logo
zamknij zamknij

Szybka pompa mięśniowa, zagadka.

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 456

0 5 0
napisał(a)
spejsonnn
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 165 dni Przeczytanych tematów 148
Witam Panowie.

Mam pewne pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Trenuję przeszło 5 lat, dosyć dobrze znam swoje ciało i przerobiłem większość istniejących treningów.

Ciekawi mnie pewna kwestia. Mam taki problem wadę/zaletę - chociaż w pewnych momentach bardzo mi to przeszkadza.

Jestem dość silny jak na swoją wagę,oprę się głównie na klace - przy 82kg wagi w typowym treningu na masę dochodziłem spokojnie do maxa 160kg. Robiąc serię - w zalezności od dnia 130-140kg 4x5. Przy czym moja waga ciała na prawdę ciężko idzie do góry na wysokich kcal.

Problem/zaleta - bo w zależności kiedy - polega na tym, że mega szybko osiągam dużą pompę mięsniową, bez różnicy czy jestem na towarze czy przez rok jestem off. Wolę zrobić 6 powtórzeń na drążku podczepiając 20-30kg niż, podciągać się samym ciałem na 12 ruchów - 1 wersję robię dokładniej technicznie, poniewaz nie występuję tak szybko wspomniana pompa.

Jest to wadą i zaletą ponieważ czuję piekielne palenie - przez które czasami muszę szybciej skończyć serię, albo zrobić krótką przerwę, ale za to kable zawsze (nawet na ostrej masie) są b.db widoczne.

Idąc tym tropem - zastanawiam się czy ma to jakąś zależność co do treningów jakie powinienem wykonywać i jakie będą dla mnie najlepsze? W sensie... Czy powinienem się skupić na niższym zakresie powtórzeń, czy mieszać. Czy pracować bardziej na zakresie pobudzającym do pracy włókna wolno czy szybko kurczliwe? Czy ma to w ogóle jakiś sens? Jakieś prawo bytu? Bo w tym sporcie chodzi przeciez głównie o to, aby poznać swoje ciało i wiedzieć co jest dla nas najlepsze... Czuję, że zauważyłem coś istotnego, ale chciałbym wiedzieć czy można to jakoś wykorzystać...?

Mam nadzieję, że napisałem sensownie o co mi chodzi :)



Zmieniony przez - spejsonnn w dniu 2017-03-10 01:51:03
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Szacuny 1961 Napisanych postów 35225 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 248389
Powinieneś mieszać zakresy powtórzeń i stosować periodyzację. Duże ciężary i 4-6 p ? Ok, będziesz rósł ale w końcu organizm się zaadaptuje i zmiana na 10-12 to będzie nowy bodziec do wzrostu. Proste jak budowa cepa.
napisał(a)
baran8
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 60 Wiek 24 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1891
a robisz rozgrzewke? ja miałem to samo, kilka serii i pompa taka, że musiałem robić kilka minut przerwy. ostatnio mi przeszło i zauważyłem ze jak sie mocno rozgrzeje to potem pompa mniejsza. krew szybciej krąży i nie zalega w jednym miejscu
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

2 tygodnie na zbicie wagi

Następny temat

Plan do oceny fbw siła+hipertrofia

Jarmuż - co w sobie kryje?

Wady i zalety treningu dzielonego: partia raz w tygodniu

3 ćwiczenia idealne pod BJJ i nie tylko

Stephanie Davis w Polsce

“Wielki” trening Aliny i Alusi!

ZAPRASZAMY NA DEBIUTY 2018 ESP EUROPE SPORT POWER - 17-18.02.2018

DEBIUTY PZKFITS SUMMER EDITION NA FIWE 2017

Zapraszamy na FIWE 2017 - 09-10.09.2017 w Warszawie