Znajdz stabilizator / ortezę

Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 16629 razy
  • Autor

    Zapalenie przyczepu mięśnia naramiennego

  • KarolGT
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 25
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 668

    Wysłano 14 lipca 2008 22:55

    zgłoś naruszenie

    Witam

    opisywałem problem już w innym wątku odnośnie treningu, ale wole zapytać tutaj odnośnie samego leczenia:

    w kwietniu zaczęła bolec mnie lewa ręka, ból ciężko było zlokalizować, jakby triceps, albo lekko nad łokciem, na początku kwietnia ból był już tak silny, że praktycznie nie dałem rady wycisnąć 50 kg.

    Na miesiąc odpuściłem sobie treningi, po miesiącu poszedłem na siłownie, jednak zero zmian, dalej nie moglem wykonać praktycznie żadnego ćwiczenia.

    Po wizycie na USG ręki, okazało się ze jest to "zapalenie przyczepu mięśnia naramiennego do trzonu kości", chirurg ręki potem przepisał mi olfen-100 w tabletkach, kazał smarować Fastum i wysłał na zabiegi.

    od 1 lipca chodziłem na rehabilitacje tej ręki - dostałem 3 zabiegi - ultradźwięki, magnetron i przykładanie "prądów". Mniej więcej równo z zabiegami w domu naświetlam sobie raz dziennie Soluxem.

    Równiez od 1 lipca zacząlem brac Olfen-100 tak jak mi kazał lekarz, zostalo mi wiec jeszcze 6 tabletek.

    Jutro mam ostatnie 3 zabiegi (w sumie było ich 3 dziennie * 10 dni), i co dalej? ręka jeszcze troche boli, choc jest wyraźna poprawa. Ból mam jeszcze tylko przy maksymalnym naciągnięciu mięsnia naramiennego - no podczas przeciągania sie (jak ręka jest u góry), albo przy max odchyleniu i skręceniu ręki do tyłu (np. jakbym chciał się za plecami zlapac drugiego łokcia).

    co jeszcze robić zeby stan zapalny całkiem minął?

    naświetlanie soluxem, do tego Fastum albo olfen w żelu + te 6 tabletek Olfen-100 powinny wystarczyc zeby za około miesiąc wrocic juz na siłownie?
  •  Odżywki i suplementy

    Wysłano 15 lipca 2008 11:14

    Koniecznie sprawdź te produkty:



    sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
  • kradam
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3172
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Właściwie to mi to lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21170
    • Status:Specjalista

    Wysłano 15 lipca 2008 11:14

    zgłoś naruszenie
    Po pierwsze to tego typu zaburzenia przebiegają często bez obecności stanu zapalnego, a to że coś nazwano na USG zapaleniem nie musi niczego jeszcze przeświadczać. Nawet jeśli ten stan zapalny tam jest to nie wziął się raczej z kosmosu i brak jego obecności niczego nie gwarantuje. Po opanowaniu bólu powinny być podjęte odpowiednie ćwiczenia, tak aby układ ruchu wrócił do sprawności a jednocześnie zidentyfikować ewentualne czynniki, które doprowadziły do dolegliwości. Ćwiczenia tylko i wyłącznie pod okiem dobrego fizjoterapeuty. Dobry ortopeda może zidentyfikować przyczyny zaburzeń.
  • KarolGT
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 25
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 668

    Wysłano 15 lipca 2008 17:58

    zgłoś naruszenie
    ok dziekuje za odpowiedź.

    dzisiaj tak jak pisalem bylem na ostatnich zabiegach, potem poszedlem na sale ćwiczeń gdzie porozmawiałem sobie z pania od rehabilitacji na temat tego przyczepu. Pokazałem dokładnie w ktorym miejscu bołało - podobno jest to przyczep "środkowy" i powiedziała ze ból i stan zapalny mogł byc spowodowany po prostu przetrenowaniem (co jest bardzo możliwe bo wtedy tzn w marcu i kwietniu trenowałem dość intensywnie, moze nawet za bardzo). Doradziła ćwiczyc bardzo pomału i stoponiowo i też pomału zwiekszac obciażenie - zaczynajac od prostych cwiczen w domu bez obciążenia.

    pytalem jeszcze o lampe solux - powiedziala ze przy stanach zapalnych nie powinno sie jej stosowac? wiec sam juz nie wiem, jedni zalecana Soluxa na stany zapalne, inni odradzają?
  • kradam
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3172
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Właściwie to mi to lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21170
    • Status:Specjalista

    Wysłano 15 lipca 2008 22:28

    zgłoś naruszenie
    Rozgrzewanie (bo to robi ta lampa) jest niewskazane przy stanach zapalnych. Tyle, ze jak pisałem tego stanu może i mogło nie być.
  • KarolGT
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 25
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 668

    Wysłano 16 lipca 2008 14:23

    zgłoś naruszenie
    ok, zapytałem na jednym z forum ktore znalazłem z linku z Twojego podpisu i czekam narazie na odpowiedz.

