SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Węglowodany na mase?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 60995

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 500 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 10030
Witam ponownie,

Będę się streszczał, bo zaraz muszę wyjść :p A więc do rzeczy. Bardzo dużo osób mówi, że na masę trzeba "jeść" dużo węglowodanów. Kilka osób się chwaliło, że przytyło kilka kilo właśnie po węglowodanach. Ale przecież na masę potrzebne jest białko! Mięśnie zbudowane są przecież z nich, prawda?

Czytałem, że nadmiar węglowodanów w organizmie odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej - czyli po prostu tłuszczu, więc przybywa masy tłuszczu, anie masy mięśniowej. Poza tym węglowodany to składnik energetyczny, a białko to składnik budulcowy mięśni.

Jednak ja nie jestem od tego ekspertem, więc chciałbym się zapytać Was jak to dokładnie jest? Białko czy węglowodany?

Pozdrawiam i z góry dziękuję...
1
napisał(a)
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1313 Napisanych postów 15222 Wiek 30 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 208627
Dieta na masę czy na redukcję musi być dobrana do danej osoby. Są oczywiście różne książkowe zasady, kalkulatory i początkowo jak najbardziej można się na tym oprzeć, ale należy jednak pamiętać, że skutki wcale nie muszą być takie jak opisywane przez innych. Istotne jest by wsłuchać się w swoje ciało i reagować na zmiany, szukać sposobu na siebie.

Warto jednak znać trochę tych podstawowych zasad, żeby mieć jakiś punkt wyjścia. Bez tego ciężko jest po prostu zacząć.
W diecie na masę zależy nam na tym aby mieć nadwyżkę kaloryczną. Istotne jednak jest co tą nadwyżkę tworzy. Wiele osób zapytana o to co je na masie odpowie, że je dużo. Zwykle jednak wcale nie jest to dużo i nie są to te produkty, które faktycznie mogą wpłynąć na wzrost jakościowej masy ciała, bowiem zjedzenie dwóch kanapek więcej, albo dodanie batona czy koktajlu białkowego do diety nie stanowi jeszcze „diety na masę”.
Nadwyżka kaloryczna jest wskazana jednak aby łatwiej było pilnować poziomu tkanki tłuszczowej nie powinna być ona zbyt duża – na początek wystarczy 10-15% wartości całkowitej przemiany materii. Kolejną kwestią jest też dobór jakościowy produktów, bowiem tzw. robienie masy nie opiera się na jedzeniu frytek i ciastek, ale na mocnym odżywczym karmieniu naszego ciała. Co istotne, nie warto się opierać na zwiększaniu tylko jednego makroskładnika. Mówi się, że to białko jest odpowiedzialne za budowę mięśni i jest w tym sporo racji, ale należy pamiętać, że węglowodany i tłuszcze mają również sporo wartości odżywczych i pełnią w diecie równie ważną rolę co białko. Odpowiednie proporcje tych makroskładników to klucz do sukcesu i tutaj tak naprawdę zaczyna się cała „zabawa” – obserwowanie swojego ciała i kalibrowanie diety.

Na samym początku przyjąć można takie założenia:
- białko – według literatury optymalna ilość białka dla osób ćwiczących siłowo to od 1,4 do 1,8g na kg masy ciała. W praktyce natomiast często zwiększa się tą ilość do 2 – 2,5g białka na kg masy ciała – takie dawki nie wpływają jeszcze negatywnie na nasze zdrowie.
- węglowodany – sugerowana ilość oscyluje między 4 a 7g na kg masy ciała, ale tutaj ponownie wszystko zależy od naszych indywidualnych uwarunkowań. Zanim sięgniemy po najwyższą wartość dobrze by było przetestować 4-5g węglowodanów na kg masy ciała i zobaczyć jak ciało reaguje.
- tłuszcz – powinien stanowić „resztę” zapotrzebowania kalorycznego po odjęciu białka i węglowodanów. Ze względu na bardzo cenne wartości nie powinno się schodzić z tłuszczami poniżej 20% dziennej podaży energii. Górna granica z kolei wynosi ok. 35% - oczywiście ponownie należy tu zwrócić uwagę na indywidualne upodobania i reakcje organizmu.
Poza dietą trzeba też pamiętać o treningu, regeneracji i suplementacji. Wszystkie te elementy będą się wspólnie składały na osiągnięcie naszego celu.

