SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Zepsuty metabolizm, głodówki, jak naprawić, czy dobrze kombinuje?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5426

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

20

Płeć

M

Waga

77

Wzrost

177

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

26,5%

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

praca pon-pt od 9 do 17, sob od 9 do 13

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

siłownia chwilowo odpada, zostaje trening domowy, stacjonarny rower, skakanka

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Jak w temacie, szału nie ma ;)

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Niby wszystko ok, kortyzol troszke za wysoki, testosteron taki sobie (może nie jak u żelusia ale bruce wiliis to nie jestem

Stosowana lub planowana suplementacja

Kreatyne mam, WPC/WPI oraz kazeine mam, witaminy i minerały mam, omega 3 mam
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10635 Napisanych postów 44019 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam!
Na początku redukowałem się dietą od dietetyczki. Udało się ale szybko było yoyo. Zrzuciłem z 97 na 81,5, a potem do 101 przytyłem. Potem eksperymentowałem z różnego rodzaju dukanami, udało się zrzucić do 87. Następnie znów kiepski okres, jadłem z 1200kcal 3 razy dziennie i pakowałem w siebie fastfudy 1 albo 2 dni i tak na przemian, zrzuciłem w ten sposób do ok 84. Wtedy wziąłem się za dobrą dietę i zrzuciłem do 79kg. I znów zaczeły się eksperymenty. Zdrowa dieta kilka dni/tyg. potem dużo fastfudów i jakieś Dukany i inne cuda i tak w koło. Generalnie sprawa skonczyła się na 77 teraz i na żadnej zdrowej diecie nie leci w dół, jedynie na jakiś eksperymentach znów spada do ok 76 i rośnie pod wpływem kebabów :D Od tygodnia jestem na diecie 230g białka, 80tł i 100 węglowodanów, trening ustalony na 3x w tyg po 40 min domatora oraz 2x w tyg aero 40 min, ale często odpuszczam zmęczony po pracy. Generalne zasady odżywiania znam, nawet nieźle, jednak brakuje samodyscypliny oraz motywacji z powodu zepsutego metabolizmu. Moje pytanie jest takie- Czy wchodząc teraz na miesiąc lub półtora na dietę na masę, oczywiście rozsądną z porządnym treningiem 4x w tym (domator bo na siłke domową za zimno [w piwnicy] a zwykłej na mojej wiosce nie mam dam radę podkręcić metabolizm do odpowiedniego poziomu, nie tyjąc jakoś drastycznie? do 80kg jeszcze przeżyje a potem ciężka depresja :P
Proszę o wszelkie sugestie, jestem ciężki przypadek, moją piętą achillesową jest psychika bo o tyle o ile chce mi się ćwiczyć i zdrowo jeść to czasem popadam w zwątpienie i ulegam pokusom.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 5161 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 22115
Jeśli nie zmienisz swojego życia to takie wielkie akcje odchudzające będą jedna wielką lipą i nic Ci nie dadzą. Musisz nabrać obrzydzenia do fast foodów,. Zaczyna sie od małych wyrzeczeń a nie że jutro wstaniesz i mówisz nie będę robił tego i tego np nie używaj cukru do słodzenia.
Ja polecam Ci treningi interwałowe, tabate, kompleksy sztangowe i crossfit. Podniosą Ci metalizm.
Ale i tak zależy wszystko od Ciebie....
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 150 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1690
Coś mało tych węgli. Rób tak jak radzą na forum- wylicz zapotrzebowanie i ułóż dietę. Ja po wyliczeniu swojego zacząłem jeść dużo więcej niż przed zabraniem się do roboty ale są już jakieś efekty.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10635 Napisanych postów 44019 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
rm_125, ale my się nie rozumiemy :P ja już redukuje się od 13 miesięcy, w tym 5 miesięcy właściwie czyli dobra dieta od A do Z i ćwiczenia siła/aero, zj**ałem metabolizm od głodówki wiec moje pytanie brzmi jak go naprawić :) bo teraz np przez miesiac ciężkiej pracy (dieta a do z + ćwiczenia) nie ma efektu zbyt dużego, znikomy. Wiec dlatego pytam- czy jesli metabolizm psuje się od głodówy to czy poprawia od obżarstwa na masie?:P
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 4373 Wiek 20 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 76005
JaxDraken
rm_125, ale my się nie rozumiemy :P ja już redukuje się od 13 miesięcy, w tym 5 miesięcy właściwie czyli dobra dieta od A do Z i ćwiczenia siła/aero, zj**ałem metabolizm od głodówki wiec moje pytanie brzmi jak go naprawić :) bo teraz np przez miesiac ciężkiej pracy (dieta a do z + ćwiczenia) nie ma efektu zbyt dużego, znikomy. Wiec dlatego pytam- czy jesli metabolizm psuje się od głodówy to czy poprawia od obżarstwa na masie?:P