    a co sugerujesz robic ? bylem u osoby prowadzacej cwiczenia (napisałem wyzej co mi powiedziala), byłem u fizjoterapeuty i to on mnie wyslal na te 3 zabiegi. wiec nie wiem, pozostaje prywatna wizyta?
  • KarolGT
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 25
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 668

    Wysłano 16 lipca 2008 17:28

    zgłoś naruszenie
    aha, dodam jeszcze ze na USG bylem rownież prywatnie bo termin na darmowe USG mialbym 2 miesiace poźniej. Wydaje mi sie ze osoba ktora robila USG profesjonalnie podeszla do sprawy, na usg bylo widac "jasniejsze" obszary ktore podobno swiadcza o stanie zapalnym - tyle powiedzial lekarz od USG
  • kradam
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3172
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Właściwie to mi to lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21170
    • Status:Specjalista

    Wysłano 16 lipca 2008 17:28

    zgłoś naruszenie
    Możesz zrobić tak jak powiedziała fizjoterapeutka. TO najprostszy wariant i często skuteczny. Jeśli chcesz mieć większe prawdopodobieństwo sukcesu, to pozostaje prywatna wizyta.
  • KarolGT
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 25
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 668

    Wysłano 19 lipca 2008 16:01

    zgłoś naruszenie
    ok, szukałem fizjoterapeuty i okazało sie ze kolezanka jest fizjoterapeutka :)

    powiedziała co i jak, na co zwracac potem nawet uwage przy cwiczeniach, jak cwiczyc i wogole fajen porady :)

    odnosnie ręki mam płyty dvd z cwiczenami z taśmą thera-band (w poniedziałek sobie kupie już i zaczne ćwiczyć), do tego maście chłodzące, masaże i trzeba jeszcze elektrolity w organiżmie uzupełnić. wieć powinno byc lepiej

    dziękuje za pomoc
  • krawat
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 5129
    • Wiek: 31 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Dużo długich przerw - kontuzje.
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 23510

    Wysłano 20 lipca 2008 00:45

    zgłoś naruszenie
    Słuchaj ja mam praktycznie to samo, stan zapalny sciegna dwuglowego ramienia.
    Mecze sie z tym juz prawie od 3 lat.
    Ale Wodyn rozpisal mi plan i po 3 miesiacach cwiczenia jest ogromna poprawa. Jak chcesz to Ci go wkleje.
    >>> Maszeruj albo giń <<<
    krawat/DZIENNIK-cel zdrowe stawy by WODYN/kolejne 100 kg w serii glównej str.95
    [http://www.sfd.pl/-t452323-s95.html#post7]
  • KarolGT
    • Pochwały:0
    • Nagany: 0
    • Postów: 25
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 668

    Wysłano 20 lipca 2008 00:50

    zgłoś naruszenie
    jasne wklej, napewno sie przyda. Porównam z moimi cwiczeniami (poki co bez rozpiski jeszcze)
  • krawat
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 5129
    • Wiek: 31 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Dużo długich przerw - kontuzje.
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 23510

    Wysłano 20 lipca 2008 00:59

    zgłoś naruszenie
    Podciąganie
    W kazdym powtórzeniu lądujesz na proste nogi na podłodze, czyli ograniczasz rozciagniecie miesni
    Rozgrzewka
    1.podciąganie na drązku podchwytem ze stania - do brody 5s x 5p

    2.podciaganie podchwytem+naprzemienne opuszczanie jednorącz 3s x 6p

    3.izometryczne utrzymanie pozycji &quot;w pół&quot; podciągniętej nachwytem na szer barków 5x30sek
    4.uginanie mlotkowe siedząc (w środkowym półzakresie) 4s x 12p

    Przysiady, skłony i wspięcia
    Rozgrzewka
    1.przysiady sumo rozgrzewkowe na 50% przysiadu 3s x 10p
    2.przysiady sumo (po zaliczeniu na nast tydzien +2,5kg) 5s x 10p
    3.wspiecia na palce (wiekszy ciezar niz w siadach i min 40 powt) 3s x 40p
    4.&quot;dzien dobry&quot; na 50% przysiadu 5s x 15p
    5.przysiad przedni (bez forsowania) 3s x 20p

    Pompki
    Rozstaw delikatnie szerzej niz barki, łokcie ok 45stopni do żeber
    połóż na podłodze podwyzszenie - łączna grubosc ok 10cm
    Rozgrzewka
    1.Pompki tylko do momentu kiedy dotkniesz klatka podwyższenia (ROZGRZEWKA) 5s x 5p
    2.pompki z wybiciem - rowniez od dotkniecia podwyzszenia klatka 5s x 5p
    3.pompki w zwolnionym tempie - 4 sek do gory i 4 sek do dołu 5s x 10p
    4.izometryczne utrzymania ciała 1-2 cm ponad podwyzszeniem 5x40sek


    Zmieniony przez - krawat w dniu 2008-07-20 00:59:53
    >>> Maszeruj albo giń <<<
    krawat/DZIENNIK-cel zdrowe stawy by WODYN/kolejne 100 kg w serii glównej str.95
    [http://www.sfd.pl/-t452323-s95.html#post7]