logo
zamknij zamknij

Super szerokie plecy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 38281

5 5 1
napisał(a)
MotoManiak
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 511 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4517
U mnie na silowni duzo sie ostatnio mowi o plecach i natchnelo mnie to zeby walnac tu posta na temat treningu tejze grupy.

To co tu napisze to tylko i wlacznie moje obserwacje i odczucia:
1) Plecy lubia ciezary - nie ma co sie ******lic z malymi ciezarami bo uwierzcie mi ze jak chcecie miec szerokie plecy to trzeba je do***ac mocno, nie bawcie sie z powtorzeniami w zakresie 10-12 bo w ten sposob mozna tylko wyrzezbic, 10 to MAX
2) Oszczedzanie kregoslupa - czasem jest tak ze mamy sile zrobic wiekszym ciezarem cwiczenie ale miesnie wokol kregoslupa moga byc za slabe. Bardzo latwo w ten sposob skonczyc czolgajac sie do materaca (tak jak moj kumpel kiedys)
3) Technika - 2 kwestie - po pierwsze zla technika moze doprowadzic do wczesniej wspomnianego uszkodzenia kregoslupa, po drugie, szczegolnie przy wioslowaniu czesto widze jak ludzie zamiast plecow robia bicepsy i***** wi co jeszcze, jak przyciagamy cokolwiek do brzucha czy do klatki to ruch ma sie odbywac przez sciaganie lopatek a tylko pomocniczo reka, najlepiej zeby kat w lokciu nie przekraczal 90stopni (zeby nie byl ostry)

teraz cwiczenia:

*** PODCIAGANIE NA DRAZKU - najlepsze cwiczenie na poszerzenie plecow (mozna tez zastapic sciaganiem wyciagu gornego na atlasie ale moim zdaniem to gowno daje) jezeli chodzi o technike to rozstaw rak taki zeby po podciagnieciu w lokciach byl kat prosty, czyli chwyt z miare szeroki. W dolnej fazie ruchu lokcie max wyprostowane i miesnie max rozciagniete, nogi splecione i ugiete w kolanach, w gornej fazie (do brody lub do karku, ja robie do karku) przytrzymanie ale nie blokowanie barkami.

*** MARTWY CIAG - najlepiej robic klasycznie, czyli nogi na szerokosc barkow, dokladnie i odciagac lopatki na koniec ruchu z mocnym spieciem

*** PRZYCIAGANIE WYCIGU DOLNEGO DO BRZUCHA W SIADZIE (nie wiem jaka jest fachowa nazwa) plecy wyprostowane, klata wypieta, mocne sciagniecie lopatek na koniec ruchu i przytrzymanie

To sa 3 cwiczenie ktorymi mozna zbudowac za***iste mocne i szerokie plecy

Przykladowy zestaw cwiczen (ja taki tez stosuje, ulozony przeze mnie)
- podciaganie na drazku 10-10-8-8 (dodac obciazenie w razie potrzeby)
- martwy ciag 10-8-8-6
- przyciaganie wyciagu do brzucha 10-10-8-8 (w ostatniej serii mozna zastosowac serie ze zmniejszaniem obciazenia)
na koniec treningu 5 minut maxymalnego napinania najszerszych + pozadne rozciaganie

mam nadzieje ze ten plan komus pomoze, pozdrawiam.
1

Jak człowiek wygra to dopiero ma coś z życia, naprawdę czuje jak wariuje w żyłach krew
moje foty 12.2006 http://www.sfd.pl/temat317825

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Thiago
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 1004 Wiek 26 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 16408
fajnie, że coś napisałeś od siebie
jak dla mnie to nic nowego

pozdrawiam.

Trening czyni mistrza! ;)

napisał(a)
MotoManiak
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 511 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4517
nic nowego ale jak ogladalem twoje foty co kiedys wrzuciles to efektow nie ma, kazdy mowi ze wszystko wie ale jak bylem na zawodach (takich amatorskich) to co 10 mial plecy a co 20 umial je pokazac

Jak człowiek wygra to dopiero ma coś z życia, naprawdę czuje jak wariuje w żyłach krew
moje foty 12.2006 http://www.sfd.pl/temat317825

napisał(a)
Thiago
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 1004 Wiek 26 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 16408
efektów niebyło ale są już powoli pojawiła sie dieta nowy trening ale jak przyjdzie wiosna to i tak połowe strace poniewaz gram w piłke

