logo
zamknij zamknij

Zapotrzebowanie kaloryczne, owoce i warzywa

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1901

0 5 0
napisał(a)
zdziwrocek
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 5 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 114
Cześć. Spotkałem się wielokrotnie na tym forum z opinią, żeby owoców i warzyw nie wliczać do diety. Z początku wydawało mi się to normalne, bo sądziłem, że mają bardzo mało kalorii.

Zrobiłem małe wyliczenie. Jest sześć posiłków, w każdym 250 g owoców lub warzyw co daje nam łącznie 1,5 kg warzyw/owoców dziennie. Wybrałem 10 owoców/warzyw, które często jadam czyli potrzebuje 150 g z każdego. Poniżej lista. Pierwsza liczba to kalorie na 100 g, druga to kalorie na 150 g.

1. rzodkiewka 21/32
2. jablko 57/86
3. banan 74/111
4. pomarancza 51/77
5. cebula 37/56
6. pomidor 29/44
7. ogorek 15/23
8. papryka 35/53
9. burak 46/69
10. marchewka 41/62

Łącznie daje to nam 609 kcal dla 1,5 kg owoców/warzyw. Według mnie to bardzo dużo. Jeżeli ktoś faktycznie ich unika to rozumiem niewliczania ich do diety, ale jeżeli jemy ich dosyć sporo to dlaczego ich nie wliczać? Wydaje mi się, że są to kalorie jak każde inne, której nie "wyparowują". Widać, że pojedynczo są niskokaloryczne, ale jeżeli podliczymy wszystko to okazuje się, że to kupa kalorii.

Nie mówię, że trzeba się trzymać akurat takiego zestawu, jest on przypadkowy. Nawet jeżeli zamienimy kaloryczne owoce typu bana, pomarańcza czy jabłko na inne to i tak będziemy mieć kilkaset kalorii.

Ostatnio starałem się jeść tak, aby pokryć moje dzienne zapotrzebowanie zdrowym, naturalnym jedzeniem. Nie wliczałem owoców i warzyw, których jadłem właśnie ponad 200 gramów dziennie i wyraźnie czułem się przejedzony, więc coś chyba musi być nie tak? Jeżeli wyliczyłbym zapotrzebowanie uwzględniając kaloryczność owoców i warzyw to sądzę, że czułbym się optymalnie.

Jak to jest z tymi owocami i warzywami? Pozdrawiam
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
zinko
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2132 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 23422
owoce bym wliczal i dawal jedynie w posilkach przed i po treningowych badz z samego rana. Co do warzyw to kaloria kalorii nie rowna. Przede wszystkim zjadamy je z innego wzgledu

"Robiac byle co, stajesz sie byle kim"

Moj dziennik treningowy: http://www.sfd.pl/_GET_BIG_OR_DIE_TRYIN_by_zinko-t918364.html 

napisał(a)
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 417 Napisanych postów 56364 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184874
Owoce zalezy jakie bo jagodowe można dawać i na wieczór a pomiędzy posiłkami także można jeśc z umiarem.

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

napisał(a)
zdziwrocek
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 5 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 114
Dlaczego nie wliczać kalorii z warzyw?
napisał(a)
zinko
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2132 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 23422
a czy wyobrazasz sobie zbudowanie masy miesniowej na samych warzywach? Tutaj chodzi o witaminy i mineraly. Tak jak napisalem kaloria kalorii nie rowna, mozesz zjesc odpowiednia ilosc cukru i kurczaka o takiej samej ilosci kalorii. Jak myslisz od czego przybedzie ci tluszczu? Organizm na rozne produkty reaguje roznie, inaczej to wszystko "mieli"

"Robiac byle co, stajesz sie byle kim"

Moj dziennik treningowy: http://www.sfd.pl/_GET_BIG_OR_DIE_TRYIN_by_zinko-t918364.html 

napisał(a)
zdziwrocek
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 5 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 114
Kto chce budować masę mięśniową na samych warzywach? Ja tak napisałem?

Co znaczy kaloria kalorii nierówna? Według definicji na wikipedii kaloria to "ilość energii w pożywieniu jaką organizm może przyswoić przez trawienie." W warzywach dominują węglowodany czyli te węglowodany nie mogą być wykorzystane przez organizm jako energia? Jeżeli tak to po co podawane są kalorie warzyw? Według mnie przeczy to powyższej definicji.
napisał(a)
zinko
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2132 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 23422
z tymze weglowodany z warzyw nie beda magazynowane w postaci tkanki tluszczowej tak jak np. z cukru

znalazlem ciekawy artykul tlumaczacy ten problem

http://potreningu.pl/diety/artykuly/263/kaloria-kalorii-nie-rowna 

"Robiac byle co, stajesz sie byle kim"

Moj dziennik treningowy: http://www.sfd.pl/_GET_BIG_OR_DIE_TRYIN_by_zinko-t918364.html 

napisał(a)
zdziwrocek
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 5 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 114
Zdaję sobie sprawę z tego, że w warzywach indeks glikemiczny jest niższy i nie sprzyja to odkładaniu tkanki tłuszczowej. Nie znaczy to jednak na razie dla mnie, że organizm nie korzysta z tej energii.
napisał(a)
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 417 Napisanych postów 56364 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184874
to nie działa tak do końca jak napisałeś wyżej wchodza tutaj jeszszcze reakcje enzymatyczne i wiele różnych innych rzeczy

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

napisał(a)
Sayeru16
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 394 Wiek 25 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 21935
Ja Ci bym radził przedewszystkim wyrzucić banana, gotowaną marchewkę, chyba że jesteś przysłowiowym ekomorfikiem ale też bym uważał.

Owoce licz na równi z innymi węglowodanami! Wrzywa zielone (i reszte, ale zwłaszcza zielone) nie wymagają żebyś je liczył.

Ja bym Ci radził dodać do diety następujące produkty: szpinak, brokuł, kalafior, brukselka. Je możesz jeść no-limit. Oprócz tego że to bogactwo witamin i minerałów zielone warzywa odkwaszają organizm, zwiększają poziom niektórych przydatnych hormonów.

Na serio.

napisał(a)
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 417 Napisanych postów 56364 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184874
pmysły na twaróg są w dziale kuchnia warzywa kasputne takze należy odpowiednio dozować

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Abs + a6w + treningi

Następny temat

prosze o pomoc ..koniu 151 !!!

Alina Pettke - ocena sylwetki

Trening w weekendy, czy to ma sens?

Suplementy dla nastolatka

Kulturyści na plaży - galeria gwiazd

Jakie buty wybrać do treningu?

Makarony - porównanie okiem dietetyka

Sterydy anaboliczno-androgenne a serce

Rafał Tasiemski - ocena sylwetki