SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zachowanie proporcji przedramienia i bicepsa

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1733

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 110
Cześć!

Jestem początkujący na siłowni, choć całe życie coś trenowałem, teraz mam określony cel - zwiększenia masy.

Stosuję dietę która w miarę działa, po 1 miesiącu mam +2kg, więc wszystko idzie w dobrym kierunku.
Stosuję trening Reg Park’s SCHEMAT DLA POCZĄTKUJĄCEGO - TŁUMACZENIE TRENINGU _KNIFE_. Można go łatwo znaleźć w necie, jestem zadowolony z ćwiczeń, jednak potrzebuję małej zmiany.

Problem:
Gdy byłem nastolatkiem chodziłem na ściankę wspinaczkową i strasznie rozrosły mi się mięśnie przedramion, podejrzewam, że od mocnego chwytu i podciągania głównie nachwytem. W te wakacje poważnie schudłem i miałem nadzieje odbudować tkankę, ale ponownie ręce rosną mi dość równomiernie.

Problem jest w tym, że wygląda to nienaturalnie. Mam 30cm przedramię i 30cm biceps (luz), 34cm (napięcie). Jednak "normalnie" ludzie mają biceps większy niż przedramię. Co zmienić w planie ćwiczeń (bo raczej nie diecie), żeby przyśpieszyć rozwój bicepsa i trochę odciążyć przedramię?

Wiem, że uginania, na pewno, ale na co je zmienić. Tutaj mój plan:
Reg Park’s SCHEMAT DLA POCZĄTKUJĄCEGO - TŁUMACZENIE TRENINGU _KNIFE_

TRENING A:
Przysiady ze sztangą z tyłu 5×5
Podciąganie na drążku (nachwyt lub podchwyt) 5×5
Pompki na poręczach lub wyciskanie sztangi lężąc 5×5
Uginanie ramion ze sztangą, stojąc 2×10
Przedramię (np. uginania) 2×10
Łydki (np. wspięcia na palce stojąc) 2×15-20

TRENING B:
Przysiady przednie ze sztangą 5×5
Wiosłowanie sztangą 5×5
Wyciskanie sztangi stojąc (np. żołnierskie) 5×5
Martwy ciąg 3×5 (2 serie rozgrzewkowe i 1 "stabilizująca")
Przedramię (np. uginania) 2×10
Łydki (np. wspięcia na palce stojąc) 2×15-20