logo
zamknij zamknij

Suplementacja dla Juniora wersja 2015 zaktualizowana

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10219

0 5 0
napisał(a)
TomQ-MAG Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3946 Napisanych postów 128366 Wiek 28 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 529658
Postanowiłem troche odświerzyc temat
http://www.sfd.pl/Cykle_suplementacyjne_dla_początkujących-t816061.html
który juz jest nieco nieaktualny, ze wzgledu na nowe suplementy w ofercie partnera dzialu




Słowo wstępu:

Każdy sport, czy aktywność fizyczna w formie rekreacyjnej niesie za sobą wzmożone zapotrzebowanie na witaminy, minerały, czy składniki odżywcze niezbedne dla zachowania homeostazy w naszym organiżmie. Warto już na samym początku przygody sportowej zainteresować się zagadnieniem odżywiania oraz powiązanego tematycznie zagadnienia suplementacji.

Suplementacja- pojęcie suplement oznacza "dodatek" i to słowo powinniśmy zakodować sobie w głowie jak pacierz na katechezie. Co to oznacza? Że suplement nie powinien stanowić substytutu (zamiennika), tylko stanowić pewne uzupelnienie niedoboru wynikającego, ze stanu zdrowia czy wzmożonej aktywności fizycznej.
Pojęcie suplementu diety odnosi się do uzupelnienia niedoborów wynikających z niedostetecznego występowania danego składnika mineralnego lub witaminowego w naszym jadłospisie.
W skład suplementów diety zazwyczaj wchodza kompleksy witamin i minerałow, aminokwasów czy też bardziej złożone produkty jak stacki spalające tłuszcz (spalacze, fat burnery) czy produkty około treningowe jak przed treningówki czy tez kompleksy regeneracyjne.

Czym jest zatem odżywka?
Odżywka jest produktem który może stanowić zamiennik posiłku lub jego uzupelnienie. Są to preparaty białkowe, węglowodanowe oraz stanowiące połaczenie białek i węglowodanów w różnych proporcjach.
Odżywki białkowe:
Z odżywek białkowych wyróżniamy koncentraty białek serwatkowych WPC, izolat białek serwatkowych WPI (różniacy się od WPC stopniem oczyszczenia produktu z weglowodanow, glownie cukru laktozy oraz tłuszczy, natomiast kinetyka białka nie różni sie od tańszego WPC), hydrolizat białek serwatkowych WPH (stanowi wstępnie "nadtrawione" łańcuchy białkowe, co wiąże się z nieco szybszym trawieniem, produkty te zazwyczaj również są oczyszczone z węglododanów i tłuszczy), kazeina micellarna (uważnie czytajcie etykiety produktów kazeinowych by nie okazało się, że trafił się wam gorszy kazeinian wapnia, którego wykorzystanie przez nasz organizm jest nieco watpliwe), albuminy (białka jaj, trawienie dłuższe niż w przypadku białka serwatki, zazwyczaj wykorzystywane w ciagu dnia na dietach redukcyjnych lub przed snem, minusem jest smak i problemy gastryczne), białka roślinne (obecnie gama najbardziej popularnych preparatów białkowych bazujących na składnikach roslinnych to białka soi, pszenicy i ryżu), Hydrolizat białka wołowego (niestety produkt stanowi marna imitacje białka wołowego, pozyskiwany jest głownie z odpadów mięsnych jak ściegna, chrząstki, gotowane rogi, o czym świadczy w składnie wystepowanie głownie białek kolagenowych jak prolina czy hydroksyprolina)

Odżwyki węglowodanowe:
Są to produkty typu carbo(maltodekstryny), waxy maize (skrobia kukurydziana), vitargo (skrobia jęczmienna)

Odzywki tupu gainer:
Są to produkty stanowiąze mieszankę weglowodanów i białek (głownie wpc) w rożnych proporcjach
10%, 20%, 30% są to najszczęściej spotykane kombinacje, % w nazwie to informacja o ilości białka w produkcie. Analogicznie 10% to produkt mający 10g białka na 100g całości, reszta to weglowodany i pozostale składniki.
Są również produkty 50/50 nazywane potocznie "BULKIEM".


