SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Wakacyjny trening ramion.

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 701

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 65
Witam.

Zaczęły się wakacje więc czas na poprawę wyglądu swego ciała, co prawda w 2 miesiące nie da się osiągnąć z byt dużo, ale warto przynajmniej zacząć.

Mam 16 lat. Od prawie 5 miesięcy robię pompki, na początku nieregularnie, lecz przez ostatnie 2 miesiące to 4 serie po 10 powtórzeń każda. Pompki z wąskim 2 serie i szerokim rozstawem 2 serie.
Wykonuje je raz dziennie codziennie, czy powinien robić jednodniowe przerwy, czy nie są one potrzebne jeżeli nie czuję następnego dnia zmęczenia i mogę bezproblemowe ćwiczyć ?

Do tego od 1 lipca dołożyłem ćwiczenia hantlą. Ustaliłem sobie sam plan ćwiczeń:
- uginanie ramion siedząc w oparciu o kolano 6 serii po 6 powtórzeń na rękę,
- uginanie stojąc z supinacją 3x8,
- wyciskanie francuskie siedząc jednorącz 3x8,
- unoszenie hantli do góry ( tak jak się sztangę podnosi ) 2x10
- uginanie bokiem 3x6.
Wykonuje te ćwiczenia po pompkach również codziennie obciążeniem 2.5kg. Postanowiłem, że po 2-3 tygodniach zwiększę obciążenie do 5 kg. Zwiększać ciężar czy na razie nie ? Wybrałem ćwiczenia, które mogę w domu wykonać bez ławeczki czy modlitewnika. Nie za dużo serii ? Może mniej ćwiczeń a więcej powtórzeń ?

Żeby nie było staram się ćwiczyć całe ciało, robię również przysiady 1x50 i wspięcia na palce 2x25 to również codziennie. Do tego nieregularnie brzuszki i napinanie mięśni brzucha ( ogólnie brzuch mam płaski i jest ok, nie chce kaloryfera ;> ) Gram w piłkę także nogi są w ruchu.

Czy trening powinienem wykonywać rzadziej a nie codziennie ? Czy wykonywać pompki z wąskim rozstawem ramion, czy pompki + hantla to nie za dużo?.
Nie mam diety, mam 169cm ważę 63 kg, nie jem "śmieciowego jedzenia", dobrze się odżywiam ;)

...

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 234 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 968
nie wczytywałem sie za bardzo ale tak naszybko to za dużo serii robisz na łapki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 234 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 968
a dobra te kolejne cwiczenia to na barki ;/ ale tak na biceps to myślę jak ćwiczysz częściej niż raz w tygodniu to 5-6 serii, max 3-4 razy w tygodniu przy obwodach a w innym treningu rzadziej, optimum 2-3 razy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 65
Dzięki za odpowiedź.

Skonstruowałem ławeczkę 2 taborety, deska, stary materac..
Zamiast unoszenie hantli do góry i uginania "bokiem" dodałem:
- prostowanie ramienia z hantlą w opadzie tułowia

Jakieś propozycje ćwiczeń, które można wykonywać jedną hantlą na ławeczce ? Czy wyciskanie francuskie leżąc można wykonywać przy użyciu jednej hantli ?

Jeżeli chciałbym kupić sztangę to jaki ciężar jeżeli to moja 1 sztanga? 30kg czy może poczekać dołożyć kasy i kupić np. 50 ? Ale czy ja kiedyś w ogóle podniosę 50 kg ? Gryf prosty czy łamany, jest jakaś różnica, któryś jest wygodniejszy ?


Zmieniony przez - P4tr01 w dniu 2012-07-11 15:29:15

...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 9627 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 44400
Tak francuza możesz robić jednorącz hantlem.

Sztange ale odlew? Kup gryf prosty 180cm i obciążenia tyle i możesz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 65
Jeżeli chodzi o sztangę to taka hmm zwykła na allegro w granicach 180 zl 50kg.

Czy rozpiętki też można jedną hantlą ? Bo tak jakoś dziwnie, jak ma się dwie, to mięśnie równo pracują.

Czy to normalne, że bicepsy są nierównomierne ? Prawą rękę mam silniejszą, natomiast lewa jest słabsza i tym samym biceps też jest mniejszy. Czy to podczas treningu się wyrówna czy muszę więcej czasu poświęcić na "rozbudowę" lewego bicepsu a z prawym poczekać ? Tak się zastanawiam, ponieważ wcześniej nie ćwiczyłem więc ta różnica w rozmiarze jest chyba spowodowana "noszeniem zakupów" w prawej ręce...?

Zmieniony przez - P4tr01 w dniu 2012-07-12 09:02:23

...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 4748 Wiek 6 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 29812
nikt nie jest idealnie proporcjonalny, na logike sie wydaje ze reka silniejsza powinna byc wieksza, u mnie jest na odwrot, jestem praworeczny ale lewe ramie mam wieksze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 713
Ja mam tak samo jak wyżej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 277 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 989
Czymkolwiek ta różnica jest spowodowana - trenuj obie ręce równomiernie.

http://www.wypozyczauto.pl - Twoja wypożyczalnia samochodów

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wszystko od początku

Następny temat

Plan 14 latka coś zmienić czy nie