Trening czyni mistrza! ;)

napisał(a)
NewHejter
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 502 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 11831
"nic nowego ale jak ogladalem twoje foty co kiedys wrzuciles to efektow nie ma"
hehe dobrze poejchane ale w sumie to temat wałkowany od zawsze, no ale komus sie napewno przyda. ja sie zastanawiam, czy zmniejszyc ciezar i robic wiosłowanie bardziej technicznie, i powolne ruchy, czy dołozyc pare kilo, kosztem techniki? kto mi powie ?
napisał(a)
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 322 Napisanych postów 37188 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 124519
podstawa jest z pewnościa wioslowanie a nie wyciąg dolny.
podstawa także jest b. dobra technika i czucie mięśni/jak przy mało ktorej grupie/
jednakże faktem jest że cieżary powinny byc dosc duże/choc zdarzaja sie wyjątki/, jednak zawsze z uwzględnieniem pierwszeństwa poprawnej a nawet nienagannej techniki- inaczej przy duzych ciężarach wiecej pracy beda przejmowac inne mięśnie/a plecy ogólnie to masa różnych mięsni/.
trzeba to koniecznie uwzględniać.
napisał(a)
MotoManiak
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 511 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4517
"ja sie zastanawiam, czy zmniejszyc ciezar i robic wiosłowanie bardziej technicznie, i powolne ruchy, czy dołozyc pare kilo, kosztem techniki? kto mi powie ?"

mam kumpla co zawsze robi mniejszym ciezarem i powolne ruchy, ma super rzezbe ale plecy cieniutkie (w sensie waskie). zaloz taki ciezar zebys robil poprawnie technicznie ale bez ******lenia sie ze sztanga i zeby ten ciezar by dosc duzy

Jak człowiek wygra to dopiero ma coś z życia, naprawdę czuje jak wariuje w żyłach krew
moje foty 12.2006 http://www.sfd.pl/temat317825

napisał(a)
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 322 Napisanych postów 37188 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 124519
ani to, ani to.
chyba malo uważnie czytałes to co napisałem.
jeśli możesz dla przykładu wioslować ze 110kg. ale z technika taką, że masz wątpliwości czy mieśnie najszersze dobrze pracowały to raczej zmniejsz to do 100kg.
i odwrotnie jeśli robisz powoli i dokładnie z 90kg. i czujesz, że czegos brak pomimo że świetnie technicznie to zwieksz do 100kg.
jednak aby efekt byl pełny to musisz byc zadowolony i z techniki i z wielkosci cięzaru.
może cieżko to opisac ale ja to czuje bezbłędnie na każdym treningu.

może przyczyna u twojego kolegi leży także w czymś innym-może odżywia sie tak że starzca kalorii tylko na wyrzeźbiony a nie duży mięsień.

czasami takie proste spostrzeżenia mogą byc mylne.
napisał(a)
frezeq
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 849 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 13144
jak dla mnie lipa
art nic nie wnosi
a nawet głosi po troszku herezje


ale soga dam na zachete
napisał(a)
MotoManiak
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 511 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4517
" jednak aby efekt byl pełny to musisz byc zadowolony i z techniki i z wielkosci cięzaru" o tym wlasnie mowie, poza tym na poczatku posta napisalem ze wszystko to co pisze jest moimi prywatnymi przemysleniami i odczuciami, na mnie to za***iscie dziala, na osoby ktore ze mna cwicza i sie skusily na ten plan tez.

Jak człowiek wygra to dopiero ma coś z życia, naprawdę czuje jak wariuje w żyłach krew
moje foty 12.2006 http://www.sfd.pl/temat317825

napisał(a)
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 322 Napisanych postów 37188 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 124519
...ale często spotyka sie skrajne podejście- a te dwie rzeczy nie "kłócą" sie ze sobą.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

duży problem z klatką

Następny temat

Prosze doradzcie mi z treningiem

ZAPRASZAMY NA DEBIUTY 2018 ESP EUROPE SPORT POWER - 17-18.02.2018

DEBIUTY PZKFITS SUMMER EDITION NA FIWE 2017

Stephanie Davis w Polsce

Zapraszamy na FIWE 2017 - 09-10.09.2017 w Warszawie

Jak aspiryna i inne NLPZ hamują przyrost mięśni?

3 ćwiczenia idealne pod BJJ i nie tylko

Powrót do formy po wakacjach, jak zacząć?

Jarmuż - co w sobie kryje?