logo
zamknij zamknij

Wybór pomiędzy masą a reudkcją

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 228

0 5 0
napisał(a)
kiriku3
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Wiek 2016 lat Na forum 297 dni Przeczytanych tematów 278
Witam wszystkich, piszę tutaj abyście mi doradzili z dylematem jaki teraz mam.
Oczywiście kwestia czy redukować czy nabierać mięsni to kwestia mocno indywidualna, jednak w moim przypadku już niekoniecznie.
Chodzi mi o to że od 1 stycznia (czyli nowego roku) dałem sobie postanowienie - schudnę przez te 6 miesięcy i wyrobię się na lato. Problem w tym, że moja redukcja przebiegła fatalnie, pare dni diety przeplatane jednym bądz dwoma cheat dayami i tak na zmianę, przez co w tym czasie schudłem może 2 kg. Jakieś 3 tygodnie temu dopadła mnie kontuzja barku, więc oczywiście nie ćwiczę. I teraz mam dylemat: kiedy w końcu wyleczę ten nieszczęsny bark i wrócę do treningów to co mi radzicie robić: masę, jako że do lata i tak nie ma opcji zdążyć, nawet jakbym wrócił do podnoszenia ciężarów za parę dni, czy może dokończyć tą redukcję i po tym zacząć masować, aby przygotwać się na następne wakacje. I gdybyście mi doradzili budowanie masy, jakby wyglądało dodawanie kalorii aby w końcu dojść do ostatecznego zaptorzebowania wymaganiego, aby robić mięsnie? Wiem, że od razu (nawet po tak katastrofalnej redukcji, jaką ja przeprowadziłem) nie mogę dodać kcal z dnia na dzień, ponieważ to tylko zwiększy zalanie na masie.
Z góry dzięki jeśli przeczytałeś wszystko i proszę o radę.
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
dudee
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 934 Napisanych postów 22387 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185552
W dużej mierze jest to zależne od dotychczasowej diety, poziomu tkanki tłuszczowej i mięśniowej, stanu odżywienia organizmu, a także metabolizmu. Najczęściej sugerowanym rozwiązaniem jest neutralny bilans energetyczny czyli ilość kalorii decydująca o utrzymaniu masy ciała. Wprowadzenie deficytu kalorycznego może nieść za sobą potencjalnie niekorzystny wpływ na przebieg rekonwalescencji natomiast nadmiar kalorii, zwłaszcza bez wydatku energetycznego może zwiększyć jedynie synteze i odkładanie lipidów w komórkach tkanki tłuszczowej,

Wstaw zdjęcie sylwetki oraz obecny swój model żywienia.
http://www.sfd.pl/.-t922822.html


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-04-20 18:08:54

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie).... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html

napisał(a)
kiriku3
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Wiek 2016 lat Na forum 297 dni Przeczytanych tematów 278
https://imageshack.com/i/pmEDAwQtj
Generlanie na redu trzymałem się 2300 kcal 164 B 68 T węgle różnie w treningowe 253 w nietreningowe niecałe 200 przy wadze +/- 74 na ktorej jestem teraz. Kalorie brałem z "czystego" jedzenia: kurczak, brązowy makaron, twaróg, serek wiejski, jajka,


Zmieniony przez - kiriku3 w dniu 2017-04-20 19:11:42
napisał(a)
dudee
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 934 Napisanych postów 22387 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185552
Relatywnie mało lipidów występuje w Twojej diecie.
Podbij bilans do zera (lekko na plus).

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie).... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html

napisał(a)
kiriku3
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Wiek 2016 lat Na forum 297 dni Przeczytanych tematów 278
Czyli radzisz raczej masowanie niż redukcję?
napisał(a)
dudee
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 934 Napisanych postów 22387 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185552
Jak to napisałem wcześniej, zwiększ ilość kalorii pod pułap bliski CPM.
Wylecz bark, po czym zwiększaj sukcesywnie energię w diecie.

Na jaki okres czasu wyeliminowała Cie kontuzja?

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie).... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html

napisał(a)
kiriku3
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Wiek 2016 lat Na forum 297 dni Przeczytanych tematów 278
Właśnie będzie mijał 3 tydzień
napisał(a)
immg
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 25 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 150
Szczerze mówiąc, patrząc na dodaną fotkę polecił bym Ci trochę przy masować. Za dużo mięśnia nie siedzi a BF nie jest zbyt wysoki. Tak jak pisał kolega ustal sobie dzienne zapotrzebowanie, staraj się trzymać wyznaczonych kcal i makro. Zobaczysz jak będzie reagować Twoje ciało i będziesz mógł delikatnie dodawać kalorii tylko, żeby znów za dużo cheatów nie wpadało raz na 7-14 dni :P
napisał(a)
blue_hope
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1950 Napisanych postów 12073 Wiek 29 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 67596
Będąc rekonwalescentem nie powinno wchodzić się na ujemny bilans, dopóki nie zaleczysz kontuzji, tak jak Dude poradził - wejdz na okolice zero, jak będziesz mógł już ćwiczyć, wejdziesz na deficyt.

W kuchni hamuje Cię Twoja własna wyobraźnia... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_Agnieszka_w_kuchni__czyli_co%C5%9B_z_niczego_%3B_-t1096225.html

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta low carb do oceny, 82kg

Następny temat

LOW CARB 89kg