Uzupełnienie diety w okresie okołotreningowym jest jednym z kluczowych elementów, który warunkuje wzrost masy mięśniowej. To właśnie po treningu następuje wzmożony stan anabolizmu, co wymusza pewne działania dietetyczne, byśmy konstruowali jadłospisy tak, aby nie zabrakło nam składników budulcowych, jak i energetycznych.

Wykorzystanie mieszanki treningu oporowego, szklanki mleka i leucyny daje najlepsze rezultaty w przyroście masy mięśniowej, czego dowodzą naukowcy z Anglii

trening leucyna

Badanie

Naukowcy zlecili 18 młodym mężczyznom w wieku 24 lat, jak i 18 starszym mężczyznom w wieku 70 lat, wykonać trening z wykorzystaniem maszyny do wyprostu nóg.

Następnie podano:

  • grupie pierwszej 9 młodych mężczyzn - szejka składającego się z 10 g białek mleka, 24 g węglowodanów, jak i dodatku leucyny 4,2 g,
  • grupa druga 9 mężczyzn w młodym wieku - otrzymała z kolei napój białkowy, gdzie wykorzystano dodatek 4,2 g alaniny.

Naukowcy wykorzystali podobny schemat z 18 mężczyznami w wieku 70 lat, gdzie otrzymali oni szejka białkowego z dodatkiem leucyny i alaniny.

Wyniki

Wykorzystanie szejka białkowego z dodatkiem leucyny skutecznie wspomaga wzrost syntezy białkowej potreningowo zarówno u osób młodych, jak i osób w wieku 70 lat. Sam szejk białkowy również stymulował syntezę białek, jednak nie na tak wysokim poziomie, jak z dodatkiem aminokwasu leucyny.

Wnioski

W okresie okołotreningowym ważne jest, aby zapewnić sobie maksimum wsparcia anabolicznego. Dodatek aminokwasu rozgałęzionego leucyny powoduje znaczne nasilenie syntezy białkowej.

Jednak pamiętać należy, że sama leucyna odpowiada głównie za stymulację procesu syntezy białek. Jednak potrzebna jest również pełna pula protein, aby mogło dojść do zjawiska ich budowy. Dlatego po treningu wykorzystać powinniśmy zarówno dodatek leucyny, jak i wsparcie pełnego białka.

Źródło: http://www.ergo-log.com/strength-training-glass-of-milk-tablespoon-leucine-more-muscle.html