logo
zamknij zamknij

Test na rowerku a tętno

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 623

0 5 0
napisał(a)
labrentz
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 360 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8632
Witam. za miesiąc mam test na rowerku stacjonarnym. Chodzi o to aby pedałować przez 10 min z narastającym obciążeniem. W zeszły roku słabo mi poszło, bo lekarz stwierdził, że za bardzo tętno mi skoczyło. Zacząłem od 65 a pod koniec miałem 168. I tak sobie kombinuje jak teraz to ugryźć: czy podejść bardzo wyluzowanym tak aby tętno było jak najniższe ok 50-60 czy się trochę rozgrzać, żeby zacząć ok ok 90-100. Jak myślicie??
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
sprinterek Rafał S.
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 7410 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 12072
to norma..

Tętno maksymalne oznacza najwyższą ilość uderzeń serca na minutę, którą osiągniesz podczas maksymalnego wysiłku.

Po co ustalać tętno maksymalne podczas treningu?
Jeśli znasz twoje tętno maksymalne możesz w prosty sposób dostosować intensywność na treningu. Wartość tętna treningowego ustalisz w procentach do wartości tętna maksymalnego

Jeśli jesteś osobą początkującą to maksymalne tętno obliczysz według poniższego wzoru:

220 – 40 = 180
220 – oznacza maksymalne tętno fizjologiczne organizmu
40- oznacza Twój wiek
180- oznacza Twoje maksymalne tętno

Metoda obliczania maksymalnego tętna podana powyżej jest najprostszym sposobem określenia maksymalnego tętna, na które możesz sobie pozwolić podczas wykonywania treningu. Jest polecana szczególnie dla osób początkujących, które nie wiedzą, w jakich granicach wykonywać trening kardio

Jeśli dla przykładu jesteś mężczyzną w wieku 40 lat i masz nadwagę powiedzmy 20 kg to dla ciebie najlepszym wysiłkiem jest trening kardio niskiej intensywności 60%-70% twojego tętna maksymalnego. Taki trening wykonasz np. na rowerze treningowym

Czy można dokładnie policzyć wartości tętna na treningu?
Szczególnie osób w średnim wieku, które chcą bardziej dokładnie policzyć wartości tętna podczas treningu polecany jest Pulsometr treningowy

Wiodącym producentem Pulsometrów treningowych jest firma Polar. Pulsometry treningowe można podzielić na kilka grup. Najprostszym jest podział według stopnia wytrenowania.

Dla początkujących
Dla średniozaawansowanych
Dla wyczynowców
Pulsometr treningowy w sposób bardzo dokładny określi wartości twojego tętna nie tylko maksymalnego, ale również spoczynkowego. Lepsze modele są wyposażone w fenomenalny system pomiaru nazywany Fitness Test HRmax-p.

Gdzie wartość HRmax-p oznacza twoje tętno maksymalne

Pulsometr treningowy podczas pomiaru, uwzględnia takie wartości jak:

Twoją wagę
Twój wzrost
Twój wiek


Maksymalną zdolność organizmu do przyswajania tlenu
Na ich podstawie obliczy z dużą dokładnością, w jakich granicach powinieneś trenować, aby osiągnąć cel treningowy, który sobie wyznaczysz

Zmieniony przez - sprinterek w dniu 2013-01-29 08:20:25

moderator sprinterek

napisał(a)
labrentz
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 360 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8632
widzę, że wkleiłeś jakiś tekst, który bardzo dobrze znam, ale nie widzę odpowiedzi na moje pytanie...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Phoenix Suns & Marcin Gortat !

Następny temat

Akrobatyka Wrocław

Top 10 mężczyzn z branży fitness wg Magdy Kalety

Niespodziewane oświadczyny!

Spalacz tłuszczu dla początkujących

Kurczak z czerwoną fasolą w sosie pomidorowym

Mięśnie w wyciskaniu leżąc a wyniki siłowe

Oddawanie krwi a suplementacja, SAA i aktywność fizyczna

Fit&Tasty - Omlety z daktylami i masłem orzechowym

Szybko schudnę - będę piękna