SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

(L ) bziubzius /trening, rekompozycja

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 34301

napisał(a)
Temat przeniesiony przez Martucca z działu Ladies SFD. Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1349 Napisanych postów 13356 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 234988
witam wszystkie ladies :)

zaczne od opisania po krotce mojej historii, nie bardzo ciekawej ani fajnej. Dojede do chwili obecnej i powiem o co chodzi.

Wszystko zaczelo sie jakies 3 lata temu. Przy wzroscie 167 cm wazylam okolo 55kg. Nie bylam do konca zadowolona ztego jak wygladam. Byl to pierwszy rok studiow. W czasie liceum trenowalam karate, treningi okolo 2 h 2 razy w tygodniu, poza tym 3 * 45 min w-f tygodniowo, zawsze cwiczylam, nie siedzialam na lawce :P
Jak zaczelam studia treningi sie skonczyly, mialam raz w tygodniu w-f i czasem chodzilam na basen.
Nawarstwilo sie wtedy wiele spraw, sama nie potrafie wytlumaczyc co i dlaczego, w kazdym razie schudlam bardzo duzo. Na drugim roku wazylam okolo 42 kg. Nazwyajmy to jak chcemy... mozemy anoreksja... :/
wiedzialam ze jestem za chuda, chcialam przytyc, bylo ciezko, udalo sie do jakis 46 po zakonczeniu 2 roku studiow.
Caly czas oczywiscie wszystcy kazali mi jest, bociagle bylam za chuda itd. itp. wszystkie objawy anoreksji, nie bede opisywac.
Okres mi zanik, juz prawie na samym poczatku chudniecia i nie mam go do tej pory. Do ginekologa chodze i probuje cos z tym zrobic.
Nastepnie przybralam do okolo 50 kg, okresu dalej nie bylo. Puki byly wakacje ruszalam sie duzo, przyszla zima, ja nic nie robilam. przytylam do 52 kg, jadlam coraz wiecej, na dodatek bylam w niemczech. Zaczelam jesc rzeczy ktorych dlugo nie jadalm, musli, żolty ser, troche slodycze. W lutym przytylam do 54 kg i juz nie moglam ze soba wytrzymac. Zabralam sie za cwiczenie i redukcje. Byla silowna, rower, bieganie. Jedzenie: 5/6 razy dziennie, platki owsiane, twarog, wiesniak, jajka, mieso chude, warzywa, owoce w malej ilosci, chleb razowy, kasza, orzechy, tran, oliwa.
kalorie okolo 1200-1500.
schudlam do 51,5 kg. czulam sie dobrze. Zwiekszalam liczbe kalorii bo chudlam, a juz nie chcialam.
Z koncem czerwca przestalam cwiczyc na silowni i biegac. Zostal rower i plywanie. Do polowy sierpnia nie tylam. Waga wahala sie w granicach 51,5-52,5kg.
Od wrzesnia zaczelam pracowac, duzo siedziec na tylku i jesc nie koniecznie tak jak wczesniej. Nie mowie, ze rzucialam sie na slodycze i fast foody. Ale.... jem okolo 1500-1600 kcal, wpada gorzka czekolada, sporo owocow, ser zolty czy plesniowy (w maly ilosciach), czasem jakis jeden cukierek i pasek ciasta. Do października aktywnosc ograniczala sie do spacerow i krotkich przejazdzek rowerowych.
od pazdziernika zaczelam chodzic na silownie, kardio i basen, tyle ze nie w takim wymiarze jak poprzednio.
Przykladowo 3 razy w tygodniu basen, 40 min plywania non stop, glownie zabka, troche kraula (bo srednio potrafie).
do tego 2 razy silowna , gdzie cwicze mniej wiecej tak: 20 min rozgrzewka np na orbiterku, od 40-60 min silownia, bez ustalonego planu. Cwiczenia na maszynach na nogi, rece, brzuch na maszynie, brzuch na pilce, cwiczenia z pilka na tylna czesc ud. Ogolnie moze bez rewelacji, ale na tyle, ze zakwasy na drugi dzien sa. Po 20 min bieznia lub rowerek. Po trenigu odzywka bialkowa na wodzie i jablko. Nie wiem czy to dobrze. Chcialabym wiedziec co i kiedy powinnam zjesc przed i po cwiczeniu. Mozecie poradzic? ogolnie wiem, ze tluszczu nie powinno byc w okolotreningowych posilkach.
No w kazdym razie ku mojej rozpaczy dobilam do 55 kg, choduje po woli oponke i czuje sie źle. Chcialabym zredukowac jakies 2-3 kg, a przede wszystkim ujedrnic i wyrzeźbic spowrotem cialo, bo bylo juz calkiem nienajgorzej.
Czy mozecie mi pomoc to jakos ogranoc, pod wzgledem jedzenia i cwiczen?
Aha, nadal nie mam okresu, aktualnie nie biore hormonow, ale bardzo dlugo bralam. Moim zdaniem, moje tycie i chudniecie oraz wahania nastrojow, wynikaja w duzej mierze z zaburzen hormonalnych. Niedlugo robie badania na poziom hormonow i zaczynam przyjmowac brac luteine, czyli hormony.

