Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 3386 razy
  • Autor

    Sterydy przy astmie.

  • mjś
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3454
    • Na forum: 8 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 33518
    • Status:Specjalista

    Wysłano 10 grudnia 2007 20:00

    zgłoś naruszenie

    Siema.

    Czy u osoby leczonej na astme lekami ze sterydami, występują takie sidy jak wypadanie włosów, problemy z sercem i wątrobą, łysienie itd?
    spuchnięcie na twarzy, tycie?
    jak ktoś ma jakieś info może zarzucić, będę wdzięczny.


    pozdro

    Zmieniony przez - mjś w dniu 2007-12-10 20:03:17
    "..im Bewußtsein der Verantwortung vor Gott oder vor dem eigenen Gewissen.."

    robie formę na euro 2012
    potrzebujesz pomocy - pisz.
  •  Odżywki i suplementy

    Wysłano 10 grudnia 2007 20:06

    Koniecznie sprawdź te produkty:



    sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
  • Wiad
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1610
    • Na forum: 10 lat
    • LPA: 20492

    Wysłano 10 grudnia 2007 20:06

    zgłoś naruszenie
    Te leki przy astmie to nie są SAA jakie znamy, ale tzw. leki steroidowe i głównie działają na drogi oddechowe. Chyba najbliżej byłoby clenbuterolowi ze znanych nam. Generalnie na lekach astmatyka nikt masy ani siły nie zrobi. To zupełnie tak, jak wykorzystuje się kortykosteroidy w medycynie, albo jakieś tam maści steroidowe, których nijak się spożywać nie da (w dermatologii służą do użytku zewnętrznego).
    Znałem 2 trzynastoletnich astmatyków, ale nijak SAA im nikt nie dawał.

    Nie, objawy klasyczne dla SAA nie występują. Jeden zanotował wysoką łamliwość kości (3 razy ręka połamana lewa i 2 razy prawa), w interpretacji rodziców właśnie przez leki steroidowe. Pozostałe funkcje w normie. Tak jak od steroidowej maści na krosty nie zmniejszą Ci się jądra na skutek bloku :)

    Zmieniony przez - Wiad w dniu 2007-12-10 20:08:20
  • Wide Pride
    miczelx
    • Pochwały:0
    • Nagany:brak
    • Postów: 28146
    • Wiek: 75 lat
    • Na forum: 10 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 208725
    • Status:Ekspert

    Wysłano 10 grudnia 2007 20:19

    zgłoś naruszenie
    Stosuje sie glkikokortykosteroidy, czesto w postaci wziewnej i w tym wypadku efekty uboczne sa lagodne lub zadne.
    W stanach zaostrzenia stosuje sie glikokortykosteroidy doustnie lub dozylnie, w duzych dawkach podawane dozylnie moga spowodowac szereg efektow ubocznych ,jak zmiany skorne , obrzeki, rozstepy, wlosy glowy nie beda wypadaly , ale wzrost owlosienia na ciele moglby wystapic mysle ze szczegolnie u kobiet ze wzgledu na dzialanie glikokortykosteroidow na nadnercza(gdzie u kobiet produkowany jest test).Obrzeki etc wiec i wzrost RR , a nawet cukrzyca, ale to skrajnosci.


    Zmieniony przez - miczelx w dniu 2007-12-10 20:19:35

    BO LEPIEJ BYSMY STOJAC UMIERALI NIZ MAMY KLECZAC NA KOLANACH ZYC!
  •  
    SFD

      Wysłano 10 grudnia 2007 22:25

      zgłoś naruszenie
      mozna podawac dooskrzelowo doustnie i dozylnie w tym drugim przypadki dzilania niepozadnae sa bardzo duze ale to tez jest zalezne od dawki i czasu stosowania jesli chodzi o podawanie dotchawicze to z objawowo takich typowych jest chrypka kandydoza jamy ustnej uszkodzenie blony sluzowej aco zatym idzie moga byc krawawienia i hamowania osi przysadkowo nadnerczowej ale to tez dawka i czas przyjmowania wiec raczej przy prawidlowyjm stosowaniu tych lekow nie ma co sie bac o skutki uboczne ktore wyminiles i najwaznejsze to to ze te leki w drzewei oskrelowym podnosza odpornosc jest to ich jedyne takei dzilanie w tym miejscu bo wszedzie indzeij ja obnizaja
    • Infamous
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 4232
      • Na forum: 8 lat
      • LPA: 35176
      • Status:Ekspert

      Wysłano 11 grudnia 2007 00:40

      zgłoś naruszenie
      Agonisci adrenergiczni nie maja nic wspolnego z sterydami.
      Pozytywny jak HIV
    •  

      Wysłano 11 grudnia 2007 06:38

      zgłoś naruszenie
      nom ale jemu chodzi o sterydy nie b2 mimetyki