SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Vademecum wyskoku by yasiu22 & DUDEK

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 95248

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
to linki do postów, w których była poruszana sprawa wyskoku, nie jednak wszystko znajduje się na SFD o wyskoku

Treningi na skoczność:
http://www.sfd.pl/temat22269/ <--- plan MrBUBU na wyskok
http://www.sfd.pl/temat23250/ <--- post opisujący Super Dunks
http://www.sfd.pl/temat27189/ <--- system opracowany przez buu13
http://www.sfd.pl/temat28320/ <--- trening Hansa na wyskok, polecam
http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=17628 <--- JUMP - pełna wersja programu
http://www.sfd.pl/temat45242/ <--- trening forumowicza owca55
http://www.sfd.pl/temat49586/ <--- program Jumpsoles
http://www.sfd.pl/temat49586/ <--- super dunk III pełna wersja
http://www.sfd.pl/temat122171/ <--- TRENING PLYOMETRYCZNY
http://www.sfd.pl/temat123420/ <--- siłowy trening na wyskok by DUDEK
http://www.sfd.pl/temat91720/ <--- trening coopera na wyskok

Porady na temat wyskoku:
http://www.sfd.pl/temat101797/ <--- cała prawda o AAII i SDII
http://www.sfd.pl/temat69921/ <--- porówania wszystkich programów skocznościowych
http://www.sfd.pl/temat17374/ <--- kilka porad hansa
http://www.sfd.pl/temat16088/ <--- o wyskoku dla kobiet
http://www.sfd.pl/temat33191/ <--- jak Hans pracował nad wyskokiem
http://www.sfd.pl/temat39302/ <--- co się sądzi o SD2
http://www.sfd.pl/temat101370/ <--- wyskok w wydaniu żeńskim
http://www.sfd.pl/temat109742/ <--- odżywki dla trenujacych wyskok
http://www.spalacze.eu
http://www.coolbody.pl
http://www.venom.coolbody.pl

Ciekawe dyskusje na temat wyskoku:
http://www.sfd.pl/temat20347/strona1/ <--- rozważań kilka na temat jumpa
http://www.sfd.pl/temat21296/ <--- ciekawa wymiana zdań między Kronosem i hansem
http://www.sfd.pl/temat29559/ <--- rozważania na temat jazdy na rowerze a jumpie
http://www.sfd.pl/temat35801/ <--- ciekawe pytanie: Ile wyskoku może mieć paker
http://www.sfd.pl/temat63770/ <--- dyskusja na temat granicy wyskoku
http://www.sfd.pl/temat80902/ <--- rozważania na temat SD2
http://www.sfd.pl/temat117929/ <--- dyskusja na temat mięśni, które najbardziej przyczyniają się do jumpa

Inne:
http://www.sfd.pl/temat21498/ <--- fotki naszych predatorów wyskoku
http://www.sfd.pl/temat47034/ <--- Ciekawostki o wyskoku dosiężnym
http://www.sfd.pl/temat101051/ <--- kolega chwali się wyskokiem

Szukałem tego 2 godziny, doceńcie to

Zmieniony przez - DUDEK w dniu 2007-04-04 11:16:27

Zmieniony przez - DUDEK w dniu 2007-05-18 13:13:26
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
http://strball.fateback.com/treningi.wyskok.html - WSZYSTKIE NAJPOPULARNIEJSZE PROGRAMY NA WYSKOK
(stronka w budowie, ale treningi juz sa!)
<<PORADY!!!>>
Trenowanie wyskoku nie polega na przyzwyczajeniu nóg do wysokiego skakania (np. rzadko osiąga się 30&#8221; przez wykonywanie setek powtórzeń) - odradzam wszystkie programy treningowe, w których zaleca się &#8222;miliony&#8221; powtórzeń. Aby skakać wyżej niż musisz znacząco wzmocnić mięśnie nóg, pleców i brzucha. Proces budowania mocnej i wytrzymałej tkanki mięśniowej jest niezwykle czasochłonny, wyczerpujący i wymagający żelaznej konsekwencji.

