Temat został odczytany 26755 razy

Zapalenie przyczepu mięśnia naramiennego

zgłoś naruszenie
  • KarolGT
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 31
  • Na forum: 8 lat
  • LPA: 1229

Witam

opisywałem problem już w innym wątku odnośnie treningu, ale wole zapytać tutaj odnośnie samego leczenia:

w kwietniu zaczęła bolec mnie lewa ręka, ból ciężko było zlokalizować, jakby triceps, albo lekko nad łokciem, na początku kwietnia ból był już tak silny, że praktycznie nie dałem rady wycisnąć 50 kg.

Na miesiąc odpuściłem sobie treningi, po miesiącu poszedłem na siłownie, jednak zero zmian, dalej nie moglem wykonać praktycznie żadnego ćwiczenia.

Po wizycie na USG ręki, okazało się ze jest to "zapalenie przyczepu mięśnia naramiennego do trzonu kości", chirurg ręki potem przepisał mi olfen-100 w tabletkach, kazał smarować Fastum i wysłał na zabiegi.

od 1 lipca chodziłem na rehabilitacje tej ręki - dostałem 3 zabiegi - ultradźwięki, magnetron i przykładanie "prądów". Mniej więcej równo z zabiegami w domu naświetlam sobie raz dziennie Soluxem.

Równiez od 1 lipca zacząlem brac Olfen-100 tak jak mi kazał lekarz, zostalo mi wiec jeszcze 6 tabletek.

Jutro mam ostatnie 3 zabiegi (w sumie było ich 3 dziennie * 10 dni), i co dalej? ręka jeszcze troche boli, choc jest wyraźna poprawa. Ból mam jeszcze tylko przy maksymalnym naciągnięciu mięsnia naramiennego - no podczas przeciągania sie (jak ręka jest u góry), albo przy max odchyleniu i skręceniu ręki do tyłu (np. jakbym chciał się za plecami zlapac drugiego łokcia).

co jeszcze robić zeby stan zapalny całkiem minął?

naświetlanie soluxem, do tego Fastum albo olfen w żelu + te 6 tabletek Olfen-100 powinny wystarczyc zeby za około miesiąc wrocic juz na siłownie?
1216068936000
zgłoś naruszenie
  • kradam
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3172
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 21170
  • Trenuje: Właściwie to mi to lata
Po pierwsze to tego typu zaburzenia przebiegają często bez obecności stanu zapalnego, a to że coś nazwano na USG zapaleniem nie musi niczego jeszcze przeświadczać. Nawet jeśli ten stan zapalny tam jest to nie wziął się raczej z kosmosu i brak jego obecności niczego nie gwarantuje. Po opanowaniu bólu powinny być podjęte odpowiednie ćwiczenia, tak aby układ ruchu wrócił do sprawności a jednocześnie zidentyfikować ewentualne czynniki, które doprowadziły do dolegliwości. Ćwiczenia tylko i wyłącznie pod okiem dobrego fizjoterapeuty. Dobry ortopeda może zidentyfikować przyczyny zaburzeń.
[http://www.sfd.pl/FAQ_-_kontuzje_i_nie_tylko-t321489.html]
1216113258000
zgłoś naruszenie
  • KarolGT
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 31
  • Na forum: 8 lat
  • LPA: 1229
ok dziekuje za odpowiedź.

dzisiaj tak jak pisalem bylem na ostatnich zabiegach, potem poszedlem na sale ćwiczeń gdzie porozmawiałem sobie z pania od rehabilitacji na temat tego przyczepu. Pokazałem dokładnie w ktorym miejscu bołało - podobno jest to przyczep "środkowy" i powiedziała ze ból i stan zapalny mogł byc spowodowany po prostu przetrenowaniem (co jest bardzo możliwe bo wtedy tzn w marcu i kwietniu trenowałem dość intensywnie, moze nawet za bardzo). Doradziła ćwiczyc bardzo pomału i stoponiowo i też pomału zwiekszac obciażenie - zaczynajac od prostych cwiczen w domu bez obciążenia.

pytalem jeszcze o lampe solux - powiedziala ze przy stanach zapalnych nie powinno sie jej stosowac? wiec sam juz nie wiem, jedni zalecana Soluxa na stany zapalne, inni odradzają?
1216137538000
zgłoś naruszenie
  • kradam
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3172
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 21170
  • Trenuje: Właściwie to mi to lata
Rozgrzewanie (bo to robi ta lampa) jest niewskazane przy stanach zapalnych. Tyle, ze jak pisałem tego stanu może i mogło nie być.
[http://www.sfd.pl/FAQ_-_kontuzje_i_nie_tylko-t321489.html]
1216153696000
zgłoś naruszenie
  • KarolGT
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 31
  • Na forum: 8 lat
  • LPA: 1229
ok, zapytałem na jednym z forum ktore znalazłem z linku z Twojego podpisu i czekam narazie na odpowiedz.