Niżej postaram sie pokrótce opisać produkty które jest sens i które będą przydatne na odpowiednim etapie budowania formy w zależności od stażu i celu treningowego:


*****I Zestaw dla startujących z treningiem czyli 0-3 miesiąca stażu*****
Na tym etapie nie są konieczne specjalistyczne produkty, podstawowe uzupelnienie diety w witaminy i minerały powinno byc priorytetem.

Zestaw dla osób budujących masę mięsniową:
Podstawą bedzie uzupelnienie diety w szybkie makroskładniki po zakończonym treningu siłowym stąd opcjonalnie możecie skorzystac z odżywki białkowej lub gainera. Produkt dostarczający witaminy i minerały powinien byc podstawą jeżeli planujecie wdrożyc suplementacje


Produkty:
1. TOP 10 witaminy i mineralny
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TOP_10_dla_mężczyzn_chelaty_minerałów-opis2115.html
dawkowanie: 2 kapsułki do śniadania
2. Gainbody Machine man 30
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_GAINBODY_30_MACHINE_MAN-opis3659.html
dawkowanie: wynikające z braków w diecie, czyli wrzucasz tam, gdzie brakuje ci posiłku w diecie, czy chocby ze względów czasowych musisz spożyć cos na szybko. Gainer stanowi glownie źródło kalorii z węglowodanów.
3. Whey Protein 80
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_80_Plus-opis2084.html
dawkowanie: według braków w diecie, stanowi uzupelnienie naszych posilkow w bialko



Zestaw dla osób redukujących nadmiar tłuszczu.
Na tym etapie w redukowaniu, jak w przypadku budowania masy, nie potrzebujemy za dużo. Ciało będzie bardzo dobrze reagowało nawet na drobne zmiany żywieniowe. Aeroby i dieta na tym etapie potrafią zdziałać cuda. Proponuję witaminy TOP 10, wpc do uzupelnienia diety oraz przed treningowo Energon x1000 który dodatkowo da nam zastrzyk energii na obniżonej podaży kalorii i dodatkowo podkręci metabolizm.
Produkty:
1. TOP 10 witaminy i mineralny
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TOP_10_dla_mężczyzn_chelaty_minerałów-opis2115.html
dawkowanie: 2 kapsułki do śniadania
2. Whey Protein 80
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_80_Plus-opis2084.html
dawkowanie: według braków w diecie, stanowi uzupelnienie naszych posilkow w bialko
3. Energon X 1000
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Energon_X_1000-opis2127.html
dawkowanie: 1-2 kapsulki gdy dopadnie nasz znuzenie lub brak energii, głownie przed treningowo








*****II Zestaw dla osób z 3-6 miesiącami stażu*****


Zestaw masowy:
Nie wiele zmienia sie na tym etapie odnośnie suplementacji. Nadal jestes osoba poczatkującą. Dadal priorytet powinno stanowić uzupelnienie diety, jej maksymalne dopracowanie oraz odpowiedni trening i regeneracja. Warto pomyśleć nad dodaniem izotonika do picia podczas treningu siłowego w celu odpowiedniego nawodnienia organizmu. Przykłady produktów jakie możecie zastosować znajdują się poniżej:

Produkty
1. TOP 10 witaminy i mineralny
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TOP_10_dla_mężczyzn_chelaty_minerałów-opis2115.html
dawkowanie: 2 kapsułki do śniadania
2. 6 Protein Blend
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_6_Protein_Blend-opis1285.html
dawkowanie: wg braków w diecie
3. Iso Active
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_IsoActive-opis25448.html
dawkowanie: 1 saszetke rozpuscic w wodzie do picie na silowni
4. Carbomax Energy Power
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_CARBOMax_ENERGY_POWER-opis2099.html
dawkowanie: uzależnione od masy ciała, średnio 50g po treningowo
5. Gainbody Machine man 30
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_GAINBODY_30_MACHINE_MAN-opis3659.html
dawkowanie: wynikające z braków w diecie




Zestaw redukcyjny.
Gdy mamy za sobą 3 miesięczna redukcje, mozna pokusic sie o dolaczenie lekkiego termogenika, pod warunkiem, ze dotychczas proces utraty masy ciała przebiegał prawidłowo i doszliście do etapu w którym efekty nie są juz tak spektakularne. Pokusic sie można rownież o zastosowanie aminokwasów rozgalęzionych BCAA które dodatkowo pomoga nam w regeneracji i zabezpieczą mase mieśniową podczas treningu siłowego czy tez aerobowego.

