SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Zarzut sztangi na klatkę

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14092

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 234 Napisanych postów 17147 Wiek 39 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 85786
Zarzut sztangi na klatke jest jednym z cwiczen ktore pomaga poprawic wyniki w dyscyplinie jaka jest podnoszenie ciezarow. Pomaga rozwinac ogolna dynamike jak i sile oraz mase miesni czworobocznych.
To cwiczenie pokazal mi kiedys kolega ktory w swojej przygodzie ze sztanga cwiczyl podnoszenie ciezarow i dzieki temu cwiczeniu ( na prostych nogach 100 kg w seriach po kilkanascie razy) rozwinal naprawde poteeezne kaptury.
Oczywiscie polecam to cwiczenie wszystkim ktorzy chca popracowac nad ta partia miesniowa oraz wykonywac jakies mniej statyczne cwiczenie.

Ogolnie cwiczenie jest dosyc skomplikowane technicznie i sa trzy podstawowe metody jego wykonywania (przynajmniej ja takie znam, zapewne jest wiecej)

Pierwsza to podniesieniu sztangi nachwytem nieco szerzej niz szerokosc barkow do pozycji wyprostowanej, zarzucamy sztange na klatke na prostyuch nogach. Chodzi o to by maksymalnie sztange podciagnac wzdloz tulowia i pozniej poprzez balans cialem i NIEWIELKIE ugiecie nog w kolanach umiescic sztange na klatce. Do nastepnego powtorzenia sztange opuszczamy kontrolowanym ruchem wzdloz tulowia i nie odstawiamy sztangi na podloge tylko po opuszczeniu wykonujemy nastepne powtorzenie.

Druga metoda to metoda zarzutu z ziemi na prose nogi. Chwyt j.w., pozycja jak do martwego ciagu na waskim rozstawie nog. Sztange dynamicznie podrywamy do gory - w pierwszym momencie wykorzystujemy nogi i grzbiet do rozpedzenia sztangi, pozniej czworoboczne do "wciagniecia" sztangi nieco wyzej i balansu cialem z jednoczesnym LEKKIM ugieciem nog w kolanach do umieszczenia sztangi na klatce. Sztange opuszczamy do nastepnego powtorzenia najpierw kontrolowanym ruchem wzdloz tulowia, pozniej na ziemie jak przy martwym ciagu i przygotowujemy sie do nastepnego powtorzenia.

Trzecia metoda jest najdalsza od kulturystyki, a najblizsza lub nawet wlasciwa dla podnoszenia ciezarow. Jest to zarzut sztangi na klatke z przysiadem. Jest to cwiczenie ktorego na moim poziomie wyszkolenia technicznego do tego cwiczenia nie odwazyl bym sie wykonac z duzym ciezarem. Na poczatku wykonujemy je tak jak w metodzie drugiej, z tym ze praca miesni w pierwszej fazie wykonywania cwiczenia ograniczona jest do uniesienia sztangi w okolice klatki - dolne jej partie. Pozniej gdy sztanga na moment zatrzymuje sie (zanim grawitacja sciagnie ja do ziemi) wykonujemy przysiad i "wchodzimy" pod sztange. Pozniej wstajemy z nia, odkladamy jak w metodzie drugiej i wykonujemy kolejne powtorzenie. Przy podnoszeniu ciezarow oczywiscie trzeba ta sztange wypchnac do gory nad glowe.

Cwicznie swietnie rozwija miesnie czworoboczne. Jezeli chodzi o uwagi do tego cwiczenia to uzywajcie pasa i opasek na nadgarstki, oraz nie uzywajcie na poczatek duzego cieazaru, a najlepiej zeby pokazal wam je ktos kto wykonuje to cwiczenie.
Osobiscie moge sie pochwalic wynikiem 100kg przy uzycie drugiej techniki, przyznam sie szczerze ze wiecej nie probowalem ale to tylko kwestia czasu Ciesze sie ze wykonalem je czysto i bez problemu.



Pozdrawiam,
Mawashi

Lepiej jest być kanciastym Czymś niż okrągłym Niczym.
**Moderator Działu Trening**

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 171 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 14295
świetne cwiczenie też je robie w treningu ,ale bardzo trudne w technice
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 92 Napisanych postów 17160 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 56818
Hehehe nauczyłem się tego ćwiczenia ze starego FLEXa w którym Mike Francois opisywał to ćwiczenie, to się nazywa "częściowy siłowy podrzut" To ćwiczenie jest cholernie trudne i wyczerpujące ale moim zdaniem można dzięki niemu wyrobić sobie naprawde potężne kapturki Dzięki temu ćwiczeniu w ciągu pół roku nauczyłem się zarzucać na klatkę a potem nad głowę 85 kilo Polecam!!!!

"W cierpieniu rodzi się mądrość pozwalająca docenić piękno zycia"

Wesoły wegan :)

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30197
Czy moge to cwiczenie wlaczyc do cyklu na mase( 3 etap cyklu Gluchowskiego)- Mawashi wiesz o co biega...zamiast szrugsow?

No pain-no gain
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 954 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 13815
yy macie mzoe jakies rysunki lub gify jak to sie robi ?

Pozdrawiam wszystkich !
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10664 Napisanych postów 44552 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
chociaż w tym jestem lepszy od Ciebie Mawashi

3x95kg



Moderator działu "Sporty Ogólnorozwojowe"

[ Biali nie potrafią skakać ]
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10664 Napisanych postów 44552 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
no i zapomniałeś dodać że można sztange opuszczać na różne wysokości tzn do kolan , poniżej , powyżej kolan. wbrew pozorom jest duża różnica



Moderator działu "Sporty Ogólnorozwojowe"

[ Biali nie potrafią skakać ]
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10664 Napisanych postów 44552 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Dodać należałoby też,że kręgosłup musi być wyprostowany-usztywniony.Pod żadny pozorem nie należy robić tzw.pałąka.Wiem coś na ten temat.2 lata podnoszenie ciężarów w wieku 15- 17 lat


Pozdrówka - Polak
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Gochan ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 142 Napisanych postów 4627 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30333
O polak to ja bardzo podobnie! W wieku 17 lat gdy kończyłem przygodę z ciążarami (czyli 2 lata temu) podrzucałem na zawodach 140kg przy wadze 89.4
i rwałem 115.

Człowiek po to ma wolną wolę, by dokonywać samodzielnych wyborów i nikt nie powinien wpływać na jego decyzje póki nie szkodzi innym. Oznacza to także branie odpowiedzialności za własne czyny
Son Gochan Moderator działów doping i sztuki walki.

"Czyń Swoją Wolę niech będzie całym prawem"
Aleister Crowley

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 234 Napisanych postów 17147 Wiek 39 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 85786
sizexl - tak
hans - no to brawo ale ja maxa tak naprawde nie probowalem, no i na serie nie robie mniej niz 6x ale Twoj wynik jest OK.

wskazowki bylych ciezarowcow oczywiscie jak najbardziej poprawne i niezwykle potrzebne.

Pozdrawiam,
Mawashi

Lepiej jest być kanciastym Czymś niż okrągłym Niczym.
**Moderator Działu Trening**

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 630 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 10962
Mawashi czy to ćwiczenie działa jednakowo na całą partie mięśni czworobocznych czy najbardziej na jej górną część ??

Ludzie czasem myślą jak zabić czas, a to czas ich zabija

Ludzie czasem myślą jak zabić czas, a to czas ich zabija

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

10 SPOSOBÓW NA UZYSKANIE FENOMENALNEJ RZEŹBY

Następny temat

Tylne aktony miesni naramiennych