SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Techniki KickBoxingu !

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 22934

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 79 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 660


Witam !
Post jest poświęcony technikom kickboxingu. Ci co trenują wiedzą jak to wszystko wygląda, ale postanowiłem umieścić techniki kopnięć z opisami oto i one: [Źródło: www.kick-boxing.sosnowiec.pl]

I.Frontkick - kopnięcie przednie

Kopniecie przednie (front-kick) wykonywane w korpus przeciwnika, ze wzgledu na prostote i skutecznosc oraz mozliwosc latwego utrzymania przeciwnika w dystansie, jedno z najczesciej wykonywanych kopniec. Technika moze byc wykonywana w licznych wariantach, jako kombinacja z ciosami recznymi, z wyskoku lub laczona z innymi kopnieciami. Kopniecie mozna zadawac w korpus lub na glowe.

1.Technike rozpoczynamy od wysokiego uniesienia kolana. Noga ktora pozostaje na ziemi (noga podporowa) jest prosta w kolanie, oparta cala podeszwa o parkiet. Rece trzymamy w prawidlowej gardzie. Podczas wykonywania kopniecia nie wolno ich opuszczac.

2a.Dymamicznie prostujemy podudzie wpychajac lekko biodra w kierunku celu. Rece pozostaja w gardzie, noga podporowa wyprostowana, oparta cala podeszwa o podloze. Po kopnieciu powracamy do pozycji walki lub kontynuujemy akcje.

2b.Noga podporowa wyprostowana, cala podeszwa stopy oparta o podloze. Rece w gardzie oslaniaja kospus i glowe.
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 79 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 660


II Kopnięcie Okrężne – Raundhouse-kick

Kopniecie okrezne (raundhouse-kick), technika najczesciej wykorzystywana w kazdej formule walki. Glowna zaleta tego kopniecia to jego sila i szybkosc. Technike mozna wykonywac po obrocie, z wyskoku, z dalekiego dystantu (z tzw. dojazdem). Kopniecie to mozna zadawac w nogi (low-kick), korpus lub glowe.

1.Rozpoczynajac kopniecie unosimy wysoko kolano. Noga podporowa prosta w kolanie, cala stopa oparta o parkiet.

2. Kolejnym etapem jest skręt i rotacja bioder. Kolano powinno celować nieco poza cel w który będziemy zadawać kopniecie.

3. Dynamicznie prostujemy podudzie nogi kopiącej. W cel trafiamy grzbietem stopy. Wszystkie trzy fazy w tym kopnięciu powinny być połączone w jeden płynny ruch co nada technice odpowiednia sile i dynamikę.
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 79 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 660


III. Kopnięcie boczne – side-kick

Kopniecie boczne (side-kick), szczególnie czesto wykonywane w formule semi-contact oraz technikach samoobrony. Kopniecie pozwala utrzymac przeciwnika na dystans, wypchnac go poza plansze do walki, odepchnac. Zadawane po obrocie posiada bardzo duza sile. Mozna je wykonywac z wyskoku. Kopniecie zadawane jest w korpus badz glowe.
1.Zawodnik rozpoczyna kopniecie wysoko unosząc kolano. Noga podporowa powinna być prosta w kolanie, cala podeszwa stopy opiera się na podłożu.

2. Zawodnik wykonuje skręt na nodze podporowej ciągnąc kolano do klatki piersiowej, ustawia się bokiem do przeciwnika.

3. Dynamicznie wypychamy nogę w kierunku celu. Powierzchnia uderzeniowa jest zewnętrzny kant stopy. Ręce trzymamy w prawidłowej gardzie. Noga podporowa cala podeszwa oparta o podłoże.

(Po kopnięciu noga podporowa, noga kopiąca i biodra zawodnika powinny znajdować się w jednej linii.)
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 79 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 660


IV. Kopnięcie zahaczające – heel-kick
Kopniecie zahaczajace (hell-kick),kopniecie zadawane podeszwa stopy w celu zbicia gardy lub trafienia glowy przeciwnika, czesto wykonywane po obrocie. Jedna z czesciej wykonywanych technik w formule semi-contact. Po obrocie mozna trafiac w korpus lub glowe. Szczegolnie silne i efektowne jest wykonywane z wyskoku i po obrocie, w tym wariancie jest to jednak bardzo skomplikowana technika. Ze wzgledu na bezpieczenstwo zawodnikow mozna je zadawac tylko podeszwa stopy, kopniecie pieta nie jest dozwolone.

1.Kopiacy wysoko unosi kolano do góry. Noga podporowa prosta w kolanie, cala podeszwa stopy oparta o podłoże. Ręce w prawidłowej gardzie.

2. Kopiący wykonuje rotacje biodrem, ciągnąc kolano nogi wykonującej kopniecie do klatki piersiowej. Noga podporowa pozostaje prosta, cala podeszwa stopy dotyka do podłoża.

