SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Wiek a rozpoczęcie ćwiczeń

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 826

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 165
Witam,
Chciałbym znowu poruszyć temat wieku, a ćwiczeń na siłowni. Czytałem już na sfd i innych forach o tym, czy można ćwiczyć w wieku 14/15 lat. I opinie są podzielone. Jedni piszą, że nie; ogólnorozwojówka; inni, że tylko ćwiczenia z własnym obciążeniem ( tu pierwsze moje pytanie: Czy np. podciąganie na drążku też nie obciąża stawów? To samo bieganie? ), a jeszcze są tacy, co piszą, że można, ale bez większych ciężarów ( czyli np. zamiast 12 razy 50 kg, to lepiej 15 razy 40 kg? ). No i są tacy co piszą, że nie trzeba się martwić ciężarem. Szczerze trochę już się w tym pogubiłem i nie wiem kogo słuchać. Mam 15 lat i ćwiczę już 3 miesiące, ale biję się z myslami, czy powinienem, czy pozniej nie będę miał bólów stawów, kości ( kości mogą boleć? :D Jak nie to np. co boli gdy boli łokieć?). Dlatego chciałbym jakąś osobę zaznajomioną już długo, żeby mi kategorycznie odpowiedziała TAK/NIE, jeżeli tak, to mniejszymi ciężarami/bez MC/bez przysiadów, czy może ćwiczyć technikę MC/ przysiadów samym gryfem, a później je ćwiczyć? A jeżeli nie to czy mogą być pompki, podciąganie ( i czy to też nie obciąża nic ).
Pozdrawiam, proszę o rozwianie wątpliwośći.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 5005 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19714
http://www.sfd.pl/[art]_Wzrost_,_genetyka_a_trening.-t481050.html

Przeczytaj ten artykuł nawet dwa razy w skupieniu i sam zdecyduj.
Zaznaczam, że Iverson (autor tamtego tematu) to świetny specjalista.


pzdr
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 165
Czytałem, ciekawy artykuł :) Ale mam pytanie - czy np. wyciskanie może być niebezpiecznie dla moich łokci, może się to odbić na nich w przyszłości w postaci bólu?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 12326 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 84001
Jeżeli zadbasz o prawidłową rozgrzewkę i będziesz ostrożny to nic w przyszłości nie powinno się dziać

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43043 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Trening z własnym obciążeniem też obciąża stawy. Jeśli masz za mało siły na pompki czy podciąganie, to chyba lepiej pójść na siłownię i poćwiczyć prawidłowo obciążeniem na Twoje możliwości niż próbować oszukiwać przy pompkach, podciąganiu itp IMHO
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 5005 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19714
Jedz dużo witamin, owoców warzyw, poczytaj ogólnie dział "odżywianie", nie układaj diety bo Twój organizm się jeszcze rozwija, przyjdzie na to czas. Jeśli dostarczysz odpowiednie witaminy i różnego rodzaju pierwiastki, wzmocnisz stawy i kości.

Można przytoczyć cytat:
"pij mleko, będziesz wielki"

choć dzisiejsze mleko w workach / kartonach to "nie jest" mleko...


pzdr
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 165
Jeszcze jedno, chyba ostanie pytanie, bo zdecyduję się raczej nie przerywać ćwiczeń :) Tylko wczoraj bolał mnie lewy łokieć, po treningu bicepsu, czego to może być przyczyna. Dodam, że dziś mi przeszło, a ból był lekki i czułem go przy prostowaniu ręki.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 5005 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19714
Był to pełny wyprost ręki, aż staw nie pozwolił bardziej jej wyprostować?


pzdr
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 12326 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 84001
Ja również miałem kiedyś taki problem podczas uginania ramion na modlitewniku z gryfem prostym. Zmieniłem ćwiczenie na uginanie ramion stojąc z gryfem łamanym i zadbałem o prawidłową rozgrzewkę. Problem nie powrócił do dziś

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 165
Tak przy pełnym wyproście
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 5005 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19714
No to źle robisz. Nie możesz wyprostować ręki do pełnego wyprostu (jedyne ćwiczenie jakie kojarzę, w którym trzeba to robić jest to wyciskanie wąsko sztangielek leżąc).

Nie wyprostowuj jej w pełni, niech kąt ręki będzie około 160 stopni.


pzdr
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych do sprawdzenia.

Następny temat

Krata ;]

Anna Nawrot - ocena sylwetki Boostery testosteronu a badania hormonalne - dlaczego są ważne? Phil Heath ryzykował życiem! Katarzyna Strzelczyk - ocena sylwetki Leksykon suplementacji: Acetyl-L-karnityna Suplementacja okołotreningowa Jaka kasza jest najzdrowsza? Pasja Maszyny o której nie wiedzieliście!