Moje pytanie to przede wszystkim, czy wystarczy ze bede sie rozsadnie odzywiac, bez fast foodow i slodyczy, czy musze wrocich do michy oczyszczonej bo inaczej teraz nie podoam, bo tak namieszlam juz ...?
i nie wiem ile mam jesc kalorii, zeby cos z tego wyszlo? i czy bardzo musze zreformowac to jak cwicze?
bo jak narazie to mam wrazenie ze tyje dalej :/

prosze o pomoc
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 59591 Wiek 13 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 228104
Witamy wśród Ladies

Postaram się na Twoje pytania, ale czy mogłabyś wypełnić ankietę:

http://www.sfd.pl/Koncepcja_i_regulamin_działu-t666947.html

I jeśli byłoby to możliwe, wkleić zdjęcia sylwetki? To bardzo ułatwiłoby nam sprawę

I jeśli możesz, napisz trochę więcej szczegółów ze swojego treningu: jakie ćwiczenia, liczba powtórzeń i serii

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1349 Napisanych postów 13356 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 234988
Wiek : 22
Waga : 55kg
Wzrost : 167cm
Obwód w biuście : niestety nie znam swoich wymiarow
Obwód pod biustem :
Obwód talii w najwęższym miejscu :
Obwód na wysokości pępka :
Obwód bioder : mam raczej szeroka budowe kosci, z szeroko roztawionymi kosciami biodrowymi (szybko wystaja mi kosci biodrowe, nawet jak nie jestem bardzo szczupla, szeroki tylek
Obwód uda
Obwód łydki
W którym miejscu najszybciej tyjesz : brzuch, tyłek
W którym miejscu najszybciej chudniesz : piersi
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często) basen (od niedawna 2-3 razy w tyg. 40 min pływania, silownia, kardio - 2-3 razy w tygodniu ( kardio 40-60 min, silka 40-60 min)
Co lubisz jeść na śniadanie: płatki owsiane z rodzynkami, orzechami, jablkiem i serkiem wiejskim i maslanka nat lub platki zdrowy blonnik z tymi samymi dodatkami lub chleb razowy z oliwą, warzywami chuda szynka, jajkiem czasem serem favita lub plesniowym, lyzeczka tranu
Co lubisz jeść na obiad : piers z kurczaka na parze z warzywami z oliwa lub z kasza ( 1/3 woreczka) lub warzywa na parze z jajkiem i oliwa lub warzywa na parze z gulaszem sojowym, czaem warzywa z pieczona ryba (ostatnio rzadko niestety), czasem piers lub ryba grillowana z warzywami (zawsze ddaje albo oliwe albo kasze (czasem makaron lub ewentualnie kromke chleba jak nie mam czasu).
Co jako przekąskę : jablka, marchewki, salatki (warzywa, oliwa, tunczyk lub twarog lub jajko lub wedzona ryba), orzechy, serek wiejski, czasem wasa
Co jako deser : najczesniej bez, czasem 1-2 kostki gorzkiej czekolady, sok marchewkowy, ewentualnie jablko, orzechy.
kolacja: twarog z warzywami o oliwa, serek wiejski, warzywa i plaster sera plesniowego, serek homo, kurak z warzywami, jajka z warzyami i oliwa
Ograniczenia żywieniowe : krewetki i ogolnie ostroznie z owocami morza, bo mam uczulenie. Orzechy - jem, czasem nawet za duzo, ale powinnam uwazac bo tez mam alergie.
Stan zdrowia : brak okresu, wypadajace wlosy, poza tym ok
Preferowane formy aktywności fizycznej basen, silownia, bieganie, rower
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : tran, czsami odżywka bialkowa na wodzie
Stosowane wcześniej diety : zadna konkretna, ograniczenie kalorii jakis czas temu spore - zwiazane z zaburzeniami odzywiania, potem objadanie sie, potem znow ograniczanie, ale juz nie ponizej 1200 kcal.
napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1349 Napisanych postów 13356 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 234988
napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1349 Napisanych postów 13356 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 234988
aha jeszcze dodam:

