Wykorzystanie diety niskoenergetycznej, gdzie zapotrzebowanie dobowe jest obniżone o 30% działa skuteczniej, gdy źródłem białka jest dorsz. Naukowcy z Islandii doszli do tego typu wniosków, a badanie opublikowali w artykule, który ukazał się w Nutrition, Metabolism & Cardiovascular.

Badanie

Celem badania było sprawdzenie, jaki wpływ na nadwagę kobiet, jak i mężczyzn, będzie miało wykorzystanie chudego mięsa, a mięsa pochodzącego od ryb. Wykorzystali w tym celu 126 osób z nadwagą w wieku od 20 do 40 lat. Naukowcy wprowadzili ścisłą dietę na okres 8 tygodni. Podzieleni zostali oni na trzy grupy:

  • grupa I spożywała chude mięso,
  • grupa II 150 g mięsa z dorsza 3 razy w tygodniu zamiast mięsa chudego,
  • grupa III 150 g mięsa z dorsza 5 razy w tygodniu zamiast mięsa chudego.

ryby

Wyniki

Osoby, które spożywały największą ilość dorsza w tygodniu, straciły najwięcej masy ciała w ciągu 8 tygodni, jak i obwód talii tych osób zmienił się najbardziej.

Wnioski

Wykorzystanie mięsa ryb, które jest zasobne w kwasy omega 3 i witaminę D3, może przekładać się na skuteczniejszy ubytek tkanki tłuszczowej, niż w przypadku diety opierającej się na drobiu. Co więcej, badania na zwierzętach sugerują, że białko z ryb skuteczniej utrzymuje rezerwy glukozy we krwi, co może przekładać się na efektywniejszą aktywność fizyczną.

Źródło: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19356912