SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Trening siłowy przy redukcji bez "napinania" mięśni i pompy?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2793

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 60
Witam!

Jestem nowy na forum, tzn. cały czas je przeglądałem, teraz postanowiłem napisać. Mam nadzieje, że ankieta pomoże. Jak w niej napisałem, redukcje już jedną przeszedłem. Miałem pewien okres kiedy dieta i sposób odżywiania zeszły z pierwszego planu i to się niestey odbiło na mojej wadze. Od 1,5 roku systematycznie tyje. Z wagi 76-78 doszedłem do 86 w maksymalnych porywach. Trenuje hokej na lodzie na pozycji bramkarza, waga tutaj gra ogromną rolę m.in. w zwinności. Jeszcze w poprzednim sezonie(2008/2009) na równo z treningami na lodzie trenowałem na siłowni (we wcześniejszych latach również trenowałem siłowo cały czas). Musiałem jednak odpuścić siłownie, ponieważ przy moich predyspozycjach bardzo szybko szła siła w górę (130 kg w wyciskaniu przy 78 kg) i musiałem zwiększać obciążenia. Gdy zwiększałem obciążenia po każdym treningu mięśnie wręcz drżały i były mocno zmęczone. To się odbijało na elastycznośći. I odbija się dalej, bo masa została a to obniża zwinność. Ale nie to jest problemem. Wraz z masą mięśniową przyszedł tłuszcz (endomorfik?). Myślałem, że schudnę w okresie przygotowawczym, kiedy miałem 2 treningi dziennie. Na początku zrzuciłem parę kilo, ale później waga wróciła do "normy". Teraz jestem na 3 roku studiów i cały czas musze coś do szkoły robić, wcześniej miałem więcej czasu i aktywniej go spędzałem.Teraz ciągle siedze na dupie przy kompie. Wiem, że przy redukcji najlepszy jest trening siłowy i tutaj mam pytanie: jaki trening zastosować, żeby jak najmniej odczuły to mięśnie? Czy może zastosować jakiś inny trening, nie siłowy? Proszę o jakiekolwiek porady i dzięki za pomoc.

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 21

Waga: 84-85

Wzrost: 178

Obwód klatki: 105

Obwód ramienia: 34

Obwód talii: 96

Obwód uda: 60

Obwód łydki: 40

Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej: 21,6 wg taniej wagi z pomiarem tłuszczu

Aktywność w ciągu dnia: zazwyczaj 8-16 szkoła, dojazd samochodem, w ciągu tygodnia wieczorem nauka, tv, komp. W weekend różnie.

Uprawiany sport lub inne formy aktywności: Pn-pt 18 30 trenig na lodzie (hokej, pozycja: bramkarz). W weekend, w zależności czy zostane wystawiony do składu, mecze. Jeśli nie to brak aktywności.

Odżywianie: Mam już dużą redukcję za sobą (28 kg) ok. 4-6, dlatego na stałe mam wprowadzone zasady zdrowego odżywiania (pełnoziarniste pieczywo, niskie IG, chude wędliny, zdrowe tłuszcze) itp itd.

Cel: szybka redukcja

Ograniczenia żywieniowe: Ograniczenia finansowe oraz tradycyjne podejście do diety w domu (obiady).

Stan zdrowia: Problemy z żołądkiem (nadkwasota, prawdopodobnie H.pylori), zatoki jeśli to ważne

Preferowane formy aktywności fizycznej: najlepiej pn-śr, tak żeby odpocząć przynajmniej 2 dni przed ewentualnym meczem.

Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty: przy pierwszej redukcji fat burner treca, chrom i hca(ze skutkiem). Przy ostatnich próbach odchudzania - super cuts3,clenburexin i scorch bez większego skutku (minus 1 kg z wody)

Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów: Nie planuje, ale jeśli będzie potrzeba to jest możliwość wprowadzenia

Stosowane wcześniej diety: MŻ czyli mniej żreć, dieta nie łączenia?(węglowodany tylko z warzywami, białka tylko z warzywami i tłuszczami). Teraz wiem, że to nie ma sensu, ale w prównaniu do wcześniejszego sposobu odżywiania się(junk food) dało to efekt ze względu na jakość posiłków. Później wprowadzone podstawowe zasady zdrowego odżywiania.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 134 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 502
Aby stać się dynamicznym, należy ćwiczyć z dużymi ciężarami, wykonując 4-8 powtórzeń w seriach. W każdym powtórzeniu należy się starać unosić (przesuwać) ciężar z możliwie jak największą prędkością, pomimo to, że prędkość poruszania się ciężaru nie będzie duża, jako że ćwiczysz ze sporymi obciążeniami





Zmieniony przez - RamzesSFD w dniu 2009-11-26 09:55:58
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 134 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 502
Oto przykład dobrego, uniwersalnego programu treningowego na rozwój siły. Musisz te ćwiczenia wykonywać w taki sposób jaki opisałem wyżej

Ćwiczenie
1.Wznosy tułowia w leżeniu
2.Unoszenie nóg w leżeniu
3.Przysiady
4.Zginanie nóg w leżeniu
5.Martwy ciąg (raz w tygodniu)
6.Podciąganie sztangi w opadzie
7.Krążenie barkami
8.Przenoszenie sztangi
za głowę w leżeniu
9.Wyciskanie w leżeniu
10.Wyciskanie klasyczne stojąc
11.Francuskie wyciskanie w leżeniu
12.Unoszenie przedramion ze sztangą
13.Zginanie nadgarstków ze sztangą
14.Wspięcia na palce stojąc

