Większość kobiet podczas swoich treningów skupia się na mięśniach brzucha, pośladków i ud. Świadomie bądź nieświadomie omijają trening między innymi mięśni pleców twierdząc, że jest im to zupełnie niepotrzebne - no przecież po co im “wielkie” plecy.

Plusy silnych pleców

Mięśnie pleców pełnią funkcję stabilizacji postawy na co dzień, jak i podczas treningu.  Ponadto zwiększenie masy mięśniowej przyczynia się do lepszego spalania tkanki tłuszczowej, co pozytywnie wpływa na obwód talii.

Czy moje plecy będą wielkie?

Bez obaw - chodząc na siłownię nie musimy się martwić o nadmierne rozbudowanie masy mięśniowej. Kobiety mają inne predyspozycje do budowania mięśni, a zatem jeśli nie zastosujemy odpowiedniej diety i przede wszystkim nasz trening będzie odbywać się na lekkich ciężarach, to nasze plecy będą wyłącznie lekko zarysowane. Gdyby wszystko było takie proste każdy wyglądałby jak zawodnik PRO.

Trening grzbietu dla kobiet:

1. Ściąganie drążka do klatki piersiowej 4x15

https://www.youtube.com/watch?v=JIyVH8TNWHY

2. Przyciąganie drążka do dołu brzucha siedząc 3x12

https://www.youtube.com/watch?v=XOoFudeINrw

3. Skłony w przód ze sztangą na karku 3x 12

https://www.youtube.com/watch?v=GNWS8d4y9uU

4. Wiosłowanie sztangielką w opadzie 3x 12/12

https://www.youtube.com/watch?v=zTEXQ4WH7oY

5. Prostowanie tułowia z opadu 4x 15

https://www.youtube.com/watch?v=AekTgKMAwnU

Każde ćwiczenie możemy uprzedzić serią rozgrzewkową, dzięki której znajdziemy odpowiedni ciężar adekwatny do naszych możliwości. Podczas wybrania się na trening warto zapoznać się z podstawową techniką wykonywania ćwiczeń, a z pewnością nie będziemy się martwić o nadmierne rozbudowanie mięśnia czworobocznego.

Autorka tekstu