SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Stretching

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 58234

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 2931 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 24391
cze
link http://www.univ.szczecin.pl/~maciejs/rozciaganie/rozciaganie.html
u niektorych pod ff moze dzialac po skasowaniu poczatku, czyli http://

( www.univ.szczecin.pl/~maciejs/rozciaganie/rozciaganie.html )

pzdr

----> www.pajacyk.pl <----

na weekendach mnie NIE MA!

::]]}|{{[[:: a44 - electro glide in blue

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
thx 6roove


pzdr

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 132 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 853
czytalem troche o stretchingu (ksiazka by Bob Anderson), bardzo ciężko ją dostać w polsce, ale podobno najlepsza (Ściński mi ją polecił). Jest tam napisane dokladnie odwrotnie... Może nie w 100% odwrotnie ale ogólnie rozciąganie ogranicza się do trzech faz-lekkie rozciąganie (20-30s.) oraz pogłębione rozciąganie(30s). Trzecia faza jest błędna i est to nadmierne rozciąganie podczas którego odczuwany jest ból. W momencie odczucia bulu nadrywają się ścięgna i pomimo tego, że stajemy się bardziej gibcy, jest to szkodliwe i niewskazane. Może i książka zła ale Ściński jest moim zdaniem jednym z lepszych lekarzy sportowych i raczej jak coś poleca to jest to dobre... Tyle ode mnie, książki nie będe streszczał bo ma prawie 200 stron, ale wynika z niej że rozciąganie przedstawione w tym poście jest błędne.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
TY NAPISAŁEŚ

". Trzecia faza jest błędna i est to nadmierne rozciąganie podczas którego odczuwany jest ból. W momencie odczucia bulu nadrywają się ścięgna i pomimo tego, że stajemy się bardziej gibcy, jest to szkodliwe i niewskazane"

JA NAPISAŁEM :

"3. Rozciągnięcie , łagodny rozkurcz mięsnia do optymalnych granic możliwości , NIE DOPROWADZAJĄCY DO UCZUCIA BÓLU przez 10-20sek."


i mówisz że ja napisałem zupełnieodwrotnie a mi wydaje się że napisałem dokładnie tak samo jak Ściński

czytaj ze zrozumieniem


pzdr

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
a co do ścińskiego to chyba mylisz zwykłe rozciąganie ze Stretchingiem

Stretching to napięcie , rozluźnienie i naciągnięcie mięśnie nie inaczej tylko w takiej kolejności jak podałem a inne modyfikacje tego albo opuszczanie jakiejś fazy powoduje że nie nazywa się to już STRETCHING

pzdr

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 132 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 853
może massz racje, jak tak to przepraszam, ale z angielskiego stretch to rozciągać, a książka o ktorej mowie zatytuowana jest "stretching" ale mozliwe ze w polsce slowo to zmienilo znaczenie... :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 292 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8519
ja sie spotkałem z taka metodyka:
faza skurczu ok 2x krotsza od fazy rozciagania.przykład:
5 sec skurcz,2-3 sec luz 10 sec utrzymujemy w rozciagnieciu powtarzamy kilka krotnie..

pozycje do stretchingu powinny byc jaknaj bardziej wyizolowane,czyli w lezeniu lub siadzie,a nalepiej z pomoca kogos.
dlatego ze miesnie nie moga byc napiete podczas rozciagania,co powoduje uszkodzenia nietety.

przykładowo:

4-głowy w lezeniu przodem,chwytamy jedna noge za okolice srodstopia,napinamy przez ok 5 sec,luz 2-3 sec,nastepnie pogłebiamy i wytrzymujemy ok 10 sec/i powtarzamy to kilka krotnie.

posladkowy wielki:w lezeniu tyłem,chwytamy pod kolanem i przyciagamy do klatki piersioweji rezsta jak wyzej.

a co do stretchnigu po siłowni to ja byłbym ostrozny z wykonywaniem go.zdania w tym temacie sa podzielone.jedni to robia ,ale lekko ,a inni wogole,dopiero na nastepny dzien po treningu siłowym.
daletogo ze mamy cały uklad nerwowy pobudzony i napiecie spoczynkowe jest podwyzszone,czyli mozemy zamiast rozciagac poprostu uszkadzac.
(odruch na rozciaganie)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 412 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 3479
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 98
Czy to właśnie stretching jest odpowiedzialny za ciało typowego "człowieka gumy":D? tzn bez przesady ale giętkie, elastyczne rozciągnięte?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
stretching, różne typu ćwiczenia rozciągające, pewnie też uwarunkowania genetyczna, siła mięśni też napewno.

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan dla początkujacego

Następny temat

jaki to ciezar?

Katarzyna Dudek - ocena sylwetki Katarzyna Dudek - ocena sylwetki TOP 10 bicepsów w historii TOP 10 bicepsów w historii Zakwasy - czy trenować? Zakwasy - czy trenować? Warsztat: biceps i triceps HIPERTROFIA! Warsztat: biceps i triceps HIPERTROFIA! Tamara Szczęśniak - ocena sylwetki Tamara Szczęśniak - ocena sylwetki Przerwa od kreatyny, czy jest konieczna? Przerwa od kreatyny, czy jest konieczna? Insulina w kulturystyce -  debata Insulina w kulturystyce - debata Jakie wafelki wybrać na diecie? Jakie wafelki wybrać na diecie?