Żeby zmusić organizm do dodatkowej produkcji włókien mięśniowych trzeba je uszkodzić (dzieje się tak podczas wysiłku fizycznego) tzn. spowodować mikroubytki. Wtedy rozpoczyna się naprawianie zniszczonych włókien, przez co cały mięsień się wzmacnia. Oczywiście nie wolno przesadzać z &#8222;niszczeniem&#8221;, wszelkie nadciągnięcia i zerwania uniemożliwią dalsze trenowanie. Dlatego nie powinieneś w trakcie ćwiczeń myśleć o tym, czy na pewno wystarczająco &#8222;uszkadzasz&#8221; mięśnie; ćwicz zgodnie z zaleceniami a efekty przyjdą same.

Zanim zaczniesz treningi wyskoku powinieneś zdecydować się na program. Jeżeli jesteś początkujący to nie będziesz w stanie ułożyć sobie dobrego harmonogramu ćwiczeń. Lepiej skorzystać z doświadczeń ekspertów. Przy doborze treningu nie powinieneś patrzeć wyłącznie na przewidywane postępy (nie możliwe jest polepszenie wyskoku przez 1 prog. o więcej niż 25 cm, nie daj się nabrać na takie zapewnienia, realny postęp to ok. 12-13 cm w ciągu 12 tyg.). To, o ile będziesz wyżej skakał nie zależy wyłącznie od twoich dobrych chęci. Podstawowymi czynnikami, które decydują o wynikach są:

Waga i wzrost - im jesteś wyższy tym więcej ważysz, organizm potrzebuje silniejszych mięsni nóg do wyskoku u osoby wysokiej niż u osoby niższej ( i tak to się wyrównuje, wysoki gracz ma &#8222;bliżej&#8221; do obręczy)
Talent do wykonywania ćwiczeń (jedni po prostu są naturalnie wytrzymalsi od innych i szybciej osiągają zamierzone cele).

Nie patrz na rezultaty innych, każdy inaczej znosi wysiłek i inaczej robi postępy (chyba, że chcesz się dodatkowo zmobilizować). Po wybraniu programu powinieneś się z nim bardzo dokładnie zapoznać, wszystkie uwagi dotyczące treningu nie powinny być ci obce, łącznie z dietą, sposobami motywacji i ewentualną suplemacją. Potem, porównując harmonogram właściwego treningu powinieneś zacząć od tzw. &#8222;prologu&#8221;. Aby to zrobić, podziel przez 2 wszystkie powtórzenia przewidziane na pierwszy tydzień (np. 2 serie po 25 ćwierćskoków dzielisz przez 2 i wychodzi 1 seria po 14). W ten sposób unikniesz &#8222;szoku&#8221; związanego z nagłym i ciężkim wysiłkiem.

Nie oszukuj przy pomiarze wyskoku, zawsze staraj się odczytywać pomiary tak dokładnie jak to jest tylko możliwe. Tylko tak zobaczysz o ile już się polepszyłeś. Pamiętaj: wyskok dosiężny jest najlepszym rezultatem, jaki możesz osiągnąć wybijając się z miejsca, dlatego nie myśl, że jeżeli masz wyskok doś. 55cm to zawsze tyle wyskoczysz podczas meczu. Rzadko, kiedy będziesz miał czas na porządne wybicie, poza tym nie będziesz mógł zrobić wymachu rękoma, który bardzo pomaga w wybiciu (chyba, że blokujesz).

Zawsze staraj się robić ćwiczenia najdokładniej jak tylko potrafisz. Nie przerywaj ćwiczeń i pomimo bólu kończ powtórzenia (chyba, że odniesiesz kontuzję). Jeżeli przerwiesz je w trakcie to nie będzie to taki sam wysiłek, jaki przewidywano w programie, zatem rezultaty też będą gorsze. Trzymaj się ściśle rozpiski i nie opuszczaj nawet 1 powtórzenia, to bardzo często prowadzi do zaniedbywania ćwiczeń, a w takim wypadku nie polepszysz się o tyle, o ile mógłbyś się polepszyć wykonując wszystkie zalecane powtórzenia.

Nie powinieneś pić wody w trakcie ćwiczeń z tego względu, że bardzo często kolka i wzdęcia nie pozwalają na kontynuowanie powtórzeń. Najlepiej wypić 2 szklanki wody niegazowanej godzinę przed treningiem a po skończeniu wypić przynajmniej pół litra wody (można dodać glukozę ok. 20, 30 gramów).

