Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 385158 razy
  • Autor

    Trening Interwałowy (HIIT)

  • Rothen
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 13299
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 14 lat piłka nożna , 8 lat siłownia
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 45106
    • Status:Ekspert

    Wysłano 31 maja 2006 13:58

    zgłoś naruszenie

    Witajcie chciałem dokładnie opisać ten trening bo pewnie wiele osób wie o takim czymś troche, a może troche więcej ale nie wie jak go wykonywać , kiedy , po co , czemu niby jest on lepszy od zwykłych aerobów ?? To wszystko zbiore w jedno i napisze.


    TRENING INTERWAŁOWY - jest stosowany do poproawy wydolnosci fizycznej , szybkkościowej oraz do poprawy przyśpieszenia i ogólnego rozwoju szybkościowego i sprawnościowego. Wysokie tętno , szybkie tępo mogą służyć również spalaniu tkanki tłuszczowej ale po koleji:



    CO TO JEST TRNING INTERWAŁOWY ??

    Trening interwałowy polega na przeplataniu wysokiego tetna w granicy 90-100% Maxymalnego tętna z tętnem 55-65% maxymalnego Tętna.


    JAK GO WYKONYWAĆ ??

    Przykładowe wykonanie wygląda następująco. 30 sek Truchtu (55-65%MAX) i 10SEK Spritnu (90-100%MAX). Oczywiśie z czasem zmniejszamy ilość truchtu np do 20sek i wydłużamy ilość sprintu do 15sek tak aby trening wciąż był dużym wysiłkiem dla organizmu


    ILE POWINIEN TRWAĆ TRENING INTERWAŁOWY?? :

    od 5 do MAX 25min


    CO TO JEST JEDEN INTERWAŁ ??:

    nazywamy okres jednego przyśpieszenia i jednego oedcinka truchtu np.
    30 sek truchtu i 10 sek sprintu => JEDEN INTERWAŁ


    KIEDY GO WYKONYWAĆ ??? (WAŻNE !!)

    Trneing interwałowy wykonujemy w dni bez siłowni, NIE wykonujemy tego trneingu na czczo ani nie łączymy z Aerobami !.


    DLACZEGO TRENING INTERWAŁOWY JEST LEPSZY OD AEROBÓW ??


    Ponieważ 20min poprawnie wykonanego trneingu interwałowego spala podobną ilosć kcal co aeroby trwające 60min . Jak wiemy aeroby same w sobie przynoszą straty tk.mięsniowej a więc kilkakrotnie krótszy czas trneingu interwałowego czyni go o wiele lepszym. Jak wiemy tk.tłuszczową spalają mieśnie podczas wysiłku a najwięcej podczas regeneracji więc im większy wysiłek mięśniowy tym większa regeneracja miesnie przez co większe szanse na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej.


    CO JEŚĆ PRZED INTERWAŁOWYM TRNEINGIEM ??

    najlepszym rozwiązaniem będzie zjedzenie 1.5h przed trneingiem białka , reszta zalezy od diety.





    PRZYKŁAD TRNEINGU INTERWAŁOWEGO

    2min rozgrzewki np. przebieżka z wymachami rąk , skłony , rozciąganie mięsni dwógłowych i czterogłowych UD , rozciąganie łydek.

    30 sek truchtu i 10 sek sprintu ==> Jeden Interwał


    na początek proponuje zrobić 5 takich interwaływ z czasem zwiększamy np 1 interwał co 1-2 tygodnie.

    WAŻNE ! : nie zaczynajcie odrazu od 10 interwałów bo się zajedziecie i trneing nie spełni oczekiwań.

    i na koniec rozgrzewka 1-2min podobna jak przed rozpoczęciem

    CAŁY TRNEING NIE POWINIEN PRZEKROCZYĆ 25MIN (ŁĄCZNIE Z ROZGRZEWKĄ)


    UWAGI:

    *Oczywiscie sam trneing w sobie nie przyniesie spalenia tłuszczu bo najważniejszą role odgrywa dieta.

