Część  z nas bezgranicznie uwielbia słodycze. Jednak spożywanie ich w dużej ilości niestety ma swoją cenę. Cukier w nadmiarze może powoduje problemy zdrowotne i najlepiej ograniczać go do minimum. Jak rozpoznać, że "miarka" została przebrana i spożywasz go za dużo? Oto 8 sygnałów, które ciało zaczyna wysyłać aby poinformować Cię, że musisz zmniejszyć spożycie cukru.

1. Ciągle masz ochotę na słodycze 

Im więcej cukru spożywasz, tym większa tolerancja na niego wystąpi. To z kolei prowadzi do spożycia jeszcze większej ilości cukru co staje się błędnym kołem. Wynika to z faktu, że kubki smakowe na języku zostały przyzwyczajone  i potrzebują coraz większych ilości aby uzyskać taki sam poziom przyjemności jak poprzednio, a także z powodu właściwości cukru do gwałtownego dostarczenia energii, po którym następuje gwałtowny spadek, podobny jak  w wypadku narkotyków.

http://bundles.sfd.pl/SFD/2018/2/13/b46b5dd0d13a4c47bdd8a24771c17eb6-small.jpg

2. W ciągu dnia czujesz się ospały

Spożywanie cukru zabiera Cię na przejażdżkę rollercoasterem, gdzie najpierw poczujesz się jakbyś był wysoko, a potem nisko. Dzieje się tak dlatego, że cukier powoduje wzrost poziomu insuliny w krwiobiegu, co powoduje początkowe uczucie poprawy nastroju a potem następnie następuje krach i uczucie senności.

3. Wykwity skórne

Z powodu skoków insuliny spowodowanych spożyciem cukru i wyrzutu hormonów, niektórzy ludzie mogą zauważyć zmiany trądzikowe występujące kilka dni po spożyciu słodkości. Jeżeli nadejdzie czas w którym zaczniesz poszukiwać problemów ze swoją skórą być może powinieneś przyjrzeć się swojej diecie.

http://bundles.sfd.pl/SFD/2018/2/13/f8fb8bedea0a48fba225516c03938076-small.jpg

4. Doświadczasz wahań nastroju

Zmiany poziomów cukru we krwi i nagłe spadki mogą powodować okresowe wahania nastroju, które mogą spowodować, że poczujesz się oszołomiony. Warto dodać, że gwałtowne zmiany poziomu energii mogą doprowadzić do łagodnych przypadków depresji.

5. Zaczynasz przybierać na wadze

Jedzenie zbyt dużej ilości cukru oznacza spożywanie niepotrzebnych kalorii, ponieważ nie zawiera błonnika i białka nie jest sycący więc jesz go więcej. Powoduje to wyrzut insuliny co może spowodować odporność komórek na jej poziom – insulinooporność. Przyrost masy ciała, który początkowo może wystąpić w wyniku spożywania zbyt dużej ilości kalorii, jest dodatkowo potęgowany przez nabytą oporność na insulinę. Istnieje silny udowodniony związek między otyłością a opornością na insulinę. Dodatkowo, obciążenie trzustki przez dłuższy czas może prowadzić do rozwoju cukrzycy.

http://bundles.sfd.pl/SFD/2018/2/13/10e50de5700446f591fdf69db0743729-small.jpg

6. Pogarsza się stan Twojego uzębienia

Bakterie w jamie ustnej odżywiają się jedzeniem, które utkwiło między zębami i uwalniają kwas w procesie, który ostatecznie powoduje próchnicę. Ślina ma na celu utrzymanie zdrowej równowagi bakterii; jednak spożywanie cukru może mieć wpływ na poziom pH i zaburzać równowagę ekosystemu wrażliwych ust. Środowisko pełne cukru jest pożywką dla rozmnażania się bakterii powodujących próchnicę.