Temat został odczytany 70119 razy

Trening MMA dla początkujących

zgłoś naruszenie
  • DND
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 2
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 41
Witam!!

Dokładnie zapoznałem się z artykułem "Trening dla praktykanta MMA" tylko nie jestem pewien czy trening ten może służyć osobie która jest absolutnie zielona jeśli chodzi o treningi, poza tym z całym szacunkiem dla autora ale tekst jest dość chaotyczny jak dla mnie i fajnie byłoby gdyby to tak streścić trochę. Sport nigdy nie był mi obcy bo 10 lat grałem w piłkę nożną, ale na pewno są pewne różnice między treningiem piłkarskim a treningiem MMA :)

Tak więc chciałbym się zapytać jak powinien wyglądać absolutny początek przygody z MMA?

Wiadomo teraz wakacje sekcje pozamykane ale chodzi mi o to żeby zapisując się do sekcji być już trochę przygotowanym na trudy treningu walki ;)

Jak można pracować samemu? Bieganie, rozciąganie, worek, trening wytrzymałościowy, siłownia? Co jak i ile robić na początek żeby nie zrobić sobie krzywdy?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi
Trza być twardym a nie miętkim ;)
-1 1
1119886658000
zgłoś naruszenie
  • StriX
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 400
  • Na forum: 12 lat
  • LPA: 9058
Witaj, na wstepie zaznaczam ze nie jestem zadnym ekspertem, ale sproboje Ci pomodz, najwyzej ktos mnie poprawi. A wiec:
Na poczatek, daruj sobie trenigi z workiem, gruszka itd. Tego musisz nauczyc sie pod okiem trenera, inaczej wyrobisz sobie złe nawyki i bedzie Ci pozniej trudniej a nie łatwiej.
Co bym Ci proponowal to przygotowac ciało do przyszłych treningow, bo wiadomo samo ciało stanowi juz bron. Mysle ze na poczatek nie bedzie Ci potrzebna nawet siłownia, wiekszosc cwiczen ogolno sprawnosciowych mozesz wykonac na sprzecie jakim sa: podłoga + drażek. A wiec:
1. Rozgrzewka - grałes w piłke wiec wiesz jak bardzo jest potrzeba i nie ma co tu sie rozpisywac.
2. Nastepnie gdy juz jestes przynajmniej spocony, proponowal bym rozciaganie. Najpierw dynamiczne potem statyczne. W inrnecie jest sporo miejsc gdzie mozesz znalesc cwiczenia.
3. Trening: Na poczatek mysle ze wystarcza Ci cwiczenia, w stylu pąpki, podcaganie sie na drazku, brzuszki itd.
Pąpki z szerokim rozstawem rąk (klatka) zrob 4-5 serri po Max ilosc powtorzen jaka jestes w stanie wykonac.
Pąpki wąsko (mniej wiecej szerokosc barkow, tricepsy) 3 serie MaX powtorzen
Podciaganie na drazku, szeroko rece (plecy, bicepsy) 4-5 seri Max powtorzen
Podciaganie na drązku, wasko rece (bardziej bicepsy) 3 serie Max powtorzen
Przysiady, kilka seri , powtorzen tyle zebys poczuł ze nogi pracuja
Brzuszki, sproboj połaczyc 3 cwiczenia na brzuch, tak zeby wyszlo po 2- 3 serrie na kazde cwiczenie. Czyli 6-9 serri. Do oporu az brzuch bedzie palił. Przerwy miedzy seriami 30s.

W pozostałych cwiczeniach (poza brzuszkami) przerwy 1,5-2min (pilnuj czasu bo to istotne). Rob sobie ten trenig 3 razy w tyg. Tutaj masz opisane wszystkie cwiczenia od strony technicznej http://www.kulturystyka.pl/atlas/ . Wejdz do działu odrzywnianie, ułoz sobie mniej wiecej jakas diete i powodzenia
Oczywiscie jak juz mowilem nie jestem eksperteem
1119892790000
zgłoś naruszenie
  • lukas222
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1932
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 8908
Lepiej sie zapisz na siłkę i zrób trochę masy. Masa to podstawa.
-2
1119956282000
zgłoś naruszenie
  • Iron Arm
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 53
  • Na forum: 11 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 240
  • Trenuje: 2 lata
Taki trening naprawde pomaga puzniej w walce??
1119975276000
zgłoś naruszenie
  • niwix
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 12917
  • Na forum: 12 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 85996
  • Trenuje: solidnie od Marca 2006
powinien poprawiać wydolnośc organizmu , wytzrymałość mięśni ,oraz siłe. więc tak , pomaga potem w walce ejsteś szybsszy silniejszy bardziej wytrzymały i masz dobrą kondycje.

na dniach mała pomoc dla początkującyh sie ukaże.
www.body-factory.pl
www.sdw.pl
1119975563000
zgłoś naruszenie
  • -FAMA-
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 183
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 4168
lukas222 - gość napisał że chce się przygotować do trudów treningu w sekcji a ty mu każesz masę robić? Jeżeli siłownia to tylko trening na wytrzymałość siłową, poza tym to aeroby i styka. Do worków i innych sprzętów przejdzie jak poćwiczy w sekcji.
1119976848000
zgłoś naruszenie
  • niwix
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 12917
  • Na forum: 12 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 85996
  • Trenuje: solidnie od Marca 2006
zamaist masy ACT , wytzrymałościówka, siła.

biegaj 2-3x w tygodniu

www.body-factory.pl
www.sdw.pl
1119977249000
zgłoś naruszenie
  • lukas222
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1932
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 8908
Ja napisałem ogólnie. Masa zawsze i wszędzie jest ważna, no chyba że w skokach narciarskich.
1119977962000
zgłoś naruszenie
  • x-ray ZASŁUŻONY
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 7467
  • Wiek: 44 lat
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 31998
  • Trenuje: 34
lukas222 zapomniales o szachach, brydzu, lotkach, snookerze, bowlingu i wielu innych sportach, gdzie masa jest najbardziej potrzebna. Nie udzielasz fachowych rad, nie udzielasz w ogole zadnych rad, wiec po co w ogole gledzic...?
Koksy to nie wszystko [http://www.sfd.pl/temat148281/]
Nie masz koncepcji, zajrzyj tutaj [http://www.sfd.pl/temat255388/]
Patrz co jesz [http://www.sfd.pl/temat280738/]
Train smarter, not just harder!
1120042743000
zgłoś naruszenie
  • niwix
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 12917
  • Na forum: 12 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 85996
  • Trenuje: solidnie od Marca 2006
1:0 dla eXa


musze sie z nim zgodzić po co budować bóg wie jaką mase , by potem na sw i tak ją stracić lepiej zadbać o kondycje i wytzrymałość
www.body-factory.pl
www.sdw.pl
-1 1
1120051587000
zgłoś naruszenie
  • lukas222
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1932
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 8908
Wszystkiego to by raczej nie stracił.

X-ray Ty sie ze mną nie zgadzasz, a widzę, że też nieźle przypakowałeś.
1120052184000