    *Unikajcie cukrów prostych przed trneingiem interwałowym bo może on nie przynieść oczekiwanych korzyści/efektów (*w przypadku redukcji)

    *Nie polecam tego trneingu na dietach CKD , ponieważ do wykonania jego potrzeba troche uzupełnionego glikogenu z powodu duzej intensywności treningu o co ciezko na dietach LOW CARB.

    *Po prawidłowo wykonanym trneingu interwałowym powiniście odczuwac uczucie wręcz dyskomfortu i uczucia zaraz puszczenia pawia.

    *Trening należy modyfikować bo jak wiemy organizm adaptuje się do danej formy wysiłku więc musimy go urozmaicac i utrudniać np. poprzez zwiększanie intensywności oraz wydłuzanie (MAX DO 25MIN!)

    *Interwały wykonywane na czczo mogą się przyczynić to sporych strat mięśniowych podobnie jak po trneingu siłowym

    *Trening można wykonywać w różnych dyscyplinach np. bieganie , pływanie , jazda na rowerze a nawet w domu w postaci pajacyka ale po własnych obserwacjach uważam ze bieganie daje najlepsze efekty

    *Nie wykonujemy go przed , po aerobach i w czasie bo również może to przycyznić się do utraty tk.mięśniowej

    *W czasie pierwszych trneingów interwałowych , później zresztą też mozna będzie dostrzeć rozbudowe mięśni nóg (Uda,łydki) nawet w przypadku redukcji.




    Podsumowujac trening interwałowy może (choć nie musi) złużyć do spalaniu tłuszczu .

    Moim zdaniem najlepszym sposobem na odchudzanie bedzie stosowanie DIETY+SIŁOWNI oraz trneingu interwałowego a zrezygnowanie ze staerotypów typu 60min aerobów na czczo co przynosi o wiele gorsze efekty co nie znaczy że jest złe i w żadnym wypadku nie odradzam wykonywanie aerobów choćby w potrzebie lepszego dotlenienie mięśni , poprawy krążenia itp.
















    Zmieniony przez - Rothen w dniu 2006-05-31 13:59:16

    Zmieniony przez - Rothen w dniu 2006-05-31 13:59:39

    Zmieniony przez - Rothen w dniu 2006-05-31 14:00:27

    Zmieniony przez - Rothen w dniu 2006-05-31 14:01:22

    Zmieniony przez - Rothen w dniu 2006-05-31 14:02:37

    Zmieniony przez - Rothen w dniu 2006-05-31 14:03:27

    Zmieniony przez - Rothen w dniu 2006-05-31 14:04:25
    Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.
  • Wysłano 31 maja 2006 14:09

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  • Michał...
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 2090
    • Wiek: 27 lat
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: ok 6 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 20222

    Wysłano 31 maja 2006 14:09

    zgłoś naruszenie
    dobry art, szkoda ze nie mam abona to bym soga dał

    to czy jest skuteczniejsyz od aerobów to kazdy sam sie musi przekonac bo np u mnie nie przynosił takich rezultatów jakie chciałem

  • Rothen
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 13299
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 14 lat piłka nożna , 8 lat siłownia
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 45106
    • Status:Ekspert

    Wysłano 31 maja 2006 14:11

    zgłoś naruszenie
    Michał a czy dieta była chociaż na CZWÓRKE ?? :>

    Zmieniony przez - Rothen w dniu 2006-05-31 14:11:48
    Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.
  • szalo
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 114
    • Wiek: 35 lat
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: 10
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 4677

    Wysłano 31 maja 2006 14:17

    zgłoś naruszenie
    miałem zamiar coś podobnego wprowadzić miesiac temu, ale nie mogę się jakoś zmotywować za to 1 raz w tyg wprowadziłem basen i pływam np. 20 długości tempem umiarkowanym - 3x2 tempem szybkim i dalej przeplatam szybkie z wolnymi tak do 40-50 długości maks.
    Zajmuje mi to ok. 35-40 minut.