Produkty:
1. Thermo Shape plus
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Thermo_Shape_plus-opis2130.html
dawkowanie: wstępnie 1 kaps przed sniadaniem i 1 kaps przed treningiem. W razie potrzeby zwiększamy porcje 2x2 etc
2. Bcaa Xtra
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis3491.html
Dawkowanie 15g rozpuścic w wodzie i popijac na treningu siłowym lub aerobowym

UZUPEŁNIENIE DIETY:
1. TOP 10 witaminy i mineralny
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TOP_10_dla_mężczyzn_chelaty_minerałów-opis2115.html
dawkowanie: 2 kapsułki do śniadania
2. Whey Protein 80 plus
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_80_Plus-opis2084.html
dawkowanie: wg brakow w diecie
lub
3. Whey Protein Isilate 90
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_Isolate_90_Plus-opis2088.html
dawkowanie: wg brakow w diecie
4. ZMA
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_ZMA-opis25463.html
dawkowanie: 2-3 kapsulki przed snem




*****III Zestaw dla osób z 6-9 miesięcami stażu*****
Po okresie 6 miesięcy solidnych treningów powinnismy mieć juz pojęcie o podstawach żywienia, wyliczone zapotrzebowanie i znac swoje braki w diecie.


Zestaw masowy:
Jeżeli trenowaliście solidnie prze pół roku, mieliście dosc dobre rezultaty, a dopadła was stagnacja to znak, że czas na pierwszy cykl kreatynowy. Pierwszy cykl kreatynowy jest najwazniejszy ze wszystkich w waszym zyciu. Podczas jednego cyklu mozna złapac kawał dobrej jakościowo masy mięsniowej i zmienic sylwetke o 180 stopni, więc jeżeli nie jesteście pewni, ze przepracowaliście juz solidnie minimum pół roku ćwiczen, zastanówcie sie dwa razy, gdyz możliwe, ze zmarnujecie okazje na spektakularne efekty wkrótkim czasie.

Produkty:
BAZA:
1. TCM pro
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TCM_Pro-opis2108.html
dawkowanie: DT przed treningowo 5 kapsulek, po treningu 5 kapsulek, DNT rano 5 kapsulek
+
Beta alanina
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Beta_Alanina-opis25750.html
dawkowanie: 2-3 kapsułki przed i po treningu siłowym, w DNT 5 caps rano
lub
2. Creatine Beta Alanine
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Creatine_Beta_Alanine-opis28079.html
dawkowanie: 7g przed i po treningowo, w dnt 10g rano

UZUPEŁNIENIE DIETY:
1. TOP 10 witaminy i mineralny
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TOP_10_dla_mężczyzn_chelaty_minerałów-opis2115.html
dawkowanie: 2 kapsułki do śniadania
lub
Vitality Complex
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Vitality_Complex-opis27978.html
dawkowanie 1 tab dziennie, do sniadania
2. Gainbody MachineMan
www.sfd.pl/sklep/ActivLab_GAINBODY_30_MACHINE_MAN-opis3659.html
dawkowanie: wg brakow w diecie, osobiście polecam glownie po treningu
3. Iso Active
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_IsoActive-opis25448.html
dawkowanie: 1 saszetke rozpuscic w wodzie do picie na silowni
4. ZMA
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_ZMA-opis25463.html
dawkowanie: 2-3 kapsulki przed snem
5. Whey 95
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_95-opis28736.html
dawkowanie: wg brakow w diecie



Zestaw redukcyjny:
Na tym etapie czas na mocniejszego termogenika jakim jest MachneMan Burner. Dodatkowo BCAA przy dość niskim poziomie otluszczenia bedzie niezbedne.


