logo
zamknij zamknij

Trening MMA dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 73129

0 5 0
napisał(a)
DND
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 2 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 41
Witam!!

Dokładnie zapoznałem się z artykułem "Trening dla praktykanta MMA" tylko nie jestem pewien czy trening ten może służyć osobie która jest absolutnie zielona jeśli chodzi o treningi, poza tym z całym szacunkiem dla autora ale tekst jest dość chaotyczny jak dla mnie i fajnie byłoby gdyby to tak streścić trochę. Sport nigdy nie był mi obcy bo 10 lat grałem w piłkę nożną, ale na pewno są pewne różnice między treningiem piłkarskim a treningiem MMA :)

Tak więc chciałbym się zapytać jak powinien wyglądać absolutny początek przygody z MMA?

Wiadomo teraz wakacje sekcje pozamykane ale chodzi mi o to żeby zapisując się do sekcji być już trochę przygotowanym na trudy treningu walki ;)

Jak można pracować samemu? Bieganie, rozciąganie, worek, trening wytrzymałościowy, siłownia? Co jak i ile robić na początek żeby nie zrobić sobie krzywdy?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi
2

Trza być twardym a nie miętkim ;)

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
StriX
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 400 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 9058
Witaj, na wstepie zaznaczam ze nie jestem zadnym ekspertem, ale sproboje Ci pomodz, najwyzej ktos mnie poprawi. A wiec:
Na poczatek, daruj sobie trenigi z workiem, gruszka itd. Tego musisz nauczyc sie pod okiem trenera, inaczej wyrobisz sobie złe nawyki i bedzie Ci pozniej trudniej a nie łatwiej.
Co bym Ci proponowal to przygotowac ciało do przyszłych treningow, bo wiadomo samo ciało stanowi juz bron. Mysle ze na poczatek nie bedzie Ci potrzebna nawet siłownia, wiekszosc cwiczen ogolno sprawnosciowych mozesz wykonac na sprzecie jakim sa: podłoga + drażek. A wiec:
1. Rozgrzewka - grałes w piłke wiec wiesz jak bardzo jest potrzeba i nie ma co tu sie rozpisywac.
2. Nastepnie gdy juz jestes przynajmniej spocony, proponowal bym rozciaganie. Najpierw dynamiczne potem statyczne. W inrnecie jest sporo miejsc gdzie mozesz znalesc cwiczenia.
3. Trening: Na poczatek mysle ze wystarcza Ci cwiczenia, w stylu pąpki, podcaganie sie na drazku, brzuszki itd.
Pąpki z szerokim rozstawem rąk (klatka) zrob 4-5 serri po Max ilosc powtorzen jaka jestes w stanie wykonac.
Pąpki wąsko (mniej wiecej szerokosc barkow, tricepsy) 3 serie MaX powtorzen
Podciaganie na drazku, szeroko rece (plecy, bicepsy) 4-5 seri Max powtorzen
Podciaganie na drązku, wasko rece (bardziej bicepsy) 3 serie Max powtorzen
Przysiady, kilka seri , powtorzen tyle zebys poczuł ze nogi pracuja
Brzuszki, sproboj połaczyc 3 cwiczenia na brzuch, tak zeby wyszlo po 2- 3 serrie na kazde cwiczenie. Czyli 6-9 serri. Do oporu az brzuch bedzie palił. Przerwy miedzy seriami 30s.

W pozostałych cwiczeniach (poza brzuszkami) przerwy 1,5-2min (pilnuj czasu bo to istotne). Rob sobie ten trenig 3 razy w tyg. Tutaj masz opisane wszystkie cwiczenia od strony technicznej http://www.kulturystyka.pl/atlas/ . Wejdz do działu odrzywnianie, ułoz sobie mniej wiecej jakas diete i powodzenia
Oczywiscie jak juz mowilem nie jestem eksperteem
2
napisał(a)
lukas222
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 1932 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 8908
Lepiej sie zapisz na siłkę i zrób trochę masy. Masa to podstawa.
2
napisał(a)
Iron Arm
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 53 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 240
Taki trening naprawde pomaga puzniej w walce??
napisał(a)
niwix
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 12917 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 85996
powinien poprawiać wydolnośc organizmu , wytzrymałość mięśni ,oraz siłe. więc tak , pomaga potem w walce ejsteś szybsszy silniejszy bardziej wytrzymały i masz dobrą kondycje.

na dniach mała pomoc dla początkującyh sie ukaże.
napisał(a)
-FAMA-
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 183 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4168
lukas222 - gość napisał że chce się przygotować do trudów treningu w sekcji a ty mu każesz masę robić? Jeżeli siłownia to tylko trening na wytrzymałość siłową, poza tym to aeroby i styka. Do worków i innych sprzętów przejdzie jak poćwiczy w sekcji.
napisał(a)
niwix
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 12917 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 85996
zamaist masy ACT , wytzrymałościówka, siła.

biegaj 2-3x w tygodniu
napisał(a)
lukas222
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 1932 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 8908
Ja napisałem ogólnie. Masa zawsze i wszędzie jest ważna, no chyba że w skokach narciarskich.
napisał(a)
x-ray ZASŁUŻONY
Znawca
Szacuny 45 Napisanych postów 7467 Wiek 45 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 31998
lukas222 zapomniales o szachach, brydzu, lotkach, snookerze, bowlingu i wielu innych sportach, gdzie masa jest najbardziej potrzebna. Nie udzielasz fachowych rad, nie udzielasz w ogole zadnych rad, wiec po co w ogole gledzic...?

Koksy to nie wszystko http://www.sfd.pl/temat148281/
Nie masz koncepcji, zajrzyj tutaj http://www.sfd.pl/temat255388/
Patrz co jesz http://www.sfd.pl/temat280738/
Train smarter, not just harder!

napisał(a)
niwix
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 12917 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 85996
1:0 dla eXa


musze sie z nim zgodzić po co budować bóg wie jaką mase , by potem na sw i tak ją stracić lepiej zadbać o kondycje i wytzrymałość
napisał(a)
lukas222
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 1932 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 8908
Wszystkiego to by raczej nie stracił.

X-ray Ty sie ze mną nie zgadzasz, a widzę, że też nieźle przypakowałeś.
1
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Walki MMA- sport? tak? nie?

Następny temat

Nastula ponownie walczy w grudniu ?

Zdrowe odżywianie - jak zacząć? Podstawy żywienia dla początkujących

Dlaczego warto jadać kiełki?

Fakty i mity dotyczące zdrowej diety

Siedem symptomów przetrenowania

Omlet z mozzarellą i oliwkami

Salted caramel brownie bez pieczenia

Kabanosy - porównanie okiem dietetyka

Powrót do formy po wakacjach, jak zacząć?