SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Wybór pomiędzy masą a reudkcją

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 326

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 356
Witam wszystkich, piszę tutaj abyście mi doradzili z dylematem jaki teraz mam.
Oczywiście kwestia czy redukować czy nabierać mięsni to kwestia mocno indywidualna, jednak w moim przypadku już niekoniecznie.
Chodzi mi o to że od 1 stycznia (czyli nowego roku) dałem sobie postanowienie - schudnę przez te 6 miesięcy i wyrobię się na lato. Problem w tym, że moja redukcja przebiegła fatalnie, pare dni diety przeplatane jednym bądz dwoma cheat dayami i tak na zmianę, przez co w tym czasie schudłem może 2 kg. Jakieś 3 tygodnie temu dopadła mnie kontuzja barku, więc oczywiście nie ćwiczę. I teraz mam dylemat: kiedy w końcu wyleczę ten nieszczęsny bark i wrócę do treningów to co mi radzicie robić: masę, jako że do lata i tak nie ma opcji zdążyć, nawet jakbym wrócił do podnoszenia ciężarów za parę dni, czy może dokończyć tą redukcję i po tym zacząć masować, aby przygotwać się na następne wakacje. I gdybyście mi doradzili budowanie masy, jakby wyglądało dodawanie kalorii aby w końcu dojść do ostatecznego zaptorzebowania wymaganiego, aby robić mięsnie? Wiem, że od razu (nawet po tak katastrofalnej redukcji, jaką ja przeprowadziłem) nie mogę dodać kcal z dnia na dzień, ponieważ to tylko zwiększy zalanie na masie.
Z góry dzięki jeśli przeczytałeś wszystko i proszę o radę.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1731 Napisanych postów 27162 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 510427
W dużej mierze jest to zależne od dotychczasowej diety, poziomu tkanki tłuszczowej i mięśniowej, stanu odżywienia organizmu, a także metabolizmu. Najczęściej sugerowanym rozwiązaniem jest neutralny bilans energetyczny czyli ilość kalorii decydująca o utrzymaniu masy ciała. Wprowadzenie deficytu kalorycznego może nieść za sobą potencjalnie niekorzystny wpływ na przebieg rekonwalescencji natomiast nadmiar kalorii, zwłaszcza bez wydatku energetycznego może zwiększyć jedynie synteze i odkładanie lipidów w komórkach tkanki tłuszczowej,

Wstaw zdjęcie sylwetki oraz obecny swój model żywienia.
http://www.sfd.pl/.-t922822.html


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-04-20 18:08:54

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 356
https://imageshack.com/i/pmEDAwQtj
Generlanie na redu trzymałem się 2300 kcal 164 B 68 T węgle różnie w treningowe 253 w nietreningowe niecałe 200 przy wadze +/- 74 na ktorej jestem teraz. Kalorie brałem z "czystego" jedzenia: kurczak, brązowy makaron, twaróg, serek wiejski, jajka,


Zmieniony przez - kiriku3 w dniu 2017-04-20 19:11:42
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1731 Napisanych postów 27162 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 510427
Relatywnie mało lipidów występuje w Twojej diecie.
Podbij bilans do zera (lekko na plus).

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 356
Czyli radzisz raczej masowanie niż redukcję?
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1731 Napisanych postów 27162 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 510427
Jak to napisałem wcześniej, zwiększ ilość kalorii pod pułap bliski CPM.
Wylecz bark, po czym zwiększaj sukcesywnie energię w diecie.

Na jaki okres czasu wyeliminowała Cie kontuzja?

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 356
Właśnie będzie mijał 3 tydzień
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 26 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 173
Szczerze mówiąc, patrząc na dodaną fotkę polecił bym Ci trochę przy masować. Za dużo mięśnia nie siedzi a BF nie jest zbyt wysoki. Tak jak pisał kolega ustal sobie dzienne zapotrzebowanie, staraj się trzymać wyznaczonych kcal i makro. Zobaczysz jak będzie reagować Twoje ciało i będziesz mógł delikatnie dodawać kalorii tylko, żeby znów za dużo cheatów nie wpadało raz na 7-14 dni :P
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
blue_hope Doradca
Ekspert
Szacuny 3205 Napisanych postów 15808 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 146708
Będąc rekonwalescentem nie powinno wchodzić się na ujemny bilans, dopóki nie zaleczysz kontuzji, tak jak Dude poradził - wejdz na okolice zero, jak będziesz mógł już ćwiczyć, wejdziesz na deficyt.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta low carb do oceny, 82kg

Następny temat

LOW CARB 89kg