Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 330 razy
  • Autor

    Test na rowerku a tętno

  • labrentz
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 360
    • Wiek: 27 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Trenuje: 6
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 8630

    Wysłano 28 stycznia 2013 11:37

    zgłoś naruszenie

    Witam. za miesiąc mam test na rowerku stacjonarnym. Chodzi o to aby pedałować przez 10 min z narastającym obciążeniem. W zeszły roku słabo mi poszło, bo lekarz stwierdził, że za bardzo tętno mi skoczyło. Zacząłem od 65 a pod koniec miałem 168. I tak sobie kombinuje jak teraz to ugryźć: czy podejść bardzo wyluzowanym tak aby tętno było jak najniższe ok 50-60 czy się trochę rozgrzać, żeby zacząć ok ok 90-100. Jak myślicie??
  •  Odżywki i suplementy

    Wysłano 29 stycznia 2013 08:20

    Koniecznie sprawdź te produkty:



    sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
  • Rafał S.
    sprinterek
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 6982
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: 19
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 11124
    • Status:Specjalista

    Wysłano 29 stycznia 2013 08:20

    zgłoś naruszenie
    to norma..

    Tętno maksymalne oznacza najwyższą ilość uderzeń serca na minutę, którą osiągniesz podczas maksymalnego wysiłku.

    Po co ustalać tętno maksymalne podczas treningu?
    Jeśli znasz twoje tętno maksymalne możesz w prosty sposób dostosować intensywność na treningu. Wartość tętna treningowego ustalisz w procentach do wartości tętna maksymalnego

    Jeśli jesteś osobą początkującą to maksymalne tętno obliczysz według poniższego wzoru:

    220 – 40 = 180
    220 – oznacza maksymalne tętno fizjologiczne organizmu
    40- oznacza Twój wiek
    180- oznacza Twoje maksymalne tętno

    Metoda obliczania maksymalnego tętna podana powyżej jest najprostszym sposobem określenia maksymalnego tętna, na które możesz sobie pozwolić podczas wykonywania treningu. Jest polecana szczególnie dla osób początkujących, które nie wiedzą, w jakich granicach wykonywać trening kardio

    Jeśli dla przykładu jesteś mężczyzną w wieku 40 lat i masz nadwagę powiedzmy 20 kg to dla ciebie najlepszym wysiłkiem jest trening kardio niskiej intensywności 60%-70% twojego tętna maksymalnego. Taki trening wykonasz np. na rowerze treningowym

    Czy można dokładnie policzyć wartości tętna na treningu?
    Szczególnie osób w średnim wieku, które chcą bardziej dokładnie policzyć wartości tętna podczas treningu polecany jest Pulsometr treningowy

    Wiodącym producentem Pulsometrów treningowych jest firma Polar. Pulsometry treningowe można podzielić na kilka grup. Najprostszym jest podział według stopnia wytrenowania.

    Dla początkujących
    Dla średniozaawansowanych
    Dla wyczynowców
    Pulsometr treningowy w sposób bardzo dokładny określi wartości twojego tętna nie tylko maksymalnego, ale również spoczynkowego. Lepsze modele są wyposażone w fenomenalny system pomiaru nazywany Fitness Test HRmax-p.

    Gdzie wartość HRmax-p oznacza twoje tętno maksymalne

    Pulsometr treningowy podczas pomiaru, uwzględnia takie wartości jak:

    Twoją wagę
    Twój wzrost
    Twój wiek


    Maksymalną zdolność organizmu do przyswajania tlenu
    Na ich podstawie obliczy z dużą dokładnością, w jakich granicach powinieneś trenować, aby osiągnąć cel treningowy, który sobie wyznaczysz

    Zmieniony przez - sprinterek w dniu 2013-01-29 08:20:25
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 360
    • Wiek: 27 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Trenuje: 6
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 8630

    Wysłano 31 stycznia 2013 11:54

    zgłoś naruszenie
    widzę, że wkleiłeś jakiś tekst, który bardzo dobrze znam, ale nie widzę odpowiedzi na moje pytanie...