logo
zamknij zamknij

Szybka pompa mięśniowa, zagadka.

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 373

0 5 0
napisał(a)
spejsonnn
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 2016 lat Na forum 50 dni Przeczytanych tematów 148
Witam Panowie.

Mam pewne pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Trenuję przeszło 5 lat, dosyć dobrze znam swoje ciało i przerobiłem większość istniejących treningów.

Ciekawi mnie pewna kwestia. Mam taki problem wadę/zaletę - chociaż w pewnych momentach bardzo mi to przeszkadza.

Jestem dość silny jak na swoją wagę,oprę się głównie na klace - przy 82kg wagi w typowym treningu na masę dochodziłem spokojnie do maxa 160kg. Robiąc serię - w zalezności od dnia 130-140kg 4x5. Przy czym moja waga ciała na prawdę ciężko idzie do góry na wysokich kcal.

Problem/zaleta - bo w zależności kiedy - polega na tym, że mega szybko osiągam dużą pompę mięsniową, bez różnicy czy jestem na towarze czy przez rok jestem off. Wolę zrobić 6 powtórzeń na drążku podczepiając 20-30kg niż, podciągać się samym ciałem na 12 ruchów - 1 wersję robię dokładniej technicznie, poniewaz nie występuję tak szybko wspomniana pompa.

Jest to wadą i zaletą ponieważ czuję piekielne palenie - przez które czasami muszę szybciej skończyć serię, albo zrobić krótką przerwę, ale za to kable zawsze (nawet na ostrej masie) są b.db widoczne.

Idąc tym tropem - zastanawiam się czy ma to jakąś zależność co do treningów jakie powinienem wykonywać i jakie będą dla mnie najlepsze? W sensie... Czy powinienem się skupić na niższym zakresie powtórzeń, czy mieszać. Czy pracować bardziej na zakresie pobudzającym do pracy włókna wolno czy szybko kurczliwe? Czy ma to w ogóle jakiś sens? Jakieś prawo bytu? Bo w tym sporcie chodzi przeciez głównie o to, aby poznać swoje ciało i wiedzieć co jest dla nas najlepsze... Czuję, że zauważyłem coś istotnego, ale chciałbym wiedzieć czy można to jakoś wykorzystać...?

Mam nadzieję, że napisałem sensownie o co mi chodzi :)



Zmieniony przez - spejsonnn w dniu 2017-03-10 01:51:03
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1779 Napisanych postów 33447 Wiek 2016 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 230377
Powinieneś mieszać zakresy powtórzeń i stosować periodyzację. Duże ciężary i 4-6 p ? Ok, będziesz rósł ale w końcu organizm się zaadaptuje i zmiana na 10-12 to będzie nowy bodziec do wzrostu. Proste jak budowa cepa.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw). Konsultacje treningowe i dietetyczne. Naturalna forma : http://www.sfd.pl/Sprawno%C5%9B%C4%87%2C_estetyka_i_harmonia%2FRonie220_%2C_forma_str._162-t1075096-s188.html

napisał(a)
baran8
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 60 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1889
a robisz rozgrzewke? ja miałem to samo, kilka serii i pompa taka, że musiałem robić kilka minut przerwy. ostatnio mi przeszło i zauważyłem ze jak sie mocno rozgrzeje to potem pompa mniejsza. krew szybciej krąży i nie zalega w jednym miejscu
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

2 tygodnie na zbicie wagi

Następny temat

Plan do oceny fbw siła+hipertrofia