Podobne tematy:
http://www.sfd.pl/Dieta_na_masę__dodatkowe_kg_dla_wszystkich_potrzebujących!-t240536.html
http://www.sfd.pl/Robimy_mase__fakty_nie_mity_by_qaz-t173140.html


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1016 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 7338
Zbyt dużó białka jest dla organizmu szkodliwe. Na masie spożywa się duże ilośći ww. Węgle są głównym źródłem energi podczas dnia. Tłuszcz z ww odkłada się kiedy spożywami ich za dużo, lub w nieodpowiednich porach.
3

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno kiedy umrzesz...

napisał(a)
Specjalista
Szacuny 60 Napisanych postów 7150 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 84652
I to i to i jeszcze tłuszcze wszystko w odpowiednich proporcjach

Zmieniony przez - eNd_ w dniu 2008-03-26 20:37:57

"Chęci i cierpliwość to wielbłądy, które mogą
Cię przewieźć przez każdą pustynię"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 500 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 10030
Wiedziałem, że będzie trzecie wyjście xD

BTW. Zakupiłem sobie VITALMX CFM Whey Protein Isolate 90. Dużo białka, hehehe. Czy to dobry wybór jeżeli chodzi o mase?

Wiem, wiem, to nie ten dział, ale tylko się pytam.


Dziękuję bardzo za odpowiedzi!

Pozdro...
napisał(a)
Specjalista
Szacuny 60 Napisanych postów 7150 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 84652
Na masę to dobra jest zbilansowana dieta, a nie tyje sie od zażywania białka tylko od dodatniego bilansu kalorycznego. Suple tylko do uzupełniania diety w innym przypadku to wyrzucanie kasy w błoto.
5

"Chęci i cierpliwość to wielbłądy, które mogą
Cię przewieźć przez każdą pustynię"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 500 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 10030
Wiem o tym, ale troche głupia sprawa z tą dietą. Moim celem jest masa, więc muszę bardzo dużo jeść. Jednak brzuch ćwiczę i chcę spalić tłuszcz, którego mam dość dużo. Więc jeżeli będę dużo jadł, to z brzuchem będzię problem.

Dlatego kupiłem sobie białko, żeby mniej jeść. Heh, trochę dziwnie to zabrzmiało.

Oki, łapcie obaj SOG'a i jeszcze raz dziękuję za pomoc.
1
napisał(a)
Specjalista
Szacuny 60 Napisanych postów 7150 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 84652
Boże Ty widzisz i nie grzmisz. Po pierwsze białko to jedzenie tylko że w proszku, tylko gorsze bo sztuczne. Po drugie zdecyduj sie co chcesz najpierw robić bo piszesz że Twoim celem jest masa a potem zaraz mówisz że chcesz spalić tłuszcz bo masz go dużo. Nie dasz rady zrobić tego razem. Tylko zaawansowani kulturyści dobrze znający swój organizm mogą się na coś takiego porywać. Po 3 poczytaj posty podwieszone bo brak u Ciebie podstawowej wiedzy na temat odżywiania.
A i jeszcze jak chcesz dawać sogi to kup abona bo tak to idzie tylko 1 na temat.

Zmieniony przez - eNd_ w dniu 2008-03-26 22:44:33
4

"Chęci i cierpliwość to wielbłądy, które mogą
Cię przewieźć przez każdą pustynię"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 955 Wiek 38 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6240
Gryf92 białko traktuj jak cegły do budowy domu a węglowodany jako murarza , który ma coś zrobić z tych cegieł. Takie jest najprostsze wytłumaczenie. Mięśnie nie urosną na samym białku - koniec kropka.
A co do diety , o której napisał eNd_ to faktycznie musisz poczytać- miał na myśli "dietę na masę" a nie dietę dla otyłego grubasa. Powodzenia.
4

hmmm :)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 955 Wiek 38 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6240
Gryf92 zapomniałem dodać- Każdy ,powtarzam każdy kto chcę nabrać masy mięśniowej dziennie musi spożyć około--
22%białka
18%tłuszczy
60% węglowodanów
Powtarzam to jest w zaokragleniu. Więc jak sam widzisz coś źle usłyszałeś. Pozdrawiam.
2

hmmm :)

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
jak ktoś ma diete na mase z dodatnim bilansem kalorycznym to nie ma sensu ładować w siebie b.dużych ilości węgli.


zdr.

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 955 Wiek 38 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6240
Rothen rozumiem ale z tego co pisze autor to raczej takiej diety nie ma. W sumie jeśli to początek jego przygody to i na normalnym jedzeniu będzie narazie łapał masę.

hmmm :)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bardzo Prosze o pomoc... I o ocene diety !!!

Następny temat

dieta na mse do oceny

Trójbój - czym jest? Jaki chrzan najzdrowszy? Czy kobiety powinny trenować ramiona? Zielone dodatki w diecie - czy warte uwagi? Jaki budyń wybrać? Archiwum X: “duża ilość węglowodanów może zabić kulturystę”?! Leksykon suplementacji: Tribulus Terrestris Wywiad z Moniką Biedką