SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Trening 6 razy w tygodniu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2522

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Wiek 30 lat Na forum 89 dni Przeczytanych tematów 3339
Od 3 miesięcy ćwiczę 6 razy w tyg ( każda partia mięśni 2 razy w tyg). Dieta jest i mimo wzrostu wagi o 1 kg w pasie ubyło troszkę. Ćwiczenia były na małych ciężarach intensywne, często serie łączone maks 30 minut (2 razy w tyg orbitrek po siłowni). Każda partia mięśni 2 razy w tyg przy czym zestaw ćwiczeń inny np. bicepsy w niedziele hantlami a w czwartek na modlitewniku itp zestawy. Ostatnio zrobiłem sobie trening siłowo-masowy czyli zwiększyłem dość znacznie ciężary i wydłużyłem odpoczynek między serami. Taki trening trwał ponad godzinę ale czułem się po nim świetnie. Dlatego wprowadziłem system 3 razy w tyg ćwiczenia na dużych ciężarach treningi po godzinie i koniec i 3 razy treningi lekkie małymi ciężarami 20- 30 minut i potem orbitrek 40 minut. Celem treningu jest głównie rzeźba ale chciałbym zachować siłę i masę mięśniową i nie wiem czy to nie jest już za dużo czy nie lepiej może zrobić 4 razy trening siłowy każda partia raz w tyg i 2 razy w tyg sam orbitrek 60 minut.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2941 Napisanych postów 49542 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 637992
A jaki masz ogólny staż na siłowni bo 6 treningów w skali tygodnia to dość dużo. Dieta ogarnięta?

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Wiek 30 lat Na forum 89 dni Przeczytanych tematów 3339
Dieta ogarnięta i efekty powoli się pojawiają. Staż ciężko powiedzieć ale siłownią interesuje się od 10 lat. Były krótsze i dłuższe przerwy ale tak podliczając to bez przerw to z 4 lata ciągłego by było.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2941 Napisanych postów 49542 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 637992
Tomek19888
Dieta ogarnięta i efekty powoli się pojawiają. Staż ciężko powiedzieć ale siłownią interesuje się od 10 lat. Były krótsze i dłuższe przerwy ale tak podliczając to bez przerw to z 4 lata ciągłego by było.


To taki podział może się sprawdzić bardzo dobrze, ciężary solidne trzeba targać żeby zabezpieczyć mięśnie, a poza tym im cięższy trening tym więcej kalorii spalone.
3

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Wiek 30 lat Na forum 89 dni Przeczytanych tematów 3339
To na razie zostanę przy tych 6 razach w tyg. 3 razy lekkie treningi rozciągająco-pompujące i orbitrek i 3 razy ciężkie. Trochę się obawiałem że może być za mało regeneracji przy takim systemie i męczenia każdej partii ciała 2 razy w tyg.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2941 Napisanych postów 49542 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 637992
Tomek19888
To na razie zostanę przy tych 6 razach w tyg. 3 razy lekkie treningi rozciągająco-pompujące i orbitrek i 3 razy ciężkie. Trochę się obawiałem że może być za mało regeneracji przy takim systemie i męczenia każdej partii ciała 2 razy w tyg.


To zależy od Ciebie i Twoich odczuć jak czujesz się przemęczony to obetnij bo nie można też się katować za bardzo. Czasem dodatkowy dzień regeneracji dla organizmu potrafi zdziałać cuda

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3267 Napisanych postów 3192 Wiek 31 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 96187
jak się dobrze czujesz, a piszesz że już od 3 miesięcy robisz 6 treningów w tygodniu to widocznie jeden dzień regeneracji jest wystarczający dla Ciebie ... odpowiednia dieta plus dobra jakość snu i działaj ;) nie ma sensu zmniejszać intensywność skoro organizm akceptuje taki wysiłek i widać efekty :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6201 Napisanych postów 141010 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1036317
kwestia jak wyglada sam plan treningowy, jak objetosc jest podzielona odpowiendio to i mozna cwiczyc 6 razy, jednak, czy jest to dzialanie sensowne i efektywne? tutaj nalezy sie juz zastanowic
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Wiek 30 lat Na forum 89 dni Przeczytanych tematów 3339
Tylko że wtedy miałem 6 razy w tyg ćwiczenia takie maks 30 minut siłownia i małymi ciężarami a teraz 3 razy w tyg duże ciężary ćwiczenia po ponad godzinę i 3 razy lekkie małymi ciężarami tak 20-30 minut (bardziej by podtrzymać pompe) Tłuszcz gubię powoli czuje to ale boje się o strate mięśnia bo tak jak jest jest dobrze więcej mi nie potrzeba ( no może fajniej byłoby zaokrąglić klatę).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2941 Napisanych postów 49542 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 637992
Podstawa to regularne pomiary i obserwacja czy leci i czy nie leci siła za bardzo w dół bo o to na redukcji też trzeba zadbać.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Usunięty przez Banan za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 75 dni Przeczytanych tematów 227
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan fbw 3 dniowy pod siłe mma