1. ostatnio zdarza mi sie pic kakao i inke na wodzie z dodatkiem mleka ( po jedym kubku). Czy lepiej to wyeliminowac? czy moze zostac?
2. zdarza mi sie do tej pory zjadac za duzo, tj. zjem ladnie sniadanie, a krotko potem dojadam z 200 kcal.... nie wiem z czego to wynika...
3. czasem dojem dod. jakis kawalek chlebam plaster sera lub chudej szynki, wiem ze nie powinnam, ale jakos mi ostatnio nie wychodzi w 100% regularne jedzeniu.
4. czy bardzo szkodzi dodawanie czasem jeden łyzki keczupu do jedzenia?


jesli chodzi o trening to tak jak pisalam bez jakiegos dokladnego planu.

najczesciej wyglada to tak:
20 min rozgrzewki na orbiterku
silka
3 serie na maszynie na brzuch po 20 powtorzen
3 serie po 12 powtorzen ze zwiekszajacym sie obciazeniem na maszynie na nogi ściskanie do wewnatrz
to samo na maszynie na nogi tylko na zewntarz
3 serie po 6/8/10 powtorzen na rece ( rozchylanie rąk na zewnatrz do gory ze zgietymi lokciami, nie mam pojecia jak to sie nazywa)
3 serie na rece 8/8/10 sciaganie drazka z gory z do brody/klatki siedzac
3 serie na rece , siedzac lokcie zgiete, rece przy sobie i w doł trzeba pchać
3 serie na nagi, prostowanie na maszynie
3 serie po 15 powtorzen z pilka na tylna czesc ud, leżac nogi na pilce, unosze biodra do gory pi czym zginam nogi i przyciagam i powracam do pozycji wyjsciowej
i jeszcze wymachy nogami w dodporze na lokciach, tak jak w 15-minutowkach na pupe
to wychodzi 4 razy po 15 razy na noge
brzuszki na piłce, proste, skośne i boczne po 25 kazdych, najczesniej 2 serie
brzuszki z pilka na nogach po 20 razy w 3 seriach

po silce 20 min bieznia lub rowerek, krotkie rozciaganie

i to tak najczesciej 2 razy w tygodniu cwicze

ponadto 2-3 razy basen, gdzie okolo 40 min non stop pływam

Zmieniony przez - bziubzius w dniu 2010-11-14 13:26:23

Zmieniony przez - bziubzius w dniu 2010-11-14 13:28:31
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 59591 Wiek 13 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 228104
bziubzius Twój współczynnik BMI jest wciąż w normie, aczkolwiek w jej dolnej granicy. Jeśli stracisz 3kg, będziesz miała niedowagę

