logo
zamknij zamknij

Wybór pomiędzy masą a reudkcją

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 262

0 5 0
napisał(a)
kiriku3
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Na forum 355 dni Przeczytanych tematów 278
Witam wszystkich, piszę tutaj abyście mi doradzili z dylematem jaki teraz mam.
Oczywiście kwestia czy redukować czy nabierać mięsni to kwestia mocno indywidualna, jednak w moim przypadku już niekoniecznie.
Chodzi mi o to że od 1 stycznia (czyli nowego roku) dałem sobie postanowienie - schudnę przez te 6 miesięcy i wyrobię się na lato. Problem w tym, że moja redukcja przebiegła fatalnie, pare dni diety przeplatane jednym bądz dwoma cheat dayami i tak na zmianę, przez co w tym czasie schudłem może 2 kg. Jakieś 3 tygodnie temu dopadła mnie kontuzja barku, więc oczywiście nie ćwiczę. I teraz mam dylemat: kiedy w końcu wyleczę ten nieszczęsny bark i wrócę do treningów to co mi radzicie robić: masę, jako że do lata i tak nie ma opcji zdążyć, nawet jakbym wrócił do podnoszenia ciężarów za parę dni, czy może dokończyć tą redukcję i po tym zacząć masować, aby przygotwać się na następne wakacje. I gdybyście mi doradzili budowanie masy, jakby wyglądało dodawanie kalorii aby w końcu dojść do ostatecznego zaptorzebowania wymaganiego, aby robić mięsnie? Wiem, że od razu (nawet po tak katastrofalnej redukcji, jaką ja przeprowadziłem) nie mogę dodać kcal z dnia na dzień, ponieważ to tylko zwiększy zalanie na masie.
Z góry dzięki jeśli przeczytałeś wszystko i proszę o radę.
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
dudee
Ekspert
Szacuny 1030 Napisanych postów 23120 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 228470
W dużej mierze jest to zależne od dotychczasowej diety, poziomu tkanki tłuszczowej i mięśniowej, stanu odżywienia organizmu, a także metabolizmu. Najczęściej sugerowanym rozwiązaniem jest neutralny bilans energetyczny czyli ilość kalorii decydująca o utrzymaniu masy ciała. Wprowadzenie deficytu kalorycznego może nieść za sobą potencjalnie niekorzystny wpływ na przebieg rekonwalescencji natomiast nadmiar kalorii, zwłaszcza bez wydatku energetycznego może zwiększyć jedynie synteze i odkładanie lipidów w komórkach tkanki tłuszczowej,

Wstaw zdjęcie sylwetki oraz obecny swój model żywienia.
http://www.sfd.pl/.-t922822.html


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-04-20 18:08:54

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)
http://www.sfd.pl/[BLOG]_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html 

napisał(a)
kiriku3
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Na forum 355 dni Przeczytanych tematów 278
https://imageshack.com/i/pmEDAwQtj
Generlanie na redu trzymałem się 2300 kcal 164 B 68 T węgle różnie w treningowe 253 w nietreningowe niecałe 200 przy wadze +/- 74 na ktorej jestem teraz. Kalorie brałem z "czystego" jedzenia: kurczak, brązowy makaron, twaróg, serek wiejski, jajka,


Zmieniony przez - kiriku3 w dniu 2017-04-20 19:11:42
napisał(a)
dudee
Ekspert
Szacuny 1030 Napisanych postów 23120 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 228470
Relatywnie mało lipidów występuje w Twojej diecie.
Podbij bilans do zera (lekko na plus).

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)
http://www.sfd.pl/[BLOG]_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html 

napisał(a)
kiriku3
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Na forum 355 dni Przeczytanych tematów 278
Czyli radzisz raczej masowanie niż redukcję?
napisał(a)
dudee
Ekspert
Szacuny 1030 Napisanych postów 23120 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 228470
Jak to napisałem wcześniej, zwiększ ilość kalorii pod pułap bliski CPM.
Wylecz bark, po czym zwiększaj sukcesywnie energię w diecie.

Na jaki okres czasu wyeliminowała Cie kontuzja?

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)
http://www.sfd.pl/[BLOG]_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html 

napisał(a)
kiriku3
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Na forum 355 dni Przeczytanych tematów 278
Właśnie będzie mijał 3 tydzień
napisał(a)
immg
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 25 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 160
Szczerze mówiąc, patrząc na dodaną fotkę polecił bym Ci trochę przy masować. Za dużo mięśnia nie siedzi a BF nie jest zbyt wysoki. Tak jak pisał kolega ustal sobie dzienne zapotrzebowanie, staraj się trzymać wyznaczonych kcal i makro. Zobaczysz jak będzie reagować Twoje ciało i będziesz mógł delikatnie dodawać kalorii tylko, żeby znów za dużo cheatów nie wpadało raz na 7-14 dni :P
napisał(a)
blue_hope
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2082 Napisanych postów 12645 Wiek 29 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 81418
Będąc rekonwalescentem nie powinno wchodzić się na ujemny bilans, dopóki nie zaleczysz kontuzji, tak jak Dude poradził - wejdz na okolice zero, jak będziesz mógł już ćwiczyć, wejdziesz na deficyt.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta low carb do oceny, 82kg

Następny temat

LOW CARB 89kg

Mini tarty daktylowe RAW

03-04.06.2017 IFBB DIAMOND CUP - Portugalia - Wyniki.

Przeprowadzka Kasi Dziurskiej

Dieta na masę - 80kg

Morwa biała - skuteczne wsparcie insulinooporności

7 właściwości palmy sabałowej

09-11.06.2017 Olympia Amateur Spain 2017 - Marbella

Ciasteczka kokosowe