SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Tabata

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 290

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 33 Wiek 24 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 427
Witam, mam pytanie odnośnie treści treningu tabata:
Mam kilka rund i albo wykonuje jedna np 3 razy i przechodzę do następnej albo wykonuje wszystkie i powtarzam je x razy. Dobrze rozumiem?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 33 Wiek 24 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 427
Halo
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 26 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 210
Słabo skonstruowane pytanie :) Nie jestem jakimś ekspertem ale z tego co się orientuję, tabata to 8 serii różnych ćwiczeń które angażują jak najwięcej mięśni w ciele . Jedna seria to 20 sekund wykonywania ćwiczenia przy maksymalnej intensywności i 10 sekund odpoczynku. Tabata trwa 4 minuty czyli 8 serii po 30 sekund(20 sekund ćwiczeń 10 odpoczynku). Mam nadzieje że pomogłem, pozdrawiam :)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 210 Napisanych postów 1419 Wiek 20 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 15852
A mi się wydaje ze chodziło mu o to ze jak robi tabate to chce zrobić kilka ćwiczeń i czy ma robić 3 serię jednego. Potem drugiego itd. Czy po prostu xrzrobić 8 jednego i kolejnego tez 8 jako drugie ćwiczenie. Jeżeli tak to polecam właśnie ten sposób 3 ćwiczenia każde po 8 serii czyli 12 minut. Z biegiem czasu można dokładać i modyfikować.
napisał(a)
Znawca
Jest liderem w tym dziale Szacuny 50 Napisanych postów 335 Wiek 34 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 16934
W zależności jaki masz protokół tabaty. Powiedzmy, że 5 ćwiczeń, 20 sek. ćwiczenia i 10 sek przerwy. W takim przypadku wygląda to następująco:

1. ćwiczenie 1 - 20 sek.
przerwa - 10 sek.
2. ćwiczenie 2 - 20 sek.
przerwa - 10 sek.
3. ćwiczenie 3 - 20 sek.
przerwa - 10 sek.
4. ćwiczenie 4 - 20 sek.
przerwa - 10 sek.
5. ćwiczenie 5 - 20 sek.
przerwa - 10 sek.

Możesz dać więcej ćwiczeń ale możesz też "zapętlić" czyli po wykonaniu cyklu składającego się z tych 5 ćwiczeń zacząć od początku. Wtedy wyjdzie ci 10 rund po 20 sek. z 10 sekundowymi przerwami.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Street Workout plan do oceny

Następny temat

Dieta na msae, na szybko

Siłownia i selfie - czy to tylko próżność? Siłownia i selfie - czy to tylko próżność? Protein Cookie Hemp - ciasteczka z konopi wzbogacone o izolat białka Protein Cookie Hemp - ciasteczka z konopi wzbogacone o izolat białka Redukcja tłuszczu z pleców - poznaj powody, które utrudniają docięcie grzbietu Redukcja tłuszczu z pleców - poznaj powody, które utrudniają docięcie grzbietu 6 rzeczy, których nie powinieneś robić przed treningiem na siłowni 6 rzeczy, których nie powinieneś robić przed treningiem na siłowni  Czy to koniec Deynn i Majewskiego? Czy to koniec Deynn i Majewskiego? Niesamowite przemiany celebrytów Niesamowite przemiany celebrytów BCAA + Green Tea Shot - wygodna forma aminokwasów w płynie BCAA + Green Tea Shot - wygodna forma aminokwasów w płynie Sprawdź czy masz cukrzycę? Poznaj objawy cukrzycy Sprawdź czy masz cukrzycę? Poznaj objawy cukrzycy