Uważasz się za osobę silną i sprawną? Sprawdź, czy zdasz test. Jeśli dasz radę wykonać wszystkie 9 niżej wymienionych rzeczy, jesteś FIT. Poniższego tekstu i "wymagań" nie należy traktować przesadnie poważnie, ale coś lekko na rzeczy w nim jest... Jeśli do poniższych wyników trochę nam brakuje, to przynajmniej zawsze pozostaje jakiś cel!

1. Wyciskanie na ławce leżąc

To przede wszystkim podstawowy punkt testu dla panów.

Wyciśnij leżąc na ławce 100 kg. 

Jeśli jesteś w stanie poprawnie wycisnąć 100 kg leżąc na ławce, to pierwsze oznaki wskazujące na to, że rzeczywiście trenujesz na siłowni. :) W przypadku pań wyznacznikiem wstępnego testu może być wyciśniecie połowy masy ciała co najmniej 5 razy.

2. Podciąganie na drążku

podciąganie na drążku

Podciąganie na drążku jest dobrym testem sprawdzającym naszą siłę i sprawność.

Czy dasz radę podciągnąć się na drążku 10 razy z dopiętym obciążeniem - +10 kg?

Dla pań 10 powtórzeń bez obciążenia.

Jeśli dasz radę to znak, że naprawdę jesteś silny i sprawny. Możesz przejść do dalszej części testu.

3. Dipsy

Regularna wersja dipsów jest dobrym sposobem sprawdzenia siły. Jednak jeszcze lepsza jest wersja z obciążeniem! Sprawdź, czy dasz radę wykonać 10 dipsów z dopiętym obciążeniem +15 kg.

Panie powinny sprawdzić, czy są w stanie wykonać 10 dipsów bez obciążenia.

Dałeś radę? Świetnie! Możesz przejść do kolejnego punktu.

4. Bieganie na czas

Czas na cardio! Jak Twoje płuca i nogi dadzą sobie radę z przebiegnięciem 1,5 km w jak najszybszym tempie. Dasz radę przebiec 1,5 km w czasie poniżej 7 min?

Szacuje się, że przeciętnie sprawna osoba przebiegnie 1 milę (1,6 km) w czasie 7-10 minut.

Tak więc super sprawna osoba powinna być w stanie przebiec 1,5 km w czasie poniżej 7 minut.

Dałeś radę? Świetnie! Czas na kolejny test.

5. Sprężynka

Zadanie to będzie o wiele trudniejsze, niż może się wydawać. Usiądź na ziemi i wstań robiąc sprężynkę. Na filmie poniżej możesz zobaczyć, o jakie ćwiczenie dokładnie chodzi.

https://www.youtube.com/watch?v=-Md1oIjJEJA

Udało się?

To znak, że naprawdę jesteś sprawny!

6. Plank

Wykonując planka, tak zwaną deskę, czy też podpór na przedramionach,  musimy zaangażować nie tylko mięśnie brzucha, ale także mięśnie pośladkowe oraz mięśnie grzbietu, jako stabilizację. Głównymi mięśniami, które pracują podczas napięcia są: mięsień prosty brzucha, mięsień poprzeczny brzucha oraz prostownik grzbietu.

Sprawdź, czy jesteś w stanie wytrzymać w prawidłowym technicznie planku przez 2 minuty lub dłużej. Niezwykle ważne jest, by ćwiczenie to wykonane było poprawnie! Brak odpowiedniego ustawienia i napięcia mięśni nie przynosi żadnych korzyści, może obciążać kręgosłup i bez większego wysiłku może być utrzymany 2 minuty lub dłużej.

Jeśli dotarłeś do tego momentu i zaliczyłeś wszystkie sześć zadań z naszego testu, możesz uznać się za osobę silną i sprawną fizycznie.

To jednak nie wszystko. Poniżej znajdziesz ostatnie 3 zadania, które pokażą, czy jesteś bardzo sprawną i silną osobą.

7. Muscle up

Muscle up to ćwiczenie, które łączy siłę, technikę, umiejętności gimnastyczne. Nie jest to łatwe zadanie! Aby móc wykonać to ćwiczenie potrzeba trochę praktyki i wytrwałości. 

Jeśli jesteś w stanie wykonać siłowo muscle up'a to świetnie! Jeśli muscle up udaje Ci się jedynie z wykorzystaniem keepingu, jest nieźle! 

https://www.youtube.com/watch?v=pS1A--3mNZ4

8. Zwis na drążku

Podobnie, jak plank, ćwiczenie to wymagać będzie pewnej wytrzymałości i wytrwałości. To, co jednak najważniejsze to siła chwytu. Chwyć drążek do podciągania. Zawiśnij na nim i utrzymaj się tak minimum 30 sekund. Po upływie 30 sekund podciągnij się na drążku. 

Jeśli twoja ogólna sprawność jest na dobrym poziomie, nie powinno być to trudne do wykonania. 

9. Pompki

Na zakończenie testu jedno z podstawowych, nieskomplikowanych ćwiczeń: pompka.

Jeśli dotarłeś do tego punktu z pewnością wiesz, jak poprawnie wykonywać pompki i nie potrzebujesz dodatkowych instrukcji. Jeśli jesteś w stanie wycisnąć 100 kg na ławce, pompki nie powinny stanowić żadnego problemu.

Przyjmij odpowiednią pozycję i wykonaj 50 pełnych powtórzeń dotykając klatką do ziemi i nie robiąc żadnych przerw. Panie powinny wykonać około 20-25 powtórzeń pełnych pompek.

Udało Ci się wykonać wszystkie zadania?

Gratulacje jesteś naprawdę sprawną i silną osobą.

Jeśli dajesz sobie z większością zadań radę, ale jakiś 1 lub 2 podpunkty stanowiły problem, skup się właśnie na ich poprawie!