a co sugerujesz robic ? bylem u osoby prowadzacej cwiczenia (napisałem wyzej co mi powiedziala), byłem u fizjoterapeuty i to on mnie wyslal na te 3 zabiegi. wiec nie wiem, pozostaje prywatna wizyta?
-4
1216211000000
zgłoś naruszenie
  • KarolGT
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 31
  • Na forum: 8 lat
  • LPA: 1229
aha, dodam jeszcze ze na USG bylem rownież prywatnie bo termin na darmowe USG mialbym 2 miesiace poźniej. Wydaje mi sie ze osoba ktora robila USG profesjonalnie podeszla do sprawy, na usg bylo widac "jasniejsze" obszary ktore podobno swiadcza o stanie zapalnym - tyle powiedzial lekarz od USG
-1
1216222089000
zgłoś naruszenie
  • kradam
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3172
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 21170
  • Trenuje: Właściwie to mi to lata
Możesz zrobić tak jak powiedziała fizjoterapeutka. TO najprostszy wariant i często skuteczny. Jeśli chcesz mieć większe prawdopodobieństwo sukcesu, to pozostaje prywatna wizyta.
[http://www.sfd.pl/FAQ_-_kontuzje_i_nie_tylko-t321489.html]
-1
1216222129000
zgłoś naruszenie
  • KarolGT
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 31
  • Na forum: 8 lat
  • LPA: 1229
ok, szukałem fizjoterapeuty i okazało sie ze kolezanka jest fizjoterapeutka :)

powiedziała co i jak, na co zwracac potem nawet uwage przy cwiczeniach, jak cwiczyc i wogole fajen porady :)

odnosnie ręki mam płyty dvd z cwiczenami z taśmą thera-band (w poniedziałek sobie kupie już i zaczne ćwiczyć), do tego maście chłodzące, masaże i trzeba jeszcze elektrolity w organiżmie uzupełnić. wieć powinno byc lepiej

dziękuje za pomoc
-1 1
1216476112000
zgłoś naruszenie
  • krawat
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 5446
  • Wiek: 33 lat
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 26719
Słuchaj ja mam praktycznie to samo, stan zapalny sciegna dwuglowego ramienia.
Mecze sie z tym juz prawie od 3 lat.
Ale Wodyn rozpisal mi plan i po 3 miesiacach cwiczenia jest ogromna poprawa. Jak chcesz to Ci go wkleje.
>>> Maszeruj albo giń <<<
1216507521000
zgłoś naruszenie
  • KarolGT
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 31
  • Na forum: 8 lat
  • LPA: 1229
jasne wklej, napewno sie przyda. Porównam z moimi cwiczeniami (poki co bez rozpiski jeszcze)
1216507842000
zgłoś naruszenie
  • krawat
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 5446
  • Wiek: 33 lat
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 26719
Podciąganie
W kazdym powtórzeniu lądujesz na proste nogi na podłodze, czyli ograniczasz rozciagniecie miesni
Rozgrzewka
1.podciąganie na drązku podchwytem ze stania - do brody 5s x 5p

2.podciaganie podchwytem+naprzemienne opuszczanie jednorącz 3s x 6p

3.izometryczne utrzymanie pozycji "w pół" podciągniętej nachwytem na szer barków 5x30sek
4.uginanie mlotkowe siedząc (w środkowym półzakresie) 4s x 12p

Przysiady, skłony i wspięcia
Rozgrzewka
1.przysiady sumo rozgrzewkowe na 50% przysiadu 3s x 10p
2.przysiady sumo (po zaliczeniu na nast tydzien +2,5kg) 5s x 10p
3.wspiecia na palce (wiekszy ciezar niz w siadach i min 40 powt) 3s x 40p
4."dzien dobry" na 50% przysiadu 5s x 15p
5.przysiad przedni (bez forsowania) 3s x 20p

Pompki
Rozstaw delikatnie szerzej niz barki, łokcie ok 45stopni do żeber
połóż na podłodze podwyzszenie - łączna grubosc ok 10cm
Rozgrzewka
1.Pompki tylko do momentu kiedy dotkniesz klatka podwyższenia (ROZGRZEWKA) 5s x 5p
2.pompki z wybiciem - rowniez od dotkniecia podwyzszenia klatka 5s x 5p
3.pompki w zwolnionym tempie - 4 sek do gory i 4 sek do dołu 5s x 10p
4.izometryczne utrzymania ciała 1-2 cm ponad podwyzszeniem 5x40sek


Zmieniony przez - krawat w dniu 2008-07-20 00:59:53
>>> Maszeruj albo giń <<<
-1
1216508361000