Czytając wiele poradników dotyczących utrzymania szczupłej sylwetki doszukamy się informacji, które wskazują, żeby popijać między posiłkami odżywki białkowe, co ma za zadanie utrzymać środowisko anaboliczne na wysokim poziomie, jak i dostarczać wielu aminokwasów działających ochronnie dla muskulatury.

Jednak obecnie okazuje się, że lepszą opcją jest wykorzystanie szejków wraz z posiłkami. Naukowcy z Nutrition Reviews wykazali, że spożywanie białka wraz z posiłkami skutecznie wpływa na redukcję poziomu tłuszczu.

Badanie

Naukowcy zebrali 34 badania, które wykonywane były dłużej, niż 6 tygodni. Osoby biorące udział w badaniach miały 20 lat lub więcej, trenowały z ciężarami, jak i wykorzystywały suplementację odżywką białkową. Zbadano wpływ tego typu działań na ilość tkanki tłuszczowej w ciele badanych osób, jak i ilość masy beztłuszczowej.

białko odchudzanie

Wyniki

Analizowane wyniki badań nie miały wpływu  na to, jak kształtuje się masa beztłuszczowa badanych osób, gdy wykorzystywali odżywkę białkową z posiłkami lub między nimi. Jednak w kontekście utraty tłuszczu, wyniki wyglądały zupełnie inaczej. Analiza wyników badań sugeruje, że spożywanie białka wraz z posiłkami zmniejsza poziom tłuszczu, podczas gdy picie białka między posiłkami nie miało wpływu na ilość tłuszczu.

Wnioski

Jeżeli Twoje działania dietetyczno-treningowe ukierunkowane są na redukcję tkanki tłuszczowej, powinieneś spożywać białko wraz z posiłkami, podbijając jego ilość w diecie. Naukowcy dopatrują się tutaj działań, które wymuszają przez osoby dorosłe zwiększenia udziału białek w diecie, co ma za zadanie skutecznie podnieść bilans azotowy w organizmach trenujących osób. Wiele badań wskazuje na to, że wraz z wiekiem pogarsza się zjawisko bilansu azotowego, co wymaga od nas skuteczniejszych działań dietetycznych, aby poprawić nasze wyniki treningowe.

Źródło: https://academic.oup.com/nutritionreviews/article-abstract/76/6/461/4980809?redirectedFrom=fulltext