Zwiększanie wyskoku na początku trenowania powinno być gwałtowne potem jednak coraz ciężej się polepszać, dlatego późniejsze programy przewidują mniejszy postęp niż np. w AirAlert II. Dla zaawansowanych wiadomość, że program może polepszyć wyskok o 10 cm powinna być satysfakcjonująca. Rekord świata wynosi 145 cm wyskoku dosiężnego (Reggie Thompson). Dla porównania MJ miał 120 cm.

Worki z piaskiem zakładane na kostki (lub innego rodzaju obciążniki) nie polepszają znacząco wyskoku. Jednak warto je nosić codziennie ok. 30 minut, ponieważ wyraźnie polepszają szybkość i dynamikę oraz budują muskulaturę nóg.

<<DROGA DO SUKCESU>>
Doskonalenie wyskoku jest czymś więcej niż tylko zwykłym, codziennym treningiem, opierającym się głównie na rutynie i mechanicznej pracy. Decydując się na trenowanie jumpa stajesz na początku długoletniej drogi, która w przyszłości może doprowadzić cię do wielu sukcesów, zarówno w sporcie, jak i w życiu.

Wyskok jest kluczowym elementem w koszykówce, dzięki niemu łatwiej rzucać, zbierać i konstruować efektowne akcje stając się tym samym bardziej wartościowym graczem. Co więcej, główną jego zaletą jest fakt, że dosłownie każdy, bez względu na to czy jest to zwykły pasjonat streetball`a czy zawodnik klubu, może naprawdę skutecznie ćwiczyć swój wyskok nie zaopatrując się w specjalny sprzęt. Dlatego warto zadbać o to, aby w naszym harmonogramie nie zabrakło ćwiczeń polepszających ten element.
Zanim zdecydujesz się na treningi wyskoku powinieneś sobie przyswoić bardzo ważną zasadę: Twój postęp zależy głównie od Ciebie, od Twoich chęci i umiejętności. Nikt nie może pomóc Ci bezpośrednio w polepszeniu wyskoku, można jedynie dać wybór odpowiedniego &#8222;narzędzia&#8221; jakim są programy treningowe. Jeżeli chcesz dorównać najlepszym i stać się &#8222;High-jumperem&#8221; to musisz zdecydować się i podjąć wyzwanie. Reguła jest prosta: godziny wysiłku na maksymalnych, bezpiecznych obciążeniach i konsekwentne realizowanie założonych sobie celów w zamian za umiejętność, która pozwoli Ci osiągnąć sukces w sporcie. Wystarczy przytoczyć tu przykład ekipy SlamNation; jej zawodnicy dzięki niesamowitemu wyskokowi ( powyżej 145cm) mogli zaprezentować się w słynnej Medison Square Garden przed meczem NBA Chicago Bulls i pokazać fantastyczne slam dunki przed wielotysięczną publicznością. Warto dodać, że kiedyś mieli do pokonania tą samą drogę, co Ty, z przeciętnego wyskoku do światowej klasy jumpa doszli tylko dzięki treningom i ciężkiej pracy, jaką wykonywali każdego dnia.
Najlepiej rozpocząć pierwsze proste treningi już w wieku 10 lat, kiedy można łatwo wypracować przyzwyczajenia, które w większości decydują o sukcesie. Przede wszystkim warto nauczyć się konsekwencji i systematyczności, bo dzięki tym cechom treningi staną się możliwe do ukończenia, a zatem będziemy mogli uzyskać satysfakcjonujący nas wynik i wykorzystać wszystkie możliwości, które oferuje dany program. Nie zapominajmy jednak o tym, że organizm tak młodego człowieka jest bardzo podatny na kontuzje i nie jest w stanie wytrzymać obciążenia, które towarzyszy profesjonalnym ćwiczeniom. Dziesięcioletnie dziecko można natomiast nauczyć podstaw takich jak rozciąganie przed i po wysiłku, pompki i przysiady, dokładne wykonywanie wszelkich powtórzeń, skakanie na skakance itd. Gdy opanuje wszystkie wyżej wymienione elementy będzie mu znacznie łatwiej przystępować do większości treningów.

