Jak to zwykle bywa w przypadku tego typu pytań odpowiedź brzmi: To zależy.

Jeśli liczysz na to, że po włączeniu odżywki białkowej do dotychczasowej diety w magiczny sposób zaczniesz tracić tkankę tłuszczową to mam dla Ciebie złą informację. Prawdopodobnie to zbyt mało by tracić wagę!

Dlaczego? Z prostego powodu. Redukcja zależy od szeregu czynników, w tym przede wszystkim od deficytu kalorycznego. Sam fakt zwiększenia podaży białka w diecie w żaden sposób nie przełoży się na zwiększenie deficytu, czyli prawdopodobnie zabieg ten w żaden sposób nie wpłynie na redukcję wagi. Natomiast jeśli jeden/dwa posiłki zastąpisz odżywką białkową, będziesz o krok dalej!

odżywka białkowa

Warto zauważyć, że włączenie odżywki białkowej do menu w trakcie redukcji może okazać się pomocne w utrzymaniu deficytu kalorycznego. Jeśli zatem dzięki odżywce białkowej utrzymamy deficyt kaloryczny, to owszem włączenie odżywki przełoży się na redukcję tkanki tłuszczowej.

Co więcej badania naukowe pokazują, iż spożywanie odżywki serwatkowej wpływa na zwiększenie tempa metabolizmu spoczynkowego o około 5-6%.

Korzyści z wspomnianego tutaj efektu przyjmowania odżywki serwatkowej odczujemy stosując jednocześnie deficyt kaloryczny. 

Reasumując: stosowanie odżywki białkowej w trakcie redukcji może okazać się pomocne, ponieważ pomoże nam utrzymać deficyt kaloryczny, zmniejszy chęć na słodycze, wpłynie na wyższy poziom sytości, poprawi wrażliwość insulinową i w nieznacznym stopniu podniesie tempo metabolizmu spoczynkowego. Pozytywne efekty wpływu stosowania odżywki białkowej na redukcję tkanki tłuszczowej zauważymy jednak jedynie wówczas, gdy równolegle przestrzegać będziemy diety z deficytem kalorycznym.