Musisz zrozumieć, że sprawa rozbija się tutaj nie o kilogramy, ale zawartość procentową tłuszczu w organiźmie. Ja Ci w niczym pomóc nie mogę nie znając Twoich wymiarów lub chociaż nie widząc zdjęć sylwetki

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 332 Wiek 6 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 4747
prosze o pomoc
nie chce sie wymadrzac, ale to nie wyglada najlepiej. tzn caly twoj problem, ktorym byc moze po czesci jest cialo, ale w duzej mierze nieakceptacja siebie.

jak pisze marta, nie chodzi chyba o schudniecie, ale poprawe jakosci sylwaetki.

a od siebie proponuje (nie wiem, jak skonczylas z anoreksja, czy chodzilas do psychologa/psychiatry/bralas leki) zastanowic sie czy nie warto byloby jeszcze popracowac nad duchem, nie cialem, bo z tego co wiem dziewczyny, ktore cierpialy kiedys na jakiekolwiek zaburzenia odzywiania musza pracowac latami nad poprawda obrazu wlasnej sylwetki.

Moim zdaniem, moje tycie i chudniecie oraz wahania nastrojow, wynikaja w duzej mierze z zaburzen hormonalnych. Niedlugo robie badania na poziom hormonow i zaczynam przyjmowac brac luteine, czyli hormony.
W wielu przypadkach takie rzeczy wynikaja z nieradzenia sobie z emocjami. Moja znajoma rowniez nie miala okresu majac wage podobna do twojej przy podobnym wzroscie, tez wyszla z anoreksji, ale wrocil jej dopiero jak wazyla ok 60 kg. cialo miala juz niezwykle zdrowe i wysportowane, wygladala super, bo zaczela chodzic na silownie itp zamiast znow chciec schudnac. I mimo, ze wyszla z anoreksji przez kolejne 3 lata chodzila do psychologa. Tego nie da sie wyleczyc ot, tak. Musisz zaakceptowac siebie :)

Tyle ode mnie. Jesli zadna z moich uwag nie tyczy sie ciebie, tym lepiej.
Tak czy tak, powodzenia

Zmieniony przez - parisienne w dniu 2010-11-16 19:28:34
napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1349 Napisanych postów 13356 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 234988
dziekuje za odpowiedzi

wrzuce fotki w tym tygodniu, tylko po pierwsze nie mam aktualnych, po 2 musze wejsc tutaj z mojego laptopa, bo tak to nie mam fotek. wrzuce zdjecie jak wazylam jakies 2 kg mniej niz teraz. Tylko mi sie wydaje ze wygladam duzo gorzej.
a z wymiarow to znam narazie tylko jednek, pod biustem 68-69 cm. Ja mam dos szeroka budowe. jak dorwe miarke to sie zmierze.
Ja zdaje sobie sprawe, ze nie powinnam za bardzo sie odchudzac. Mam problem z postrzeganiem siebie bez watpienia, poza tym za duzo mysle o jedzeniu i o tym jak wygladam. Jednak to wszytsko jest w innym wymiarze niz wczesniej. Nie mam zamiaru sie glodzic, wychudzic czy cos takiego. Chce po prostu dobrze wygladac i sie czuc, stawiajac na pierwszym miejscu zdrowie. Porownujac sie do tego jak jedza ludzie wokol ktorych sie obracam, to jem raczej calkiem sporo, tylko zdrowego jedzenia, a nie 4 tosty z keczupem na sniadanie, pizza na obiad i kolacje.....
Dodam jeszcze, ze na pierwszym miejscu stawiam ruch, cwiczenie, trening. Dlatego tez zwrcam sie do was. Chcialabym cwiczyc, ale tak zeby ujedrniac cialo, lekko zredukowac (to nie jest najwazniejsze) tak aby sie nie rozrastac za bardzo. Wiem, ze jesli chce cwiczyc, to odzywiac tez sie musze odpowiednio, bo wiecej bedzie z tego klopotu niz pozytku, dlatego jestem tutaj i szukam rad.
takze postaram sie wkleic tu jakis fotki w tygodniu.
pozdrawiam
napisał(a)
4nn Instruktor Sportu
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 18856 Wiek 31 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 105215

Ile dni w tygodniu możesz chodzić na siłownię? Robiłaś tylko treningi na maszynach, czy wprowadzałaś coś innego?

