SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Trening SST wg Patricka Tour'a -recenzja

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 13194

napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Patrick Tour -jeden z dzisiejszych guru kulturystyki,niezyt jeszcze znany,choć wielu zawodników pro i czołówka amatorów trenuje pod jego okiem,korzystając z jego wskazówek i metod dietetyczno- treningowych.

Były mistrz świata federacji WABBA,teraz zajmuje się także zawodnikami IFBB


Opracował też specjalną metodę treningu SST,czyli trening stymulujący sarkoplazmę.

Co prawda pod tym skrótem trening funkcjonuje juz od kilkunastu lat ale Patrick wprowadził parę ulepszeń

Dla bardziej zainteresowanych -będzie okazja w przyszłym roku spotkać z Patrickiem Tour w Polsce na szkoleniu poświęconym temu treningowi.

Na razie planuje w najbliższym czasie zrobić taki trening-pewnie plecy w oparciu o info dostępne aktualnie w internecie.



Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Wybrałem już ćwiczenie-podciąganię sztangi w opadzie tułowia,czyli wosłowanie-trening dopiero w sobotę,więc jest jeszcze czas napaisać trochę o teorii tego treningu.




Zmieniony przez - masti w dniu 2015-10-23 14:49:34
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Jak wygląda jedna seria metodą SST wg wskazówe Patricka Toura?

Bardzo ciężka :)

Na pewno nie jest to sposób treningu dla początkujących,bo po prostu nie ma potrzeby stosować aż tak radykalnych treningów..

Ale jest to świetna metoda dla zaawansowanych,którzy oberwują zastój w rozwoju mięśnii taką specyficzną stagnacje psycho ruchową-można by powiedzieć,że oddbedniaja trening na tych samych ćwiczeniach i z tymi samymi obciążeniami,co nasila jeszcze brak postępów.



Wracajmy do konkretów czyli wzorcowej 1 serii wg metody SST


0. ogólna rozgrzwaka-jak zawsze :)

1. dobra specjalistyczna rozgrzewka danej grupy mieśniowej


2. seria SST


- wykonujemy z odpowiednio dobranym ciężarem 10-12 powtórzeń

15 sekund przerwy


-kolejne podejście ciężar dobrany na 6 powtórzeń


15 sekundowa przerwa i tym samym ciężarem

-staramy się zrobić 4 powtórzenia a później kilka pół ruchów z pomoca partnera lub oszukane powtórzenia-w zależności od możliwości rodzaju obciążenia i ćwiczenia.

kolejne 15 sekund przewy i z tym samym ciężarem

- robimy 2-4 powtórzeń kilka poół ruchów, ruchów oszukanych lub z pomocą partnera


przerwa 15 sekund i redukujemy obciążenie o ok 20 %


-wykonujemy 5-8 powtórzeń negatywnych trwających 5 sekund + kilka pół ruchów na koniec


przerwa 15 sekund i redukcja ciężaru o ok 10 %

-wykonujemy 5-8 powtórzeń koncentrycznych,trwających 5 sekund-czyli bardzo powolne ruchu napinające mieśnie + kilka półruchów



przerwa 15 sekund i kolejna redukcja ciężaru o ok 10 %


-faza izometryczna danego ćwiczenia w optymalnym dla napiecia mieśni położeniu-czas ok 30-45 sekund i zaraz po tym kilkakilkanaście powtórzeń częściowych,oszukanych, na maxa :)


Koniec jednej serii metodą SST




Wygląda to skomplikowanie ale jutro zobaczycie jak to działa w praktyce-nie ma większego problemu-jest problem tylko by to zrobić :)

Czy starczy energii i determinacji na taki trening?
Zobaczymy :)
















napisał(a)
Ekspert
Szacuny 704 Napisanych postów 5976 Wiek 59 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 52385
masti
Dostałeś cynk o "Złotym Pociągu":)
Ten trening jest całkiem w porzo dla WW tylko w innym przedziale powtórzeń i bez izomerii ale czuję po sobie że nie za często.Mimo że jestem zaprawiony w treningu na przerwach 30sek.to go poczułem.


Zmieniony przez - wycwiel w dniu 2015-10-23 17:36:21
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
To są te niuanse,które powodują różne skutki.
To jest bardzo ogolny schemat - w zależności na jaka grupę ćwiczymy i jakim sprzętem i ćwiczeniem - sa pewne zmiany
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Za kilkanaście minut ruszam z treningiem pleców.

Na serie SST wybrałem wiosłowanie sztangą.
Trening w warunkach domowych także umożliwia zastosowanie tej metody w wiekszości ćwiczeń, ale bardzo dobrze mieć wtedy partnera treningowego.

Niestety godzina treningu nie każdemu odpowiada a później czekają na mnie inne zajecia, stąd taka pora :).
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Przedtreningówka " Blade" produkcji naszego sponsora Hitec wypita i już czuję ,że zaczyna działać-ruszamy z treningiem .





napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Już po treningu pleców , w tym była też seria wiosłowania metodą SST


Trening trwał ok 1:20 h,dość intensywny,choć nie w pełni,bo wczoraj miałem jakieś zatrucie pokarmowe i trochę się odwodniłem :)








napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Pierwszy film- waga i specjalistyczna rozgrzewka przed treningiem











Zmieniony przez - masti w dniu 2015-10-24 12:15:09
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Przed każdym treningiem-nie tylko mieśni pleców ,robię serię ,dwie na rzymskiej ławce.
Pomaga to uchronić się przed kontuzją odcinka ledźwiowego podczas treningu.
Mieśnie sa juz aktywne,rozgrzane,odpowiednio napięte-nie zaskoczy ich schylanie,podnoszenie ciężarów itp.




napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2387 Napisanych postów 23478 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 489565
Już na ogrodzie-ciąg dalszy specjalistycznej rozgrzewki,którą robie zawsze przed każdym treningiem




Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Laczenie cwiczen

Następny temat

Dziwne bóle.

Beta-alanina sposobem na długowieczność Beta-alanina sposobem na długowieczność SERM zwiększają poziom testosteronu tylko u mężczyzn SERM zwiększają poziom testosteronu tylko u mężczyzn Fit Lovers wystąpią w popularnym reality show! Fit Lovers wystąpią w popularnym reality show! John David Glaude - od otyłego do bestii John David Glaude - od otyłego do bestii Jakie owoce jeść po treningu? Jakie owoce jeść po treningu? Kwas mlekowy chroni komórki Kwas mlekowy chroni komórki Zespół skrzyżowania górnego - rozpoznanie i leczenie Zespół skrzyżowania górnego - rozpoznanie i leczenie Niekonwencjonalne ćwiczenia na piekielnie mocny chwyt Niekonwencjonalne ćwiczenia na piekielnie mocny chwyt