Jak w każdej innej dziedzinie życia, również i w redukcji tkanki tłuszczowej, jeśli chcesz osiągnąć sukces musisz planować z wyprzedzeniem swoje działania, a potem przestrzegać określonego planu. W dzisiejszy artykule poznasz 10 przykazań udanego spalania tkanki tłuszczowej. Jeśli sumiennie się do nich zastosujesz, z pewnością zobaczysz zaskakujące efekty.

1. Będziesz planował z wyprzedzeniem

Jest to najprostsze i najgłębsze przykazanie. Aby odnieść sukces w każdej dziedzinie życia, musisz planować z wyprzedzeniem. Planuj, co zjesz, planuj, kiedy zrobisz zakupy i co na nich kupisz, planuj, kiedy będziesz gotować i na jaki czas starczą Ci przygotowane posiłki.

2. Będziesz jadł „czyste” jedzenie w 90% wypadków

Dieta dopięta na 100% jest skuteczna może jednak doprowadzić wielu do szaleństwa. Dlatego lepiej od czasu do czasu cieszyć się swoim ulubionym posiłkiem takim, jak pszenna bułka z masłem i serem, burger, pizza, czy lody. Na tego typu jedzenie masz do dyspozycji 10%.

Ważną rzeczą jest to, że nie czujesz się źle z powodu jedzenia niezdrowych produktów myśląc, że złamałeś dietę. Wielu ludzi ma wyrzuty sumienia, zaczyna głodzić się i biegać, by spalić zjedzone kalorie. Pamiętaj jednak, że to cześć planu.

Jeśli wykonamy matematykę i założymy, że jesz 4 posiłki dziennie, 7 dni w tygodniu, co daje łącznie 28 posiłków. 90% z 28 to około 25 posiłków składających się z czystej żywności i 3 posiłków, w których możesz jeść to, na co masz ochotę w ramach planowanej kaloryczności diety.

3. Będziesz uwzględniał białko w każdym posiłku

Białko jest bardzo sycące. Pomaga w naprawie uszkodzonej tkanki mięśniowej i skutecznie wspomaga regenerację. Zwiększenie podaży białka w trakcie redukcji jest mądrym posunięciem.

Warto zadbać o to, by białko znajdowało się w każdym posiłku w ciągu dnia w ilości nie mniejszej, niż 20 g.

4. Będziesz podnosił ciężary

Jeśli chcesz osiągnąć idealnie wyrzeźbione ciało, musisz wprowadzić pewien rodzaj treningu oporowego. Cardio nie wystarczy, więc jeśli już chodzisz i biegasz i myślisz, że to wystarczy, by przekształcić twoje ciało, to wiedz, że tak nie jest. Każdy rodzaj sensownego treningu oporowego pomoże Ci osiągnąć zamierzony cel.  

odchudzanie ciężary

5. Będziesz uwzględniał warzywa w każdym posiłku

Warzywa są niskokaloryczne, mają dużo wody, błonnika, witamin i minerałów. Dodanie warzyw do posiłku znacząco wpływa na jego objętość i uczucie sytości po jego zjedzeniu. W czasie redukcji to bardzo ważne wyznaczniki wpływające na komponowanie posiłków.

Niewiele jest w diecie produktów, które dadzą Ci tak wiele korzyści, jak warzywa.

6. Nie będziesz jadł produktów przepełnionych cukrem

Musisz zachować niezwykłą czujność. Cukier obecny jest nie tylko w słodyczach i ciastach. Znajdziesz go również w owocowych jogurtach, w płatkach śniadaniowych, w sokach i napojach. Chcesz efektywnie redukować tkankę tłuszczową? Zrezygnuj z tych produktów.

7. Będziesz pił co najmniej 1,5 litra wody każdego dnia

Nie ma nic mniej kalorycznego i bezpieczniejszego do picia, niż woda. Woda jest dosłownie tym, co utrzymuje nas przy życiu. W rzeczywistości nasze ciało ma ponad 70% wody. Każdego dnia tracimy mnóstwo wody, dlatego musimy ją na bieżąco uzupełniać.

Woda pomaga kontrolować apetyt. Po pierwsze zajmuje miejsce w żołądku i czujemy się bardziej pełni. Po drugie bardzo często zdarza się tak, że mylimy uczucie głodu z pragnieniem.

woda odchudzanie

Miej zawsze butelkę wody przy sobie i pij przez cały dzień małymi łykami.

Kiedy pijesz za mało wody obciążony jest cały organizm. Poczynając od nerek po serce, cały układ krwionośny i mózg.

8. Będziesz aktywny każdego dnia

Podnoszenie ciężarów jest świetnym ćwiczeniem, ale załóżmy, że robisz to już przez godzinę cztery razy w tygodniu, a to będzie "dużo" dla większości ludzi. Co robisz pozostałe 23 godziny w ciągu dnia? Prawdopodobnie siedzisz cały dzień w biurze lub na kanapie oglądając telewizję.

Cztery godziny aktywności w ciągu całego tygodnia to zdecydowanie za mało.

Musisz ruszać się więcej!

Spaceruj, wysiądź przystanek szybciej z autobusu, idź pieszo na zakupy, przejedź się na rowerze, pracuj w ogrodzie, chodź po schodach. Wszystko, by zwiększyć dzienną aktywność niezwiązaną z treningami.

9. Dodasz do swojej diety owoce

Wiele osób przechodząc na redukcję rezygnuje ze spożywania owoców, bo nasłuchały się o tym, że owoce to sam cukier. Owszem owoce zawierają sporo cukrów prostych, ale po pierwsze są to cukry naturalnego pochodzenia. Po drugie występują w towarzystwie błonnika, sporej ilości wody, witamin i minerałów. Są zdrowe i sycące. Większość owoców jest niskokaloryczna.

Wymień słodycze, które jesz, na owoce. Im więcej kolorowych owoców jesz, tym lepiej. Dlatego sięgaj po różne owoce każdego dnia.

10. Będziesz spożywał tylko te składniki, których nazwę potrafisz wymówić

Co ma na celu ta zasada? Ograniczenie spożywania żywności paczkowanej, przetworzonej.

Ta zasada odnosi się również do "energetycznych" batonów, napojów energetycznych, koktajli i wielu innych pseudo-zdrowotnych produktów spożywczych nawet tych, które reklamują się, jako organiczne, a które w rzeczywistości mają w sobie wiele niepożądanych składników.

Pamiętaj o tej liście i weź ją sobie do serca. Pomocne może być wydrukowanie 10 przykazań i powieszenie ich na lodówce. Przestrzeganie 10 przykazań sprawi, że poczujesz się lżej, nabierzesz energii i zgubisz nadprogramowe kilogramy.