Dlaczego trenujący sporty sylwetkowe robią sobie tak wiele zdjęć i dlaczego tak często się nimi chwalą?

Gdzieś natrafiłam na całkiem logiczne wytłumaczenie, a może bardziej porównanie... i faktycznie coś w tym jest!

,,Jeśli pracowałbyś bardzo ciężko na swoje wymarzone auto to czy po zakupie trzymałbyś je ukryte w garażu?"

Jest to jakieś wytłumaczenie - chęć pochwalenia się efektami swojej pracy na treningu, dyscypliną dietetyczną to dobry powód do zrobienia sobie selfie. To jednak nie tylko chwalenie się.

Robienie sobie zdjęć, prowadzenie profili w mediach społecznościowych nie zawsze jest przejawem próżności, jak niektórym się wydaje. Często to dzięki temu zawodnicy i zawodniczki zdobywają popularność, sponsorów i to dzięki temu mogą realizować swoje pasje, między innymi uczestniczyć w zawodach. Zaznaczam, że te argumenty dotyczą profesjonalistów, dla których sport jest całym życiem. Niekoniecznie tak samo wygląda sprawa z osobami, które przychodząc na siłownię znowu "po raz pierwszy"  i odkrywają ją na nowo.

Zanim skrytykujesz pomyśl o tym... 

Trenujesz, więc dobrze wyglądasz. Może nie jest to najważniejsza rzecz w twoim życiu, ale jeżeli masz swój profil w mediach społecznościowych to od czasu do czasu chcesz zaprezentować wyniki swojej ciężkiej pracy. Oto kilka porad jak dobrze wykonać selfie na siłowni.

selfie trening

1. Trenuj więcej niż "snapuj"

Pamiętaj o tym, że jesteś na siłowni, więc przychodzisz po to aby trenować. Oczywiście, że fajnie jest pokazać moment w którym jesteś lekko napompowany, jednak jeżeli spędzasz więcej czasu na wykonywaniu zdjęcia aniżeli na treningu to nie jest dobrze. W końcu aby osiągnąć progres musisz włożyć w to trochę wysiłku. Innego niż podniesienie ręki i uśmiech do kamery smartfona.

2. Mistrz drugiego planu

Czy miałeś kiedyś okazję zobaczyć swoją twarz podczas próby podniesienia ciężaru? Oto przyczyna, dla której podczas robienia zdjęcia nikt nie powinien znajdować się w tle. Oprócz tego, że zabawna postać za twoimi plecami odciągnie uwagę od ciebie, to najprawdopodobniej wspomniany mistrz drugiego planu nie życzy sobie tego, aby znaleźć się na twoim Instagramie. Jeszcze z taką miną.

3. Trzymaj się z dala od szatni

Szatnia jest najbardziej kameralnym miejscem na siłowni. Ludzie, którzy do niej wchodzą chcą się w spokoju przebrać i odpocząć (zdjęcie kogoś, kto właśnie stoi za tobą w bieliźnie zapewne nie jest tym czego pragniesz) poza tym, ważne jest aby uszanować prawo innych do wypoczynku i prywatności. Telefon więc zostaw w torbie.

4. Przygotuj się

Niech zdjęcie ukazuje rezultat twojej pracy, a nie efekty uboczne. Przepocona pod pachami koszulka, niechlujne włosy i całkowicie rozmyty makijaż nie będą się prezentowały zbyt dobrze. Zdjęcie można wykonać przed treningiem lub podczas jego trwania mieć ze sobą te akcesoria, które pozwolą na szybki powrót do normalnego wyglądu.

5. Oceń warunki

Zatłoczona siłownia, złe światło, brak nastroju na wykonanie zdjęcia. Nie upieraj się przy tym, aby dzisiaj koniecznie dodać zdjęcie. Jeżeli przez kilka minut nie możesz złapać odpowiedniego kadru po prostu zrezygnuj – szkoda twojego czasu. Dobre zdjęcie (a nawet kilka) zawsze możesz wykonać podczas kolejnego treningu.

6. Ogranicz ilość postów

Powtarzające się codziennie zdjęcia z siłowni to zbyt wiele. Po pierwsze, wyglądasz na osobę, której nie zależy na treningu, a jedynie na popularności, po drugie twoje ujęcia staną się zwyczajnie nudne. Staraj się robić zdjęcia, które pokazują coś więcej aniżeli ten sam kąt siłowni, gdzie przez przypadek ktoś powiesił lustro.