SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Tutaj zadajemy pojedyncze pytania - część 6

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 90564

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2939 Napisanych postów 49531 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 636376
kierus
rion10
ale nie trenujesz mięśnia w pełnym cyklu skurcz-rozkurcz , czyli ruch nie jest pełny nie ma zakresu jaki mieć powinien, w taki sposób dużo osób się podciągnie 30 razy, a jak przyjdzie się podciągnąć z pełnego zwisu to jest problem i po 2-3 podciągnięciach jest koniec

napięciem mięśniowym można się pobawić ale nie kosztem techniki ćwiczenia chyba, że są to techniki specjalne ale o tym nie ma tutaj mowy

Ps sprawdź ile razy się podciągniesz z prawidłową techniką


Wszędzie gdzie czytałem ludzie polecali żeby nie robić całkowitego wyprostu w łokciach i to nie tylko przy podciąganiu, ale też przy innych ćwiczeniach jak np.: WL. Jak to z tym w końcu jest?

Natchnąłem się na Twój art z 2009 na temat rozgrzewki przed treningiem siłowym. Napisałeś tam w jednym z komentarzy coś takiego: "Powiem Ci tylko że bardzo długo miałem problemy z barkiem , odkąd odpuściłem ruchy rotacyjne w rozgrzewce jest lepiej. Dodatkowo wspomagam barki do tego przeznaczonymi ćwiczeniami"
Interesuje mnie szczególnie to ostatnie zdanie, jakie ćwiczenia wykonywałeś i czy coś pomogły? Czy teraz też coś robisz?
Mam problem z barkami szczególnie z prawym, który strasznie strzela. Wrażenie jest takie jakby kości ocierały się o siebie.

Jeszcze jedno pytanie: Jak powinno przebiegać rozciąganie po treningu siłowym?


Co do drugiej części pytania barki są tutaj najlepszym przykładem. Ćwiczeń cała masa ale są i takie, które bardziej szkodzą niż pomagają. np. podciąganie sztangi wzdłuż tułowia czy wyciskanie w pełnej falrze leżąc, ściąganie za kark. Można je robić i wielu robi ale niestety zdrowe dla barków one nie są. Co do ćwiczeń wspomagających jest ich cała masa najbardziej znane to wszelakie rotacje najlepiej zewnętrzne czy z hantlą czy tubingiem, czy gumą do ćwiczeń. no money, wszystkie prone t,y . Ćwiczeń jest bardzo dużo poza zbawiennym wpływem na sylwetkę ( niwelują wady postawy) genialnie działają na rotatory stawu barkowego, a one najczęściej dokuczają gry są przeciążone lub uszkodzone.
Kolejna mega ważna rzecz dla zdrowia barków to równowaga sił dla wszystkich ich obszarów. Przeciętny trening barków dwa wyciski, jedno unoszenie bokiem, jedno unoszenie w opadzie na odwal się na koniec treningu. A później przednia i lateralna głowa barku wygląda ok, a tylnej brak, ale to nie ma następstw tylko estetycznych, ale ma wpływ na stabilność stawu barkowego w trakcie jego pracy, a co najważniejsze podczas pracy pod obciążeniem

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 253 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 19105
dzięki za wyczerpującą odp.

Zmieniony przez - kierus w dniu 2012-08-16 18:29:26
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 3003 Wiek 32 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 17289
Tomasz1405

mam pytanko o przysiad robi go tak mniej wiecej przedstawia pan Jan Łuka

w sumie nie miałem z tym jakiegos problemu ale.. kiedy zacząłem brać większe cięzary odczówam lekki ból w biodrze (tylko prawym) a nie chce tego bagatelizować i moje pytanie czy to moze byc zla technika wykonywania czy raczej zbyt szybko zwiekszam ciężar i stawy muszą przywyknąć do niego? po preningu ni boli juz tylko w trakcie ćwiczenia... jak skoncze przysiady i robie np WL nic juz nie boli.

myslałem o rozciąganiu lub że za słaba rozgrzewka... nie wiem :D

ps kiedyś robiłem szpagat z 10 lat temu i od tek pory tego nie robiłem może mieć to znaczenie???

Zmieniony przez - w8mp250 w dniu 2012-08-16 21:35:26

Be the best version of You!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 147323
ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie , jak zauważyłeś nie jest to technika wykonywania przysiadu tylko zwrócenie uwagi na problem prowadzenia ruchu kolan .

Dlaczego cię boli , być może stary uraz ? / nowy ? w takich przypadkach mówię zero filozofii jeśli dokucza i nie mija LEKARZ i tyle .

na razie mam unieruchomioną nogę więc jestem nieco mniej na forum w wolnym czasie podrzucę ci instruktaż wykonywania tego ćwiczenia .

Dobrze by było jeśli wstawiłbyś swoje wykonanie by zlokalizować błędy ?

pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 115 Wiek 6 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 3514
znacie jakąś stronę z gotowymi planami treningowymi bo szukam cos odpowiedniego dla mnie na mój staż itp pokierujecie mnie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2939 Napisanych postów 49531 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 636376
http://www.sfd.pl/[art]_O_treningu_siłowym_prawie_wszystko_by_Panda_&_Antoś_-t875977.html zerknij tutaj może coś wybierzesz dla siebie

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 240
Robie od tygodnia FBW (tak wiem zawodowiec ze mnie) i dzisiaj po wczorajszym treningu mam mocarny zakwas w bicepsach...taki masakratyczny.

Czy jutro powinienem bica cwiczyc mniejszym obciazeniem czy w ogle odpuscic zeby sie zregenerowalo ?

Dzieki!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2939 Napisanych postów 49531 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 636376
jak dziś masz bardzo duży ból to jutro raczej nie dasz rady zrobić dobrze bicepsa więc odpuść

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 22 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 513
Witam mam pytanie w lewej ręce mam mniejszy biceps niż w drugiej ,czy ćwicząc tak samo w końcu dojdą one do identycznego rozmiaru ? czy będę musiał je odmiennie traktować ? Jeśli tak to jak ?;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 147323
serni

nie jesteśmy w pełni idealni zawsze występują jakieś odstępstwa , nie masz czym się martwić i specjalnych lub dodatkowych ćwiczeń nie dodawać z czasem się do wyrówna " taka uroda "
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Pytanie ~~ Siłka / Masa / Rzeźba PLAN + jedzenie ~~~~~~~~

Następny temat

Trening do Oceny :D Pomożecie:D?