"Don't let go, Never give up,
It's such a wonderful life"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 332 Wiek 6 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 4747
Ja zdaje sobie sprawe, ze nie powinnam za bardzo sie odchudzac. Mam problem z postrzeganiem siebie bez watpienia, poza tym za duzo mysle o jedzeniu i o tym jak wygladam.

kotek, tak nie powinno byc. naprawde polecam jeszcze prace z psychologiem. ja tez bylam chora, teraz odchudzam sie, ale o jedzeniu mysle tylko tyle ile to konieczne. jesli kiedykolwiek masz meczace wyrzuty sumienia bo za duzo/za malo/zle zjadlas, myslisz o kazdym posilku i dokladnie planujesz wszystko az do przesady, porownujesz sie z innymin dziewczynami bez konca, skoncz z tym. Jesli myslisz, ze dopiero, kiedy schudniesz pojdziesz na impreze czy pokazesz sie na basenie bez wstydu --->> MUSISZ pracowac z psychologiem.

Naprawde prosze, przemysl to. Musisz zaakceptowac swoje cialo, bo ono jest czescia ciebie. kiedy ja to zrobilam, wszystko stalo sie znowu latwiejsze, a zycie piekniejsze. takze trzymaj reke na pulsie, bo nie daj Boze zaczniesz sie odchudzac i nie skonczysz zanim znow nie dobijesz do 45 kg.

przepraszam, ze jestem namolna, ale mam na uwadze tylko twoje dobro. uwazaj, superdziewczyno :)

Zmieniony przez - parisienne w dniu 2010-11-17 15:08:40
napisał(a)
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 171 Napisanych postów 65575 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 188925
Wszytsko do ulozenia od nowa, absolutnie.
Jezli chcesz pracowac to musisz sie dostosowac do zalecen i od siebie dawac jak najwiecej informacji i rowniez zaangazowania.

Po pierwsze zacznijmy od diety:
Wpisz swoj przykladowy jadlospis najlepiej z rozkladem jezeli go znasz, jak nie po prostu napisz jakie porcje jesz ogolnie

Bedziemy wszytsko po kolei ustawiac i kontrolowac, bedziesz raportowac nam codziennie co jadlas jak cwiczylas

Uwazam ze powinas sie wstrzymac z braniem hormonow, masz wszytsko rozlegulowane przez zla diete jak ja naprawisz okres wroci, jak zaczniesz brac hormony to pozamiatane bedziesz skazana juz na nie

Zmieniony przez - obliques w dniu 2010-11-17 19:08:41
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na sztandze:)

Następny temat

plan treningowy - prosze o ocene

Kto wygra zawody Mr. Olympia 2018? Kto wygra zawody Mr. Olympia 2018? Czechia Pro Ostrava 2018 - Spekulacje Czechia Pro Ostrava 2018 - Spekulacje Seks, a wyniki sportowe Seks, a wyniki sportowe Polędwica a'la Wellington Polędwica a'la Wellington Najlepsze ćwiczenie na mobilizację bioder Najlepsze ćwiczenie na mobilizację bioder Masa czy rzeźba, od czego zacząć? Masa czy rzeźba, od czego zacząć? Kiepska genetyka? 6 sposobów na podkręcenie genetyki Kiepska genetyka? 6 sposobów na podkręcenie genetyki Rafael Brandao wschodząca gwiazda PRO Rafael Brandao wschodząca gwiazda PRO