SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Wiek a rozpoczęcie ćwiczeń

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 842

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 165
Witam,
Chciałbym znowu poruszyć temat wieku, a ćwiczeń na siłowni. Czytałem już na sfd i innych forach o tym, czy można ćwiczyć w wieku 14/15 lat. I opinie są podzielone. Jedni piszą, że nie; ogólnorozwojówka; inni, że tylko ćwiczenia z własnym obciążeniem ( tu pierwsze moje pytanie: Czy np. podciąganie na drążku też nie obciąża stawów? To samo bieganie? ), a jeszcze są tacy, co piszą, że można, ale bez większych ciężarów ( czyli np. zamiast 12 razy 50 kg, to lepiej 15 razy 40 kg? ). No i są tacy co piszą, że nie trzeba się martwić ciężarem. Szczerze trochę już się w tym pogubiłem i nie wiem kogo słuchać. Mam 15 lat i ćwiczę już 3 miesiące, ale biję się z myslami, czy powinienem, czy pozniej nie będę miał bólów stawów, kości ( kości mogą boleć? :D Jak nie to np. co boli gdy boli łokieć?). Dlatego chciałbym jakąś osobę zaznajomioną już długo, żeby mi kategorycznie odpowiedziała TAK/NIE, jeżeli tak, to mniejszymi ciężarami/bez MC/bez przysiadów, czy może ćwiczyć technikę MC/ przysiadów samym gryfem, a później je ćwiczyć? A jeżeli nie to czy mogą być pompki, podciąganie ( i czy to też nie obciąża nic ).
Pozdrawiam, proszę o rozwianie wątpliwośći.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 5005 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19714
http://www.sfd.pl/[art]_Wzrost_,_genetyka_a_trening.-t481050.html

Przeczytaj ten artykuł nawet dwa razy w skupieniu i sam zdecyduj.
Zaznaczam, że Iverson (autor tamtego tematu) to świetny specjalista.


pzdr
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 165
Czytałem, ciekawy artykuł :) Ale mam pytanie - czy np. wyciskanie może być niebezpiecznie dla moich łokci, może się to odbić na nich w przyszłości w postaci bólu?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 12326 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 84001
Jeżeli zadbasz o prawidłową rozgrzewkę i będziesz ostrożny to nic w przyszłości nie powinno się dziać

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10617 Napisanych postów 43357 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Trening z własnym obciążeniem też obciąża stawy. Jeśli masz za mało siły na pompki czy podciąganie, to chyba lepiej pójść na siłownię i poćwiczyć prawidłowo obciążeniem na Twoje możliwości niż próbować oszukiwać przy pompkach, podciąganiu itp IMHO
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 5005 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19714
Jedz dużo witamin, owoców warzyw, poczytaj ogólnie dział "odżywianie", nie układaj diety bo Twój organizm się jeszcze rozwija, przyjdzie na to czas. Jeśli dostarczysz odpowiednie witaminy i różnego rodzaju pierwiastki, wzmocnisz stawy i kości.

Można przytoczyć cytat:
"pij mleko, będziesz wielki"

choć dzisiejsze mleko w workach / kartonach to "nie jest" mleko...


pzdr
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 165
Jeszcze jedno, chyba ostanie pytanie, bo zdecyduję się raczej nie przerywać ćwiczeń :) Tylko wczoraj bolał mnie lewy łokieć, po treningu bicepsu, czego to może być przyczyna. Dodam, że dziś mi przeszło, a ból był lekki i czułem go przy prostowaniu ręki.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 5005 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19714
Był to pełny wyprost ręki, aż staw nie pozwolił bardziej jej wyprostować?


pzdr
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 12326 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 84001
Ja również miałem kiedyś taki problem podczas uginania ramion na modlitewniku z gryfem prostym. Zmieniłem ćwiczenie na uginanie ramion stojąc z gryfem łamanym i zadbałem o prawidłową rozgrzewkę. Problem nie powrócił do dziś

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 165
Tak przy pełnym wyproście
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 5005 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19714
No to źle robisz. Nie możesz wyprostować ręki do pełnego wyprostu (jedyne ćwiczenie jakie kojarzę, w którym trzeba to robić jest to wyciskanie wąsko sztangielek leżąc).

Nie wyprostowuj jej w pełni, niech kąt ręki będzie około 160 stopni.


pzdr
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych do sprawdzenia.

Następny temat

Krata ;]

Jak pić piwo i nie tyć - alkohol a dieta? Jak pić piwo i nie tyć - alkohol a dieta? Dlaczego kofeina nie działa? Dlaczego kofeina nie działa? MSM - siarka organiczna na stawy? MSM - siarka organiczna na stawy? Jak szybko zwiększyć obwód bicepsów? Jak szybko zwiększyć obwód bicepsów? Jak pobudzić spalanie tłuszczu? Najskuteczniejsza dieta niszcząca tłuszcz! Jak pobudzić spalanie tłuszczu? Najskuteczniejsza dieta niszcząca tłuszcz! Klaudia Ignasiak - ocena sylwetki Klaudia Ignasiak - ocena sylwetki Mistrzostwa Świata we Francji- wygrane i porażki Mistrzostwa Świata we Francji- wygrane i porażki Palumboizm- zmora współczesnej kulturystyki Palumboizm- zmora współczesnej kulturystyki