No to wrzuc ta diete skoro jest od A do Z Ja tez sobie popapralem troche przez niedojadanie. Teraz, od jakichs niemal 2 tygodni jestem na "diecie" (ale nadal na zero jesli chodzi o bilans) i jestem jak nowy. Wszystko przeszlo, zero problemow z trawieniem czy innymi dolegliwosciami.
napisał(a)
Koniu151 Moderator
Ekspert
Szacuny 2290 Napisanych postów 48895 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 291590
Z tego co pamiętam kiedyś brał dietę ode mnie.Ale widzę, że tu btw jakieś nie moje, jak chcesz metabolizm naprawiać to na pewno nie na 100g wegli.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10635 Napisanych postów 44019 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam Koniu151 dzieki za odp. Tak kiedyś byłem półtorej miecha na twojej redukcji i potem 3 tyg na podkręcaniu metabolizmu, ale wakacje były i w ost tygodniu miesiąca olałem i chwyciłem za browar xD No jest dużo poradników na temat diety masowej albo redukcyjnej, ale natomiast nie ma nic na temat podkręcania. Ujemny bilans spowalnia metabolizm, dieta i ćwiczenia stricte masowe też spowalniają bo przecież kulturyści często muszą w trakcie cyklu na mase go podkręcić zeby się nie zalać za bardzo. Wydedukowałem sobie ze aby go podkręcić trzeba jeść jak na masie i ćwiczyć jak na redukcji (intensywność). Mylę się? Proszę o rozwinięcie tematu diety i ćwiczeń w celu podkręcania :)
PS. sory za braki w interpunkcji ale spieszyłem się pisząc :p
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 884 Wiek 27 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4118
Za bardzo zagłębiasz się w szczegóły, kulturyści nigdy nie mają spowolnionego metabolizmu (domyśl się dlaczego :) ). Po prostu rób siłowy 3-4 razy tygodniowo trochę aerobów, ogarnij dietę tak aby jeść po czasie na 0, dowal węgli i rozbujasz metabolizm.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10635 Napisanych postów 44019 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
czyli co? Nadwyżka kaloryczna, nadwyżka węglowodanów i stopniowe obniżanie spowoduje podkręcenie metabolizmu? Potem ujemny i poleci jak dawniej, 1kg/tyg?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10635 Napisanych postów 44019 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Ale cisza ;PPP
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 884 Wiek 27 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4118
Najpierw podbijanie węgli powoli od tego pułapu ile teraz jesz, dajmy, że zjadasz 2000 kcal to dorzucaj po 50g węgli tygodniowo, sprawdzaj wagę i znajdź swoje "0" kaloryczne. Na nim ze dwa tygodnie i możesz znów redukować ale z głową. Ubytek 1kg tygodniowo to jak dla mnie trochę dużo, redukcje robi się tak aby jak najwięcej zgubić fatu, cm w pasie a jak najmniej zbić wagę.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jadlospis do oceny- prosba

Następny temat

Ocena diety.

Czy odżywki białkowe pomagają w odchudzaniu? Czy odżywki białkowe pomagają w odchudzaniu? Bradley Martyn – siła i rozmiar Bradley Martyn – siła i rozmiar Która odżywka białkowa lepiej poskromi apetyt? Która odżywka białkowa lepiej poskromi apetyt? Czym różni się białko serwatkowe od białka kazeinowego? Czym różni się białko serwatkowe od białka kazeinowego? Czekoladki low carb a'la kinder country Czekoladki low carb a'la kinder country Samuel "Titanium" Kulbila - kulturysta, który ćwiczy bez profesjonalnej siłowni Samuel "Titanium" Kulbila - kulturysta, który ćwiczy bez profesjonalnej siłowni Trzy ćwiczenia na rozwój masy barków Trzy ćwiczenia na rozwój masy barków Czym właściwie jest gluten? Kto powinien unikać glutenu Czym właściwie jest gluten? Kto powinien unikać glutenu