W wieku 12 lat można spróbować zrobić prosty program treningowy, zakładając, że wcześniej przyzwyczajono organizm do częstego wysiłku fizycznego. Zachowując ostrożność i zalecenia programu powoli powinno się hartować podwaliny prawdziwego wyskoku. Przy pierwszym zestawie nie należy się nigdy maksymalnie przemęczać, ponieważ kontuzje odniesione we wczesnym okresie życia mogą stać się nawykowe, co całkowicie wykluczy z dalszych treningów. Zdrowie to w tym wieku rzecz najważniejsza a efekty treningu nie powinny być sprawą priorytetową. Pierwszy program niech posłuży za dobrą lekcję życia i pomoże w przyzwyczajeniu się do prawdziwego wysiłku nie zniechęcając w ten sposób ćwiczącego. Zatem należy bardzo ostrożnie dobierać takie zestawy zwracając uwagę przede wszystkim na stopień trudności i ryzyka odniesienia kontuzji a nie na spodziewane rezultaty.

Dalszy rozwój wyskoku nie zależy już od wieku. Po przebyciu pierwszych dwóch etapów drzwi do profesjonalnych programów treningowych zostaną otwarte a wszelkie nawyki i przyzwyczajenia powinny pomóc w realizacji nawet najtrudniejszych zestawów. Teraz dopiero warto bardziej patrzeć na przewidywane rezultaty niż na stopień trudności przy wyborze programu. Należy przede wszystkim zwracać uwagi na stosowane metody treningowe i na tej podstawie oceniać, czy warto rozpoczynać trening, czy może lepiej poszukać innego, lepszego rozwiązania. Niestety, zestawy elitarne, czyli te najbardziej skuteczne są płatne, ale czasem warto wydać trochę pieniędzy, bo w przyszłości może to procentować na Twoją korzyść. Jeżeli dojdziesz kiedyś do wyskoku dosiężnego powyżej 100cm to nie będziesz przeliczał takiego rezultatu na drobne, bo zdasz sobie sprawę, że warto było zainwestować w siebie. Wraz z rozwojem nauki i medycyny podnosi się także poziom wydawanych zestawów treningowych, dlatego warto zwracać na nie uwagę. Natomiast istnieją również programy starsze, lecz sprawdzone i pozytywnie ocenione przez wielu ćwiczących.
Podsumowując, trening wyskoku to wyzwanie dla nielicznych, ponieważ tylko Ci najbardziej wytrwali i konsekwentni mają szansę na wyćwiczenie imponującego jumpa. Cały cykl treningowy bardzo często trwa kilka lat, w ciągu których organizm ludzki jest wystawiany na najcięższe próby a psychika jest testowana za każdym razem, kiedy wykonywany jest ekstremalny wysiłek. Czy warto? Odpowiedz na to pytanie to sprawa indywidualna, nie każdemu przecież zależy na sukcesie w sferze sportowej. Dla tych ambitnych jest to pytanie jest retoryczne.

POWODZENIA W TRENINGACH!!!
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
nie lepiej to bylo wsadzic do podwieszonego juz posta?
nie ma sensu podwieszac dwoch traktujacych o tym samym
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
To najlepiej odwieśić tamtem (bo jest juz stary) i podwiesić ten
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
lepiej naodwrot
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734

hmmm, nie widac roznicy?

Zmieniony przez - yasiu22 w dniu 2004-03-06 20:16:16
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Nie ma nikt jakiś pytań dotyczących tego tematu???
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Tyle się oszukałem i wszystko na nic . Czemu nikt nie pochwali .
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Zawalista robota, nikt nie chwali bo wszyscy przegladaja i czasu nie maja:--)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 156 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1484
Święta racja sam nie miałem czasu pochwalić, a zestawienie pierwsza klasa. Sporo to energii musiało kosztować.

łoojeessoo dałbym ci soga, ale nie wiem czy można bez abona
>>>-- Le Parkour --<<< czyli zajęcie, które nie ma jeszcze liderskiej pozycji w naszym kraju

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43247 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
== ĆWICZ WYSKOK PODCZAS SNU! ==

PROGRAM :

Stosujac ten program z taka samą intensywnoscią trenigową co zwykły program fizyczny powiększysz wyskok nawet o 10 cm (przewidywany rezultat według stronki UK; 4 cale) w ciągu 1 dnia. Czy taki postęp może się utrzymać także w innych odstępach czasu? Pewnie pomyślisz, że to nie możliwe. Jednak dostępu do sukcesu broni skutecznie Twoja własna psychika. Bardzo trudno ją pokonać, ale stosując ten program to możliwe. Wyobraź sobie rezultaty...


