomocne, dlatego warto się mu przyjrzeć bliżej.

Zielona kawa, którą nazywa się również kawą surową powstaje z zielonych ziarenek kawy, które nie są poddawane procesowi wypalania. Jest dostępna w sprzedaży pod postacią suplementów w kapsułkach oraz pod postacią czystych ziaren. Do Europy kawowce przywędrowały głównie z Afryki, ale obecnie spotkać można niektóre gatunki również w Azji i Ameryce Południowej.

O zielonej kawie głośno przede wszystkim z powodu jej szczególnych właściwości odchudzających, ale nie tylko.

Zielona kawa jest bogata w kwas chlorogenowy będący jej kluczowym składnikiem, który znajduje się w ekstrakcie z nasion zielonej kawy i który działa pozytywnie na nasz organizm.

zielona kawa

Właściwości zielonej kawy

  • przyspiesza i usprawnia metabolizm,
  • dzięki obecności ACG – kwasu chlorogenowego jest silnym antyoksydantem,
  • minimalizuje wchłanianie cukrów,
  • zwiększa czułość komórek na insulinę,
  • suplementy z zieloną kawą dodają sił oraz witalności,
  • duża zawartość polifenoli pozwala oczyścić nasz organizm z wolnych rodników,
  • hamuje procesy starzenia się organizmu, co sprawia, że możemy dłużej cieszyć się młodym wyglądem,
  • obniża ciśnienie dzięki obecności kwasu chlorogenowego i mniejsze ilości kofeiny, niż w zwykłej kawie,
  • regularnie zażywana zielona kawa poprawia aktywność naczyń krwionośnych,
  • zielona kawa zmniejsza uczucie łaknienia,
  • suplementacja zieloną kawą zmniejsza ryzyko zachorowalności na choroby układu krwionośnego,
  • obniża stężenie kortyzolu, a tym samym normalizuje poziom stresu,
  • wykazuje działanie neuroprotekcyjne chroniąc komórki mózgowe, zabezpieczając ich strukturę przed stresem oksydacyjnym,
  • dzięki obecności kofeiny blokuje absorpcję tłuszczu,
  • dzięki obecności kwasu chlorogenowego zielona kawa stymuluje układ immunologiczny do produkcji przeciwciał klasy IgG,
  • niszczy reaktywne formy tlenu,
  • usuwa metale ciężkie z naszego organizmu,
  • kwas chlorogenowy posiada również właściwości żółciopędne i żółciotwórcze,
  • dzięki obecności kofeiny podnosi poziom dopaminy,
  • podnosi sprawność umysłową,
  • delikatnie pobudza,
  • zielona kawa wykazuje działanie bakteriobójcze, przeciwwirusowe, przeciwgrzybiczne.

Zastosowanie zielonej kawy

Kiedy warto stosować zieloną kawę?

  • na pewno sięgnąć po ten preparat mogą osoby chcące wspomóc swoje odchudzanie,
  • u osób, które mają stresujący tryb życia,
  • jako doskonałe wsparcie dla osób chorujących na Alzheimera lub Parkinsona,
  • może być pomocna w walce z zaburzeniami nastrojów i depresją,
  • po konsultacji z lekarzem można wprowadzić ten suplement w przypadku osób, które mają wysokie ciśnienie,
  • gdy chcemy zadbać o swoją skórę od wewnątrz,
  • przy zaburzonej gospodarce insulinowo-glukozowej,
  • osoby aktywne mogą zażywać zieloną kawę przed treningiem,
  • może być pomocna w terapii onkologicznej,
  • aby delikatnie się pobudzić,
  • dzięki działaniu przeciwwirusowemu wzmocni naszą odporność. Sięgać po nią powinny osoby, które często zapadają na infekcje.

Dawkowanie zielonej kawy

Przed zakupem warto sprawdzić, jaką ilość ekstraktu z zielonej kawy producent zawarł w swoim preparacie. Zazwyczaj są to dawki z rzędu 300-500 mg.

Suplement ten powinno przyjmować się przed posiłkiem. Producent zazwyczaj zaleca 1 kapsułkę do 2 kapsułek dziennie.

Sporo aktywnych osób w dni treningowe zażywa 1 kapsułkę w trakcie śniadania, a drugą w trakcie posiłku przedtreningowego. Zaś w dni nietreningowe można 1 kapsułkę zażyć podczas śniadania, a drugą albo przed obiadem, albo przed kolacją.

Z czym łączyć zieloną kawę?

Zieloną kawę z powodzeniem można łączyć np. z:

  • chromem,
  • witaminami z grupy B,
  • witaminą D,
  • witaminą C,
  • kofeiną,
  • kreatyną,
  • beta-alaniną,
  • BCAA,
  • białkiem serwatkowym,
  • glutaminą.

Oczywiście, jeśli przyjmujemy leki przeciwcukrzycowe, czy na nadciśnienie, zanim zaczniemy suplementację warto skonsultować się z lekarzem prowadzącym, gdyż zielona kawa przyjmowana wraz z tabletkami może za bardzo obniżyć cukier we krwi, a także ciśnienie, a to może mieć opłakane skutki.

Suplementacji zieloną kawą nie zaleca się kobietom w ciąży, karmiącym piersią, dzieciom i młodzieży poniżej 16 roku życia.

Podsumowanie

Wiele osób wspiera swoje kuracje odchudzające suplementami z zieloną kawą. Pamiętajmy jednak, że suplementy te są wspierającym dodatkiem. Ważny  jest także trening i odpowiednio zbilansowana dieta.  Zielona kawa jest bardzo ciekawym produktem, który na pewno regularnie suplementowany przyniesie wiele korzyści dla naszego zdrowia i ogólnego samopoczucia. Warto sięgnąć po niego i sprawdzić na sobie.

 Artykuł sponsorowany