SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Trening 4 dniowy.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2878

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 36 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4078
Witam. Proszę o ocenę podziału treningów względem tygodnia.
Poniedziałek klatka triceps brzuch
Wtorek plecy kaptury przedramie
Czwartek barki biceps brzuch
Sobota nogi łydki.
Jeśli chodzi o dni treningowe to tylko takie mam do dyspozycji w ciągu tygodnia. Zastanawiałem się jeszcze nad push pull 4 razy w tygodniu, tylko że jestem ciekaw jak w przypadku tego treningu wygląda sprawa regeneracji. Wykonując grupę mięśniową 2 razy w tygodniu do tego w moim przypadku dochodzą dwa treningi krav magi plus praca na nocną zmiane około dwóch dni w tygodniu. Staż ok 5 lat, wiek 36. Wzrost 188, waga 89. Cel: ogolna sprawność i kondycja. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 2912 Napisanych postów 56702 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 611770
Dobrze dobrany plan treningowy bez wątpienia jest podstawą sukcesu. Nie tylko w kształtowaniu sylwetki, ale w zasadzie w każdej dyscyplinie sportowej. Dlatego też zdecydowanie warto zwrócić na niego uwagę.

Przede wszystkim powinieneś dokładnie opisać swoją sytuację i to, co jest Twoim celem. Wspominasz o sportach walki i treningach siłowych. Jednak nie wiemy, co jest Twoim celem. Kształtowanie sylwetki, czy wyniki w sportach walki? To właśnie pod tym względem należy dobierać trening. W przypadku sportów walki skupić należy się na treningach funkcjonalnych, wytrzymałościowo-siłowych i wytrzymałościowych. Mogą być to cross-ft, interwały, tabata, ćwiczenia dwubojowe.

Jeżeli jednak zależy Ci na zmianie sylwetki, a sporty walki to tylko rekreacyjny dodatek, to jak najbardziej możesz trenować w ten sposób, który napisałeś. Podział dni treningowych i partii mięśniowych wygląda sensownie. Brakuje jednak szczegółów, takich jak ilość serii i powtórzeń. Ma to spore znaczenie.

Pamiętać musisz o odpowiedniej regeneracji, czyli optymalnej ilości snu. Pracując w nocy, ludzie często bagatelizują ilość godzin snu, a to przy sporej aktywności fizycznej, jak Twoja ma duże znaczenie. Zaleca się sypiać około 7-8 godzin dziennie. Polecam trzymać się tego.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 78 Wiek 226 dni Na forum 225 dni Przeczytanych tematów 5617
Push pull będzie o wiele lepszym rozwiązaniem. Wraz z adaptacją do treningu problemów z regeneracją nie powinno być żadnych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2937 Napisanych postów 49483 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 635546
Podział jest w porządku jeśli partia będzie trenowana raz w tygodniu. Trening partii dwa razy w tygodniu mogą dać lepsze efekty ale zsumowanie sw i pracy może sprawić, że nie nadążysz z regeneracją ale to też nie jest powiedziane.
Jak micha będzie dobra i w miarę odpowiednia ilość snu to powinieneś dać radę.

Co jest priorytetem?

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 36 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4078
Ostatnio czytam dużo o treningu push pull i mocno się zastanawiam nad wypróbowanie go. I tu rodzi się kolejne pytanie, czy lepiej raz w tygodniu zaatakować konkretny mięsień większą liczbą ćwiczeń czy dwa razy w tygodniu ale mniejszą liczbą ćwiczeń (push pull).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2937 Napisanych postów 49483 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 635546
Ogólnie możesz zrobić dwa takie same treningi danej partii jednak możesz też różnicować w zależności o treningów sw i pracy ale to już jest trochę kombinacji.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 78 Wiek 226 dni Na forum 225 dni Przeczytanych tematów 5617
Według mnie większa częstotliwość pozwoli na lepsza regeneracje i adaptcje, mięśnie te nie będą tak zdewastowane.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 36 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4078
Priorytetem jest dobra sprawność fizyczna i w miarę dobry wygląd. Na siłownie mogę poświęcić 4 dni w tygodniu tak więc myślę żeby może spróbować push pull. W chwili obecnej trening standardowy klatka triceps, plecy biceps, nogi barki.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 78 Wiek 226 dni Na forum 225 dni Przeczytanych tematów 5617
Proponowałbym w takim razie taki push&pull&legs i rotować tj. PUSH/PULL/LEGS/PUSH a następny tydzień PULL/LEGS/PUSH/PULL
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2937 Napisanych postów 49483 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 635546
4 dni treningowe mogą być do ogarnięcia. Dobra dieta i odpowiedni sen i dasz radę jak będziesz odczuwał przemęczenie to zmniejszysz ilość treningów w skali tygodnia.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 36 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4078
Jeśli chodzi o regenerację to jest ona w miarę ok. Dieta też jest trzymana w miarę możliwości. Dodatkowo staram się wspomagać suplami: bcaa zma białko kreatyna. Jednak wolałbym rozłożyć to na push pull i chyba jednak spróbować zaatakować jeden mięsień dwa razy w tygodniu. Jak będzie lipa to zawsze można zmienić trening.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 36 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4078
A jakie jest wasze zdanie odnośnie trenowania jednaj partii mięśni raz w tygodniu a trenowaniem jej dwa razy w tygodniu? Z tego co czytam to zdania są podzielone.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Push Pull do oceny