Temat został odczytany 63799 razy
  • Autor

    Trening MMA dla początkujących

  • DND
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 2
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 41

    Wysłano 27 czerwca 2005 17:37

    zgłoś naruszenie
    Witam!!

    Dokładnie zapoznałem się z artykułem "Trening dla praktykanta MMA" tylko nie jestem pewien czy trening ten może służyć osobie która jest absolutnie zielona jeśli chodzi o treningi, poza tym z całym szacunkiem dla autora ale tekst jest dość chaotyczny jak dla mnie i fajnie byłoby gdyby to tak streścić trochę. Sport nigdy nie był mi obcy bo 10 lat grałem w piłkę nożną, ale na pewno są pewne różnice między treningiem piłkarskim a treningiem MMA :)

    Tak więc chciałbym się zapytać jak powinien wyglądać absolutny początek przygody z MMA?

    Wiadomo teraz wakacje sekcje pozamykane ale chodzi mi o to żeby zapisując się do sekcji być już trochę przygotowanym na trudy treningu walki ;)

    Jak można pracować samemu? Bieganie, rozciąganie, worek, trening wytrzymałościowy, siłownia? Co jak i ile robić na początek żeby nie zrobić sobie krzywdy?

    Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi
    Trza być twardym a nie miętkim ;)
  • StriX
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 400
    • Na forum: 10 lat
    • LPA: 8999

    Wysłano 27 czerwca 2005 19:19

    zgłoś naruszenie
    Witaj, na wstepie zaznaczam ze nie jestem zadnym ekspertem, ale sproboje Ci pomodz, najwyzej ktos mnie poprawi. A wiec:
    Na poczatek, daruj sobie trenigi z workiem, gruszka itd. Tego musisz nauczyc sie pod okiem trenera, inaczej wyrobisz sobie złe nawyki i bedzie Ci pozniej trudniej a nie łatwiej.
    Co bym Ci proponowal to przygotowac ciało do przyszłych treningow, bo wiadomo samo ciało stanowi juz bron. Mysle ze na poczatek nie bedzie Ci potrzebna nawet siłownia, wiekszosc cwiczen ogolno sprawnosciowych mozesz wykonac na sprzecie jakim sa: podłoga + drażek. A wiec:
    1. Rozgrzewka - grałes w piłke wiec wiesz jak bardzo jest potrzeba i nie ma co tu sie rozpisywac.
    2. Nastepnie gdy juz jestes przynajmniej spocony, proponowal bym rozciaganie. Najpierw dynamiczne potem statyczne. W inrnecie jest sporo miejsc gdzie mozesz znalesc cwiczenia.
    3. Trening: Na poczatek mysle ze wystarcza Ci cwiczenia, w stylu pąpki, podcaganie sie na drazku, brzuszki itd.
    Pąpki z szerokim rozstawem rąk (klatka) zrob 4-5 serri po Max ilosc powtorzen jaka jestes w stanie wykonac.
    Pąpki wąsko (mniej wiecej szerokosc barkow, tricepsy) 3 serie MaX powtorzen
    Podciaganie na drazku, szeroko rece (plecy, bicepsy) 4-5 seri Max powtorzen
    Podciaganie na drązku, wasko rece (bardziej bicepsy) 3 serie Max powtorzen
    Przysiady, kilka seri , powtorzen tyle zebys poczuł ze nogi pracuja
    Brzuszki, sproboj połaczyc 3 cwiczenia na brzuch, tak zeby wyszlo po 2- 3 serrie na kazde cwiczenie. Czyli 6-9 serri. Do oporu az brzuch bedzie palił. Przerwy miedzy seriami 30s.

    W pozostałych cwiczeniach (poza brzuszkami) przerwy 1,5-2min (pilnuj czasu bo to istotne). Rob sobie ten trenig 3 razy w tyg. Tutaj masz opisane wszystkie cwiczenia od strony technicznej http://www.kulturystyka.pl/atlas/ . Wejdz do działu odrzywnianie, ułoz sobie mniej wiecej jakas diete i powodzenia
    Oczywiscie jak juz mowilem nie jestem eksperteem
  • lukas222
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1932
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 8908

    Wysłano 28 czerwca 2005 12:58

    zgłoś naruszenie
    Lepiej sie zapisz na siłkę i zrób trochę masy. Masa to podstawa.
  • Iron Arm
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 53
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 2 lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 240

    Wysłano 28 czerwca 2005 18:14

    zgłoś naruszenie
    Taki trening naprawde pomaga puzniej w walce??
  • niwix
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 12917
    • Na forum: 10 lat
    • Trenuje: solidnie od Marca 2006
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 85996

    Wysłano 28 czerwca 2005 18:19

    zgłoś naruszenie
    powinien poprawiać wydolnośc organizmu , wytzrymałość mięśni ,oraz siłe. więc tak , pomaga potem w walce ejsteś szybsszy silniejszy bardziej wytrzymały i masz dobrą kondycje.

    na dniach mała pomoc dla początkującyh sie ukaże.
    www.body-factory.pl
    www.sdw.pl
  • -FAMA-
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 183
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 4168

    Wysłano 28 czerwca 2005 18:40

    zgłoś naruszenie
    lukas222 - gość napisał że chce się przygotować do trudów treningu w sekcji a ty mu każesz masę robić? Jeżeli siłownia to tylko trening na wytrzymałość siłową, poza tym to aeroby i styka. Do worków i innych sprzętów przejdzie jak poćwiczy w sekcji.
  • niwix
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 12917
    • Na forum: 10 lat
    • Trenuje: solidnie od Marca 2006
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 85996

    Wysłano 28 czerwca 2005 18:47

    zgłoś naruszenie
    zamaist masy ACT , wytzrymałościówka, siła.

    biegaj 2-3x w tygodniu

    www.body-factory.pl
    www.sdw.pl
  • lukas222
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1932
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 8908

    Wysłano 28 czerwca 2005 18:59

    zgłoś naruszenie
    Ja napisałem ogólnie. Masa zawsze i wszędzie jest ważna, no chyba że w skokach narciarskich.
  • ZASŁUŻONY
    x-ray
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 7467
    • Wiek: 42 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: 34
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 31998

    Wysłano 29 czerwca 2005 12:59

    zgłoś naruszenie
    lukas222 zapomniales o szachach, brydzu, lotkach, snookerze, bowlingu i wielu innych sportach, gdzie masa jest najbardziej potrzebna. Nie udzielasz fachowych rad, nie udzielasz w ogole zadnych rad, wiec po co w ogole gledzic...?
    Koksy to nie wszystko [http://www.sfd.pl/temat148281/]
    Nie masz koncepcji, zajrzyj tutaj [http://www.sfd.pl/temat255388/]
    Patrz co jesz [http://www.sfd.pl/temat280738/]
    Train smarter, not just harder!
  • niwix
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 12917
    • Na forum: 10 lat
    • Trenuje: solidnie od Marca 2006
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 85996

    Wysłano 29 czerwca 2005 15:26

    zgłoś naruszenie
    1:0 dla eXa


    musze sie z nim zgodzić po co budować bóg wie jaką mase , by potem na sw i tak ją stracić lepiej zadbać o kondycje i wytzrymałość
    www.body-factory.pl
    www.sdw.pl
  • lukas222
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1932
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 8908

    Wysłano 29 czerwca 2005 15:36

    zgłoś naruszenie
    Wszystkiego to by raczej nie stracił.

    X-ray Ty sie ze mną nie zgadzasz, a widzę, że też nieźle przypakowałeś.