Produkty:
1. Machine Man Burner
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Machine_man_burner-opis1282.html
dawkowanie: 2 rano i 2 przed aktywnoscia treningowa/po poludniu
2. Eaa Xtra
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_EAA_Xtra-opis26339.html
dawkowanie: porcja po treningu siłowym w celu dostarczenia niezbednych aminokwasow w szybkim czasie.
3. BCAA Xtra
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis3491.html
dawkowanie: 15-20g popijane podczas treningu silowego/aerobowego


UZUPELNIENIE DIETY:
1. TOP 10 witaminy i mineralny
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TOP_10_dla_mężczyzn_chelaty_minerałów-opis2115.html
dawkowanie: 2 kapsułki do śniadania
lub
2. Vitality Complex
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Vitality_Complex-opis27978.html
dawkowanie 1 tab do sniadania
3. Whey Protein 80 plus
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_80_Plus-opis2084.html
dawkowanie: wg brakow w diecie
lub
4 Whey Protein Isilate 90
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_Isolate_90_Plus-opis2088.html
dawkowanie: wg brakow w diecie
5. ZMA
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_ZMA-opis25463.html
dawkowanie: 2-3 kapsulki przed snem







*****IV Zestaw dla osób z 1 rokiem stażu*****
1 rok treningów za Toba wydaje ci sie pewnie, ze jestes juz osoba zaawansowana? Moze tak byc, ale zazwyczaj nie jest to do końca prawda, więc i na tym etapie nie ma co przesadzac z suplementacja, gdyz w gwoli przypomnienia stanowi ona tylko UZUPELNIENIE naszych trudów.


Zestaw masowy:
Produkty:
1. CreaShot:
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Crea_Shot-opis2110.html
2. Creatina Xtra
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Creatine_Xtra-opis26338.html
3. Stamia Booster
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Stamina_Booster_-opis27894.html
porcja popijana na treningu

UZUPELNIENIE DIETY:
1. TOP 10 witaminy i mineralny
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TOP_10_dla_mężczyzn_chelaty_minerałów-opis2115.html
dawkowanie: 2 kapsułki do śniadania
lub
Vitality Complex
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Vitality_Complex-opis27978.html
dawkowanie 1 tab do sniadania
2. Gainbody MachineMan
www.sfd.pl/sklep/ActivLab_GAINBODY_30_MACHINE_MAN-opis3659.html
dawkowanie: wg brakow w diecie, osobiście polecam glownie potreningu
3. Iso Active
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_IsoActive-opis25448.html
dawkowanie: 1 saszetke rozpuscic w wodzie do picie na silowni
4. ZMA
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_ZMA-opis25463.html
dawkowanie: 2-3 kapsulki przed snem
5. Whey Protein 80 plus
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_80_Plus-opis2084.html
dawkowanie: wg brakow w diecie



Zestaw redukcyjny:
Produkty;
1. Firestarter
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Firestarter-opis30389.html
dawkowanie: saszetka przed treningiem siłowym
2. Burner
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Machine_man_burner-opis1282.html
dawkowanie: 2-3 kapsułki rano i przed treningiem aerobowym
3. Eaa Xtra
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_EAA_Xtra-opis26339.html
dawkowanie: 10-15g po aktywności fizycznej
4. BCAA Xtra
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis3491.html
dawkowanie: 15-20g na treningu silowym popijane z woda

UZUPELNIENIE DIETY:
1. TOP 10 witaminy i mineralny
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TOP_10_dla_mężczyzn_chelaty_minerałów-opis2115.html
dawkowanie: 2 kapsułki do śniadania
lub
Vitality Complex
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Vitality_Complex-opis27978.html
dawkowanie 1 tab do sniadania
2. Whey Protein 80 plus
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_80_Plus-opis2084.html
dawkowanie: wg brakow w diecie
lub
3 Whey Protein Isilate 90
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Whey_Protein_Isolate_90_Plus-opis2088.html
dawkowanie: wg brakow w diecie
4. ZMA
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_ZMA-opis25463.html
dawkowanie: 2-3 kapsulki przed snem