Liczba serii (według kolejności)
2-3
2-3
4
3
3
4
3
3
4
3-4
3
3
3
4


Liczba powtórzeń (według kolejności)
20-30
20-30
5-6
6-8
4-6
6-8
8-10
4-6
6-8
4-6
6-8
6-8
10-15
8-12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 60
Wow , dzięki za szybką i konkretną odpowiedź ! Generalnie prawie wszystko zrozumiałem, tylko teraz : 1.Wznosy tułowia w leżeniu to znaczy po prostu brzuszki ? 7.Krążenie barkami to znaczy stojąc z hantlami? A i do dyspozycji mam dni od poniedziałku do środy. Ćwiczenia w takim razie robić w każdy z tych dni czy np. w pn i śr?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 177 Napisanych postów 65575 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 188925
Dynamicznosc dobrze trenowac sie wykonujac cwiczenia olimpijskie typu podrzut , zarzut dodatkowo elemnety tych cwiczen i cwiczenia zlozone oraz Cwiczenia jednoracz .
W ogole polecalabym lekturę artow na t-nation pana Thibaudeau - trenera kanadyjskich hokejarzy. Poczytaj , poszperaj...

W powyzszym treningu nie za bardzo widze zwiekszenie dynamicznosci, bo czym? przenoszeniem zza glowy, uginaniem nog, a moze cwiczeniami na tric i bic.
Absolutnie ten trening nie nadaje sie do tych celow.

Co do masy i zwinnosci to koszykarze amerykanscy bokserzy zaprzeczaja twoim teoriom

Dodatkowo nie musisz sie martwic o nadmiar miesi, bo w sezonie na pewno je "spalisz" to standart (chociaz moze pozycja bramkarza jest bardzoj statyczna)
Dieta koniecznie LC musisz dobrac sobie ilosc wegli potrzebana ci do pracy na treningach i zawodach i nie wiecej reszta bialko i tluszcz

Zmieniony przez - obliques w dniu 2009-11-26 12:49:19
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 134 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 502
1.Wznosy tułowia w leżeniu - inaczej brzuszki
2. Krążenie barkami mile widziane ze sztangą ale można z sztangielkami. Mam nadzieje że wiesz jak to się wykonuję.

Dynamika to połączenie siły i szybkości.
Ten trening jest treningiem siłowym. Jedynie dzięki technice nabierzesz szybkości. Opisałem to wyżej. Program treningowy jest z działu KULTURYSTYKA W INNYCH DZIEDZINACH SPORTU podręcznika Joe Weidera na którym opierali się m.in Arnold Schwarzenegger

Zmieniony przez - RamzesSFD w dniu 2009-11-26 13:09:12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 177 Napisanych postów 65575 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 188925
Ale kolaga nie potrzebuje treningu Wadera ani Schwarzenegera on jest zawodnikiem Hokeja.
Potrzebuje paru podstawowych ćwiczeń, żadnych ******* izolowanych

Fakt ze Schwarzeneger sie na czyms opieral, czy dzisiejsi kulturysci nie oznacza ze ten trening nadaje sie dla kazdego.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 134 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 502
Wratar i tak musi ułożyć własny program treningowy bo jego mięśnie maja indywidualne potrzeby. Każdy program treningowy który zostanie tutaj podany musi sobie sam dopasować pod siebie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 177 Napisanych postów 65575 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 188925
Tylko ty podales program a on w ogole nie nadaje sie nawet do dopasowywania, nie z tej dzialki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 134 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 502
Da się i...sru
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 60
Heh właśnie dostałem lekkiej schizofrenii ;P Zwinność koszykarzy i bokserów ok. tylko większość z nich nie ma tłuszczu na brzuchu :) Większa masa to chyba mimo wszystko słabsza szybkość i reflex (nie ze względu na wzrok tylko na sam rozmiar mięśnia i trudnośc w realizacji ruchów). Co do p. Thibaudeau - poszukam. Dużo ćwiczeń znam, ale generalnie chodzi o to, że ćwiczenia dla bramkarzy na siłowni w trakcie sezonu są nie zalecane. Praktycznie w ogóle nie poleca im się siłowni. Ewentualnie ćwiczenia na piłce, z gumami i to jest wszystko. Co do spalenia mięśni - na tym fourm każdy uzna to za herezję, ale bardzo bym tego chciał. Z tym, że przychodzi mi to ciężko, a jeśli już je tracę to są to mięśnie ud, które są mi cholernie potrzebne do ciągłego wstawania z kolan.
Ja pisząc pierwszego posta spodziewałem się, że wszyscy będą polecać plan na rzeźbę. Mi się również wydawało, że tak będzie najlepiej. Ćwiczenia po max.20 szybkich powtórzeń dodatkowo poprawią szybkość i czas reakcji. Pytanie czy taki trening spełni funkcję redukcyjną?

LC czyli Low Carb? Sorry, że o wszystko pytam, ale dawno na forum nie siedziałem, przez przerwę z siłownią.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Produkty wspomagajace rozwoj masy ...

Następny temat

jak zgubić tłuszcz tylko z brzucha? pomocy