SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

"300 Challenge by FanC" - sprawdź wydolność siłową swojego organizmu

temat działu:

FitRage, CROSSFIT i Dieta PALEO

Ilość wyświetleń tematu: 2446

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 1358 Wiek 25 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 12413
Przeglądając całe forum - ten temat najbardziej pasuje do tego działu. W szczególności skierowany jest dla osób trenujących właśnie na zasadach crossfit, lub pod sztuki walki i chcących sprawdzić wydolność siłową swojego organizmu.

Trening jest skierowany dla osób przynajmniej średnio-zaawansowanych, zdrowych i świadomych skutków treningu siłowo-wytrzymałościowego na czas.

Zachęcam do wypróbowania zadania na następnym treningu i podzielenia się w tym temacie swoim czasem, oraz wrażeniami z wykonywania treningu Warto wykonywać trening nie będąc samemu, tylko np. w małej grupie osób, która pomoże zmotywować do działania.

Niezbędny sprzęt:
- Stojaki na sztangę
- Prosty drążek
- Poręcze do "dipsów"
- Sztanga + obciążenie


300 CHALLENGE by FanC
Robimy na czas po 60 powtórzeń w każdym ćwiczeniu. Kolejność, przemienność, ilość wykonywanych powtórzeń jest dowolna.

MW = masa własna. Dla osoby o wadze 80kg 10%mw to 8kg, 50%mw to 40kg, 100%mw to 80kg

Ćwiczenia do wykonania:
1. Pompki na poręczach +10%mw (czyli osoba o wadze 80kg trzyma w nogach/na pasku ciężar 8kg)
2. Podciąganie podchwytem (drążek przynajmniej do okolic nosa, pełny wyprost w łokciach)
3. Przysiad ATG ze sztangą o wadze 100%mw (czyli osoba o wadze 80kg ćwiczy ze sztangą o wadze 80kg)
4. Martwy ciąg (dowolną metodą, sztanga zawsze do ziemi) 100%mw
5. Pełny podrzut sztangi (podłoga>zarzut>nad głowę>podłoga) sztangą o wadze 50%MW


Czyli wykonujemy 60 przysiadów, 60 martwych, 60 podciągnięć, 60 pompek i 60 podrzutów w dowolnej przemienności i kolejności. W sumie 300 dość ciężkich powtórzeń obejmujących różne partie ciała i wszystko na czas.
Czas zaczynamy mierzyć od zaczęcia wykonywania pierwszego ćwiczenia.

Dzisiaj miałem okazję wypróbować ten trening wraz z kolegą, efekty:

Tak podział wyglądał u mnie: http://i47.tinypic.com/2iber1l.jpg 
Czas: 62 minuty, ćwiczyłem sztangą 80kg na przysiad, 40kg podrzut, 9kg przy pompkach, waga własna: około 82kg
I tak wyglądało to u mojego kolegi: http://i46.tinypic.com/2hy84uf.jpg
Czas: 63 minuty, ćwiczył sztangami 70 i 35kg, 7kg przy pompkach, waga ciała: około 71-72kg.

Czyli - lecieliśmy praktycznie łeb w łeb, co zdecydowanie napędzało do działania. Zmęczenie - dało się niestety odczuć.



Sugestie, opinie, komentarze i wrażenia z ewentualnego przeprowadzonego w ten sposób treningu piszcie śmiało.

Powodzenia!


Zmieniony przez - FanC w dniu 2013-01-05 16:11:57

My nie używamy maszyn, my je tworzymy...

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 396 Napisanych postów 72270 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 303849
Podrzut na 60 powtórzeń?
Mądre to nie jest, ćwiczenie eksplozywne w tylu powtórzeniach jest awykonalne, dodatkowo na sam koniec morderczego obwodu to jak proszenie się o kontuzję.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 101 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2765
100 thrustersów też jest awykonalne?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 396 Napisanych postów 72270 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 303849
Po co to pytanie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 1358 Wiek 25 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 12413
Przypominając słowa wstępu:
Trening jest skierowany dla osób przynajmniej średnio-zaawansowanych, zdrowych i świadomych skutków treningu siłowo-wytrzymałościowego na czas.


