SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Wybór pomiędzy masą a reudkcją

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 283

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 354
Witam wszystkich, piszę tutaj abyście mi doradzili z dylematem jaki teraz mam.
Oczywiście kwestia czy redukować czy nabierać mięsni to kwestia mocno indywidualna, jednak w moim przypadku już niekoniecznie.
Chodzi mi o to że od 1 stycznia (czyli nowego roku) dałem sobie postanowienie - schudnę przez te 6 miesięcy i wyrobię się na lato. Problem w tym, że moja redukcja przebiegła fatalnie, pare dni diety przeplatane jednym bądz dwoma cheat dayami i tak na zmianę, przez co w tym czasie schudłem może 2 kg. Jakieś 3 tygodnie temu dopadła mnie kontuzja barku, więc oczywiście nie ćwiczę. I teraz mam dylemat: kiedy w końcu wyleczę ten nieszczęsny bark i wrócę do treningów to co mi radzicie robić: masę, jako że do lata i tak nie ma opcji zdążyć, nawet jakbym wrócił do podnoszenia ciężarów za parę dni, czy może dokończyć tą redukcję i po tym zacząć masować, aby przygotwać się na następne wakacje. I gdybyście mi doradzili budowanie masy, jakby wyglądało dodawanie kalorii aby w końcu dojść do ostatecznego zaptorzebowania wymaganiego, aby robić mięsnie? Wiem, że od razu (nawet po tak katastrofalnej redukcji, jaką ja przeprowadziłem) nie mogę dodać kcal z dnia na dzień, ponieważ to tylko zwiększy zalanie na masie.
Z góry dzięki jeśli przeczytałeś wszystko i proszę o radę.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1273 Napisanych postów 24323 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 354046
W dużej mierze jest to zależne od dotychczasowej diety, poziomu tkanki tłuszczowej i mięśniowej, stanu odżywienia organizmu, a także metabolizmu. Najczęściej sugerowanym rozwiązaniem jest neutralny bilans energetyczny czyli ilość kalorii decydująca o utrzymaniu masy ciała. Wprowadzenie deficytu kalorycznego może nieść za sobą potencjalnie niekorzystny wpływ na przebieg rekonwalescencji natomiast nadmiar kalorii, zwłaszcza bez wydatku energetycznego może zwiększyć jedynie synteze i odkładanie lipidów w komórkach tkanki tłuszczowej,

Wstaw zdjęcie sylwetki oraz obecny swój model żywienia.
http://www.sfd.pl/.-t922822.html


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-04-20 18:08:54

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 354
https://imageshack.com/i/pmEDAwQtj
Generlanie na redu trzymałem się 2300 kcal 164 B 68 T węgle różnie w treningowe 253 w nietreningowe niecałe 200 przy wadze +/- 74 na ktorej jestem teraz. Kalorie brałem z "czystego" jedzenia: kurczak, brązowy makaron, twaróg, serek wiejski, jajka,


Zmieniony przez - kiriku3 w dniu 2017-04-20 19:11:42
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1273 Napisanych postów 24323 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 354046
Relatywnie mało lipidów występuje w Twojej diecie.
Podbij bilans do zera (lekko na plus).

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 354
Czyli radzisz raczej masowanie niż redukcję?
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1273 Napisanych postów 24323 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 354046
Jak to napisałem wcześniej, zwiększ ilość kalorii pod pułap bliski CPM.
Wylecz bark, po czym zwiększaj sukcesywnie energię w diecie.

Na jaki okres czasu wyeliminowała Cie kontuzja?

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 354
Właśnie będzie mijał 3 tydzień
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 25 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 173
Szczerze mówiąc, patrząc na dodaną fotkę polecił bym Ci trochę przy masować. Za dużo mięśnia nie siedzi a BF nie jest zbyt wysoki. Tak jak pisał kolega ustal sobie dzienne zapotrzebowanie, staraj się trzymać wyznaczonych kcal i makro. Zobaczysz jak będzie reagować Twoje ciało i będziesz mógł delikatnie dodawać kalorii tylko, żeby znów za dużo cheatów nie wpadało raz na 7-14 dni :P
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2524 Napisanych postów 13855 Wiek 29 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 115939
Będąc rekonwalescentem nie powinno wchodzić się na ujemny bilans, dopóki nie zaleczysz kontuzji, tak jak Dude poradził - wejdz na okolice zero, jak będziesz mógł już ćwiczyć, wejdziesz na deficyt.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta low carb do oceny, 82kg

Następny temat

LOW CARB 89kg

10 suplementów na walkę z jesienną depresją Czy Instagram Stories i Fitplota połączy nową parę? 22-24.09.2017 Arnold Classic Europe - WYNIKI Magdalena Suwińska - ocena sylwetki Zioła na poprawę libido Interwały po treningu siłowym: co, jak i dlaczego? Powrót Papaja! Top 10 męskich sylwetek