3. Teraz dynamicznie wypychamy nogę w kierunku celu, zataczając luk podudziem i ciagnac je do pośladka. W cel trafiamy podeszwa stopy. W regulaminach Kick-boxing’u nie jest dozwolone wykonywanie tej techniki pieta.

W czasie wykonywania kopnięcia, noga podporowa, noga kopiąca i biodra zawodnika powinny znajdować sie na jednej linii. Podudzie po zatoczeniu luku i wykonaniu kopnięcia wraca pieta do pośladka i kopiący wraca do pozycji.
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 79 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 660


V. Kopnięcie opadające – axe-kick
Kopniecie spadajace (axe-kick),szybkie kopniecie pozwalajace zbic garde lub zaatakowac glowe przeciwnika, szczególnie przydatne w formule semi-contact. W przypadku jego dobrego opanowania jest to bardzo silna technika. Zawodnicy doskonale wyszkoleni technicznie potrafia ja zadawac po obrocie. Kopniecie wolno zadawac podeszwa stopy (nie pieta).

1. Zawodnik wysoki unosi kolano nogi kopiącej. W innym wariancie tego kopnięcia, noga kopiąca będzie wyprowadzona do góry po zewnętrznym lub wewnętrznym luku.

2. Po wyprowadzeniu nogi maksymalnie wysoko, rozpoczynamy ściągać ja w dół lekko wpychając biodra do przodu. Cel atakujemy podeszwa stopy (celem będzie głowa lub garda przeciwnika). Regulaminy walki Kick-Boxing'u nie zezwalają na wykonywanie tego kopnięcia pieta.



Wiadomo, że nie jest to trener, który wszystko poprawi. By osiągnać perfekcje trzeba wiele lat ćwiczeń (pod okiem trenera rzecz jasna) techniki, na worku czy też na ludziach Wszystkie fotki i opisy są własnością (źródło podane na samej górze), skopiowałem to tu bo wiadomo ludzie są leniwi… Ja jestem chory (na antybiotyku) Nudzi mi się to zrobiłem coś Później wkleje jeszcze lowkicka, ale teraz musze sie zdżemnąć...
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 79 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 660


Tutaj jeszcze front, bo tamta fotka sie zle skompresowala.. Pozdrawiam mam nadzieje ze sie komus przyda...



1
napisał(a)
Znawca
Szacuny 37 Napisanych postów 6323 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 19141
SOG juz poszedł fajnie to zrobiłeś

Pozdro

http://www.sfd.pl/temat279968  - Wejdź i przyznaj SOG'a

*** Mafia Ślązaqf ***

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 79 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 660
ehehe.. Dzięki i jak moge to odbije
napisał(a)
Znawca
Szacuny 37 Napisanych postów 6323 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 19141
Spoko

Pozdro

http://www.sfd.pl/temat279968  - Wejdź i przyznaj SOG'a

*** Mafia Ślązaqf ***

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 90
Witam jestem tu nowy:) mam 14lat, 189cm wzrostu i 115kg wagi.
Chciałbym prosić o porady, jak zacząć:) co w ogóle powinienem brać?
jak na razie to mam 117cm w Klatce, Biceps ok.39cm i na klatę wezmę max 90kg:/ nigdy nie ćwiczyłem...chciałbymzaczac uprawiac kickboxing i nie wiem gdzie mozna sie zapisac w Poznaniu na kickboxing!!

Miniuś

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1 Wiek 15 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1
@la minius
Po pierwsze w wieku 14 lat niemalże niemożliwym jest mieć 190 cm . co do wagi to spotykałem się z takimi przypadkami , po drugie zakładam że to ok. 30 kg, twojej masy ciała to jest po prostu tłuszcz .
z tego co wiem KB opiera się na smukłym kształcie ciała , mięśniach , równowadze i Rozciągłości -,-
Po trzecie z tymi 90cioma Kg na klate to ostro przesadziłeś wziął byś może ale 3x mniej <30 kg MAX >
Chcąc zacząć przygodę z kickboxingiem należy <sory że tak ostro> schudnąć doprowadzić się do stabilnego stanu masy ciała , rozciągać się i dopiero potem zapisać się do klubu gdzie uczą kick boxingu gdyż samemu nie jesteś w stanie się tego nauczyć , dlaczego?
Widząc nawet wszelkiego rodzaju poradniki ty je widzisz ! one ci nie powiedzą co robisz źle , prostych ciosów rąk możesz się nauczyć przy użyciu worka , lecz do nóg , aby prawidłowo wykonywać ćwiczenie należy mieć partnera , bądź najlepiej Trenera . to tyle pozdrawiam i życzę powodzenia Dolar,
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Rozciągniecie czy siła nog

Następny temat

Słynny bokser promotorem Włodarczyka?

Jak zadbać o dłonie? 14-15.10.2017 Międzynarodowy Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness - WYNIKI Fit ryż z dodatkami Produkty, które niszczą Twój wygląd i samopoczucie Błędy początkującego: nabijanie kilogramów na wadze Jakie ryby jeść? Urodziny Kasi Dmochewicz Kasia Oleśkiewicz wyszła za mąż!