I ujmując całość ogólnie: NIE jest to w żadnym wypadku system treningowy do "codziennego" użytku, a jedynie rodzaj testu (wyzwania), który wspomniana osoba przynajmniej średnio-zaawansowana może wykonać podczas jednej, pełnej sesji treningowej.

Co do oddzielenia i wrzucania podrzutów na koniec - wątpię, by ktokolwiek chciał postąpić w taki sposób - ale nawet jeśli to zrobi - to czy realnie zagrożone tu jest zdrowie? Trzeba mieć na uwadze, że przeciętna, trenująca rekreacyjnie osoba nigdy nie podejmie się podobnego treningu, a osoby traktujące sport o wiele bardziej na poważnie nie powinny bać się o kwestie zdrowotnie. Szczególnie, że trening pod sztuki walki, siłowy crossfit, czy inny często bazuje na ćwiczeniach o podobnej intensywności.


Hubert81
Po co to pytanie?


Może po prostu pytanie retoryczne mające na celu uświadomienie, że "300 Challengne" nie zabije. Ja nie jestem osobą o nie wiadomo jakiej sile, wydolności i kondycji, a test wykonałem z powodzeniem, chwilę odpocząłem, rozciągnąłem się i wyszedłem z siłowni nie bardziej zmęczony, jak po przeciętnym treningu odbywającym się 3-4x w tygodniu.

Zmieniony przez - FanC w dniu 2013-01-05 22:01:02

My nie używamy maszyn, my je tworzymy...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 396 Napisanych postów 72270 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 303849
Poproszę film z nagraniem techniki wykonania owych 60 podrzutów. Myślę, że rozwieje to wszelkie wątpliwości.

Pozostałych ćwiczeń chętnie też, samo wykonanie 60ciu przysiadów (prawdziwych) z ciężarem ciała na sztandze powinno zabić.

Zmieniony przez - Hubert81 w dniu 2013-01-05 22:29:29
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10675 Napisanych postów 44874 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Ja tez nie widzę 60 podrzutów. I tez chętnie film zobaczę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 1358 Wiek 25 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 12413
Od razu Was Panowie muszę rozczarować - nie planuję wykonywania filmów w najbliższym czasie.

Przypominam, że podrzuty są zaplanowane dla stosunkowo lekkiej sztangi.

My nie używamy maszyn, my je tworzymy...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 396 Napisanych postów 72270 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 303849
Nie pozostaje więc nic innego, jak włożyć POPRAWNE wykonanie tego WODu w ciągu godziny między bajki

Podrzut po tych wszystkich ćwiczeniach nie istnieje.


Ile wynoszą Twoje maksy w przysiadzie, mc, podrzucie, dipsach?

Zmieniony przez - Hubert81 w dniu 2013-01-05 22:53:55
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 1358 Wiek 25 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 12413
Dlatego wykonuje się dowolny przeplot ćwiczeń ;) Jak może zauważyłeś - podrzuty wrzucałem w ilości nawet po 5 w serii, po czym sztangę odkładałem i brałem się za ćwiczenie antagonistycznej grupy mięśni - wszystko na zasadach superserii.

Mimo wszystko - trzeba sprawdzić na sobie, by mieć punkt odniesienia.

My nie używamy maszyn, my je tworzymy...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10675 Napisanych postów 44874 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Przysiad, martwy ciąg i podrzut - czyli cały czas dostają prostowniki. Jestem ciekawy jak trzymasz się na nogach ze sztangą 100%cm w połowie takiego treningu i jak trzymasz plecy.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

zawody Crossfit

Następny temat

sportowiec