1. Zmierz swój wyskok
(np: http://strball.fateback.com/test_wyskoku.html Zaznacz potem 3 punkt który musi być wyżej położony o 10 cm od punktu 2. Właśnie tutaj doskoczysz jutro!
2. SEDNO SPRAWY:

Połóż się do łóżka (najlepiej zaspokajając wcześniej wszystkie potrzeby biologiczne). Zadbaj o to, żeby nic nie zakłóciło Twojego snu - hałasy, światła, osoby... Niech w sypialni zapadnie całkowita ciemność. MUSISZ się maksymalnie zrelaksować! Nic nie może cię niepokoić, martwić i przeszkadać w koncentracji. Dokładnie przewietrz pokój przed snem. Umysł musisz oczyścić. Rób serie głębokich wdechów i wydechów (najlepiej 3 serie po 15 powtórzeń). Nie myśl o niczym!

Teraz zwiększysz swój wyskok! Postaraj się najdokładniej jak to tylko możliwe odtworzyć obraz pomieszczenia i ściany na której mierzyłeś wyskok. Zabdaj o to, żebyś miał ten obraz przed oczyma, wszystkie szczegóły i zapachy musisz widzieć. Jeśli grała wtedy jakaś muzyka to postaraj się ją nucić w myślach. Stwórz perfekcyjnie dokładne warunki jakie panowały za dnia. NIE możesz czuć różnicy pomiędzy tymi obrazami (za dnia i teraz, gdy sobie go wyobrażasz). Jeśli ci się nie udaje to powatarzaj stale czynność aż Ci się uda. Właśnie to jest podstawą udanego treningu psychicznego.

Więc już widzisz siebie przed tą ścianą? Teraz najważniejsze: wyobraź siebie biegnącego, poczuj szybkość i pęd, enegrię przepływającą przez cały Twój organizm. Podbiegnij do tej ściany, wyskocz i dotknij punktu numer 3. Nie możesz w to wątpić - STAĆ CIĘ NA TO! Widzisz, udało Ci się dotknąć punktu, który za dnia był dla ciebie nieosiągalny. Zatem wróć i powtóz czynność, za każdym razem dbając o maksymalny realizm otoczenia i wszystkich czynników panujących w normalnych warunkach. Zawsze dopinguj siebie po dotknięciu punktu 3. Mów sobie że cię stać na to, że potrafisz. Powtarzaj po dotknięciu 10 razy słowo "TAK"!

A więc osiągnąłeś to! Polepszyłeś się o 10 cm w jeden dzień! Ciągle zrelaksowany możesz pokusić się o dalsze zwiększenie jumpa. W myślach znowu weź rozbieg i dotkij punktu 3 np łokciem! Widzisz jaki jesteś dobry!

POWIEDZ WŁASNEJ WYOBRAŹNI ŻE TO SIĘ STAŁO NAPRAWDĘ! TO JEST MOŻLIWE. Poczuj pewność siebie, musisz w to uwierzyć.

Stosowany w praktyce przez wielu sportowcow program Overnight Inches Mental faktycznie może pomóc. Jego działanie nie polega jednak na "magicznym" zwiększaniu mocy mięśni i wydajności organizmu bez treningów czysto fizycznych zatem nie należy stosować wyłącznie OIM chcąc zwiększyć wyskok. Jest natomiast bardzo przydatny dla wszystkich, którzy jeszcze nigdy nie zapakowali do kosza ponieważ skutecznie pomaga zdjąć blokadę psychiczną, która bardzo często nie pozwala na osiagnięcie sukcesow w sporcie. Podsumowujac polaczenie programu na wyskok zawierajacego cwiczenia fizyczne z treningiem OIM daje bardzo dobre rezultaty.

PS materiał ze stronki: http://www.geocities.com/highriser032/overnight.html uzupełniony o własne doświadczenia i dygresje. Moje tlumaczenie

Zmieniony przez - yasiu22 w dniu 2004-03-26 23:31:42
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Koles 'troche' skacze 2 :-)

Następny temat

Do biegaczy :D

Stymulanty - działanie i dawkowanie. Rodzaje stymulantów Stymulanty - działanie i dawkowanie. Rodzaje stymulantów Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer Paweł Głuchowski zagra w filmie? Paweł Głuchowski zagra w filmie? Mity na temat odchudzania Mity na temat odchudzania CLA - suplement warty uwagi? CLA - suplement warty uwagi? Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki Chia właściwości zdrowotne Chia właściwości zdrowotne Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy