SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Szybkosc powtórzen (HST)

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 6674

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 483 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 21772
Zasadniczo podczas wykonywania ,,piętnastek" powinno się zaczynać od wolnego tempa podnoszenia ciężaru, a przyśpieszyć gdy poczujemy że nasza siła spada. Wszystko polega na tym by napełnić mięśnie kwasem mlekowym.

Podczas wykonywania mikrocyklu z 10 powtórzeniami powinnieneś podnosić wolno gdy ciężary są lekkie. Tym sposobem będzie ci zawsze ciężej do ukończenia serii. Stopniowo gdy dochodzisz do większych ciężarów zwiększaj tempo podnoszenia tak aby ukończyć serię. Bądź ostrożny i przy zwiększaniu tempa pamiętaj o prawidłowej technice.

Ćwiczenia w pierwszym tygodniu 5 powinny być wykonywane powoli na początku każdej serii i dosyć agresywnie na jej końcu.

Podczas Negatywnych powtórzeń powinnieneś opuszczac ciężary jakieś 2-3 sekundy. To może wydawać się za szybko dla tych którzy trenowali wcześniej tradycyjnymi metodami. Jednak badania wykazały że jeśli robi się negatywne powtórzenia za wolno nie otrzymuje się tego samego bodźca dla wzrostu mięśni i zaczyna to wtedy przypominać efekt taki jaki dają ćwiczenia izometryczne. To jest jeden z powodów dla których stara zasada
"time under tension" nie jest słuszna tym razem. Ruch mięśni podczas obciązenia jest bardzo ważny aby wywołać specyficzny efekt.

-Bryan

http://www.hypertrophy-specific.com/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=b9630eba17821815ccf33b18aec78797;act=ST;f=13;t=1

Aby troche rozruszac dzial i rozpowszechnic trening HST zaczynam tlumaczyc teksty z oficjalnego forum HST (http://www.hypertrophy-specific.com/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=b9630eba17821815ccf33b18aec78797)
Nie jestem zbyt dobry w tlumaczeniu na polski wiec prosze sie nie bulwersowac. Jezeli ktos znajdzie jakis blad w moich tlumaczeniach niech od razu mnie poprawi (Pod tekstem umiescilem link do zrodla z ktorego tlumaczylem)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 77 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 15295
Swietna sprawa. Wielu osoba to sie przyda .
Nadal brakuje wielu publikacji na temat HST.
Pozdrawiam

sinus

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10649 Napisanych postów 44242 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
całkiem dobrze ci to wyszło
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 60 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 742
Zasadniczo podczas wykonywania ,,piętnastek" powinno się zaczynać od wolnego tempa podnoszenia ciężaru, a przyśpieszyć gdy poczujemy że nasza siła spada. Wszystko polega na tym by napełnić mięśnie kwasem mlekowym.
tłumaczyłem ten text i wydaje mi sie ze chodzi o wypłukanie z mięśni kwasu mlekowego. Bo jaki sens ma napełnienie ich tym że kwasem ?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 26 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 234
Co prawda poprzedni wpis był 6 lat temu ale co tam.
Na chemii mnie uczono ,że kwas mlekowy powstaje kiedy mięśnie dostają za mało tlenu i zachodzi półspalanie glukozy , a jedyny sposób na usunięcie kwasu mlekowego to jego rozkład i że nie ma czegoś takiego jak wypłukiwanie. Jeśli się mylę to proszę o odpowiedz.

Zmieniony przez - gwiazdorkaras w dniu 2012-05-19 07:34:49
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ile kalorii po zakończonej diecie

Następny temat

Rozgrzewka (HST)

Zespół skrzyżowania górnego - rozpoznanie i leczenie Zespół skrzyżowania górnego - rozpoznanie i leczenie Żucie mięsa, a wykorzystanie aminokwasów Żucie mięsa, a wykorzystanie aminokwasów Trzymaj swój apetyt w ryzach! Trzymaj swój apetyt w ryzach! Kwas mlekowy chroni komórki Kwas mlekowy chroni komórki Nikotyna jako środek dopingujący Nikotyna jako środek dopingujący Nawodnienie organizmu: 7 rzeczy, które musisz wiedzieć o nawadnianiu Nawodnienie organizmu: 7 rzeczy, które musisz wiedzieć o nawadnianiu Jakie owoce jeść po treningu? Jakie owoce jeść po treningu? Nie żyje Tim De Wever Nie żyje Tim De Wever