*****V Zestaw dla faightera*****
Produkty w tym zestawie sa dla osob którym zalezy na poprawieniu osiągów wytrzymałościowych i kondycyjnych.
1. Creatine BetaAlanine
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Creatine_Beta_Alanine-opis28079.html
dawkowanie: 10g po treningowo, w dzien bez treningu w ciagu dnia
2. Stamina Booster
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Stamina_Booster_-opis27894.html
dawkowanie: porcja przed treningowo (tylko w dni treningu)
3. TCM PRO
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_TCM_Pro-opis2107.html
dawkowanie: codziennie 5 kapsow rano
4. Vitality Complex
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Vitality_Complex-opis27978.html
dawkowanie: 1 tab dziennie rano






*****VI Zestaw maksymalna siła*****
1. Creatine BetaAlanine
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Creatine_Beta_Alanine-opis28079.html
dawkowanie: 10g po treningowo, w dzien bez treningu w ciagu dnia
2. PumpIT
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Pump_It-opis32016.html
dawkowanie: saszetka przed treningowo
3. Vitality Complex
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Vitality_Complex-opis27978.html
dawkowanie: 1 tab dziennie rano
4. Recovery 2.0
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Recovery_2.0-opis26084.html
dawkowanie: porcja po treningu siłowym
5. BCAA XTRA
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis3491.html
dawkowanie: 15-20g popijane podczas treningu siłowego






*****VII Zestaw Run&Bike dla miłosników treningu wytrzymałościowego*****
1. Activlab Run & Bike BCAA + Multivitamins
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Run_&_Bike_BCAA_ _Multivitamins-opis32764.html
dawkowanie: 1-2 saszetki na 30min przed rozpoczeciem aktywności
2. Activlab Run & Bike FLEX zabezpieczenie stawów
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Run_&_Bike_Flex-opis32768.html
dawkowanie: 2 razy dziennie po 1 kapsułce
3.Activlab Run & Bike Isotonic/Electrolytes
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Run_&_Bike_Isotonic-opis32770.html
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Run_&_Bike_Electrolytes-opis32761.html
dakowanie: do popinania w ciagu treningu, do wyboru mamy izotonik 31,5g rozpuscic w 500ml wody, popijac w trakcie treningu
dla osób nie stosujących weglowodanów podczas treningu Electrolytes do popijania w trakcie wysiłku
4. Activlab Run & Bike Protein+Endurance gel
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Run_&_Bike_Endurance_Gel-opis32766.html
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Run_&_Bike_Protein-opis32769.html
dakowanie: uzupelnienie energii w trakcie lub pomiedzy treningami







*****VIII Zestaw dla miłośników treningu CROSS*****
1. BCAA XTRA
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis3491.html
dawkowanie 15-20g do popijania podczas treningu
2.Beta Alanina
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Beta_Alanina-opis25750.html
dawkowanie 2-3g przed i po treningu
3.Creatine HCL
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Creatine_HCL-opis32148.html
dawkowanie: 3 kapsulki po treningowo
4. Machine Man COMBO
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Machine_Man_Combo-opis1276.html
dawkowanie: 8 kapsulek dziennie po treningowo
5. ZMA
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_ZMA-opis25463.html
dawkowanie: 3 kapsulki przed snem
6. Nitro Caps
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Nitro_caps-opis2763.html
dawkowanie: 3-5g 30min przed treningiem



w razie pytan odnosnie suplementacji zapraszam do tematu
http://www.sfd.pl/Pojedyncze_pytania_Juniora_vol._8-t1051828.html 

Kontakt tomq-mag@o2.pl https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/ NOWY dziennik treningowy: http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_TomQ_%26_Marian_czyli_kr%C3%B3ciaki_mog%C4%85_i%C5%9Bc_na_ryby%21_Powered_by_Activlab%21-t1134786.html

5
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Jaki dobry trening Cardio, aero itp na redukcje w domu przed TV??

Następny temat

Pomoc w treningu na mase