    Co ty na rozwiazania tego typu?
    SOG za przypomnienie tematu.
  • Koniu151
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 38592
    • Wiek: 102 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Trenuje: 10 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 200839
    • Status:Ekspert

    Wysłano 31 maja 2006 14:18

    zgłoś naruszenie
    *Po prawidłowo wykonanym trneingu interwałowym powiniście odczuwac uczucie wręcz dyskomfortu i uczucia zaraz puszczenia pawia. -znajome uczucie, dobrze ze redukcje na ten sezon mam juz za sobą
    POMOC W UKŁADANIU DIET/TRENINGÓW ONLINE I OSOBIŚCIE(północna Polska).

    KONTAKT koniu151.sfd@o2.pl

    PROFIL TRENERA/DIETETYKA(ZDJĘCIA KLIENTÓW, KONTAKT ):
    [http://www.sfd.pl/-t907935.html]
  • Rothen
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 13299
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 14 lat piłka nożna , 8 lat siłownia
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 45106
    • Status:Ekspert

    Wysłano 31 maja 2006 14:19

    zgłoś naruszenie
    Szalo jeśli rozwijasz szybkim tępem np. 95% MAX to 40min w przypadku diety redukcyjnej to za dużo , musisz się zdecydowąć ALBO AEROBY ŚREDNIM TEPEM 40min albo INTERWAŁY BARDZO WYSOKIM 20-MAX25MIN
    Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.
  • DaroNigga
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 7171
    • Na forum: 8 lat
    • LPA: 74292

    Wysłano 31 maja 2006 14:23

    zgłoś naruszenie
    naprawde dobry artykol
    a co najwazniejsze fajnie sie czyta
    przypomnialem sobie dawne obozy

    good job


    ps.w kazdy dzien sie robi ten interwal czy co np.2 dni??..bo juz zapomnialem

    Zmieniony przez - DaroNigga w dniu 2006-05-31 14:26:17
  • Rothen
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 13299
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 14 lat piłka nożna , 8 lat siłownia
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 45106
    • Status:Ekspert

    Wysłano 31 maja 2006 14:30

    zgłoś naruszenie
    DaroNigga w dni wolne od siłowni np.

    pon- siłownia
    wt- interwały
    śr - siłownia
    czwe - interwały
    pt - siłownia
    sob - 30min aerobów
    ndz - wolna od cwiczeń


    ja tak mniejwiecej stosowałem i stosuje i jestem zadowolony
    Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.
  • Rothen
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 13299
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 14 lat piłka nożna , 8 lat siłownia
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 45106
    • Status:Ekspert

    Wysłano 31 maja 2006 16:00

    zgłoś naruszenie
    w razie jakiś pytań czy nie zrozumienia prosze pisasć a wyjasnie

    pozdrawiam
    Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.
  • Seba81
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 2065
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 6
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 16342
    • Status:Znawca

    Wysłano 31 maja 2006 16:34

    zgłoś naruszenie
    świetny art
    "pozdrawiam wszystkich sympatyków hibernacji"
    endo klub
    kiedyś kulturystą trzeba było się urodzić teraz jest megabol
  • leyus
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 8194
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: 7 (z przerwami)
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21394

    Wysłano 31 maja 2006 23:21

    zgłoś naruszenie
    Super podsumowane w jednym miejscu, bo jest z 5 dlugasnych tematow o HIIT ale w zadnym jasno i konkretnie i wsyztsko rozrzucone po roznych dzialach. Wiec SOG zdecydowanie!

    HIIT jest raczej zdecydowanie dla tych osob ktore nie cierpia jak ja monotonnego biegania przez jakies wertepy! Lubie wyjsc dac z siebie wsyztsko i czuc ze zrobilem a nie dralowac i spogladac na zegarek czy odbebnilem swoje 60 min aerobow.....
    “How in the hell could a man enjoy being awakened at 8:30 a.m. by an alarm clock, leap out of bed, dress, force-feed, shit, piss, brush teeth and hair, and fight traffic to get to a place where essentially you made lots of money for somebody else and were asked to be grateful for the opportunity to do so? ”
    ― Charles Bukowski
    OSF - targi