logo
zamknij zamknij

Spalanie tłuszczu na udach i brzuchu

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 22605

0 5 0
napisał(a)
MartaP
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 215
Chciałabym uzyskać informacje co należy robić by pozbyć się tłuszczu z ud i brzucha i zmniejszyć odwód ud i łydek. Nie zależy mi na spadku wagi. Zawsze miałam niedowagę. Jestem drobnej budowy, ale siedzący tryb życia zrobił swoje. Od roku zaczęłam się ruszać na rolkach, a od lutego chodzę na aerobik (od 15.00-16.00, a potem jem obiad), czasem pedałuje na rowerku stacjonarnym. Dzięki temu mam jędrniejsze uda i pośladki, mocniejsze nogi i nie choruję. Moja waga ciągle się zmienia. W zeszłym roku w zimie ważyłam 51kg (to jak dotychczas moja największa waga), do lata waga spadła do 46,5kg, potem się przytyło do 49,5kg, a teraz znów spadek. Niestety obwody ani drgnęły. Może to kwestia niewłaściwego odżywiania? Nie wiem co powinnam jeść przed i po wysiłku? Może za mało piję wody (prawie wcale)? Wcześniej nie zwracałam uwagi na to co jem. Jadłam wszystko i bez ograniczeń i nie miałam ani grama tłuszczu. Waga wahała się od 42 do 47kg bez względu na to co i ile jadłam. Moją jedyną forma aktywności były zajęcia wf raz w tygodniu na uczelni.

Płeć: Kobieta

Wiek: 32

Waga: 48,4

Wzrost: 166 cm

Obwód klatki: 80

Obwód ramienia: 22

Obwód talii: 65

Obwód uda: 50

Obwód łydki: 33

Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej: nie wiem

Aktywność w ciągu dnia: praca

Uprawiany sport lub inne formy aktywności: 1 lub 2 razy w tygodniu 1h aerobiku. Rolki jak tylko nie pada i ile się da. Czasem jeżdżę po 4h i wracam po 22.00 i dopiero wtedy jem kolację.

Odżywianie: Obecnie jem 4 razy dziennie.
Śniadanie: 1 kromka ciemnego pieczywa, druga chrupkiego, masło, wędlina, ser biały, chudy, 2 lub 3 kawy z mlekiem i cukrem.
Drugie śniadanie: 2 kanapki (1 z pieczywa ciemnego, druga z chrupkiego), masło, wędlina, owoce (jabłko, cytrusy, jak są to i inne owoce), rzadko coś piję, jak już to herbatę
obiad: pół talerza zupy (jeżeli jest rosół, to zbieram tłuszcz), bez zasmażki, czasem podprawiam jogurtem. Na drugie 2 małe ziemniaki, lub 1/4 torebki jakiegoś ryżu lub kaszy, mięso najczęściej duszone lub gotowane, sałatka i zawsze piję świeżo wyciskany sok z marchwi z jabłkiem i cytryną.
Kolacja: to samo co na śniadanie.

Czasem coś przegryzę jak jestem głodna. Cały dzień piję kawę, nawet tuż przed snem.
Nie lubię ananasów i bitej śmietany, nie przepadam za rybami. Nie jem bananów i winogron. Staram się unikać fastfoodów i słodyczy (uwielbiam czekoladę i batoniki), ale różnie z tym bywa. Nie lubię pić dużych ilości wody mineralnej.


Cel: poprawa estetyki i proporcji

Ograniczenia żywieniowe: brak

Stan zdrowia: choroba reumatyczna, a efekt - mam barometr i wiem kiedy będzie zmiana pogody na ładną lub brzydką.

Preferowane formy aktywności fizycznej: Preferuję ćwiczenia możliwe do wykonywania w domu, rowerek stacjonarny. Uwielbiam rolki, a w zimie łyżwy. Nie lubię siłowni, basenu i biegania, ani ćwiczeń z obciążeniem. Nie jeżdżę na nartach, ani na rowerze.

Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty: nie

Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów: raczej nie

Stosowane wcześniej diety: nie stosowałam
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Charon ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 5388 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 111118
Jedynym sposobem na zyskanie wagi, ale nie w postaci tłuszczu, tylko jędrnych mięśni, to ćwiczenia z obciążeniem i nie mowa tu o kilogramowych sztangielkach, tylko "ciężarach" z jakimi ćwiczą mężczyźni. Zatem bez siłowni ciężko będzie. Uprzedzając Twoje pytanie lub odpowiedź - nie, przez ćwiczenia na siłowni nie będziesz wyglądać jak kulturystka. Mogę Ci to zagwarantować. Zdobywanie mięśni, szczególnie kobietom przychodzi z bardzo dużym trudem.

Jesz mało i jest to największy błąd - należy zwiększyć kaloryczność posiłków, jeżeli obawiasz się przytycia, trzeba zwiększyć ilość wysiłku fizycznego, najlepiej w formie właśnie ćwiczeń siłowych.

Tłuszczu miejscowo nie da się spalić, u kobiet najłatwiej się odkłada, a najtrudniej schodzi właśnie z dolnych partii ciała i nic na to nie poradzisz. Jeżeli nigdy nie ćwiczyłaś siłowo jest możliwe do czasu jednoczesne tracenie tłuszczu i budowanie mięśni, czyli waga nie będzie się zmieniać, ale proporcje i obwody tak.

Beatus, qui prodest, quibus potest

napisał(a)
MartaP
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 215
Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście mam kilka pytań.

Co do zyskania wagi to specjalnie na tym mi nie zależy. Radziłam się lekarza w tej sprawie i powiedział mi, że ja tak już mam. W porównaniu ze średnią wagą zawsze miałam 4-5 kg niedowagę, a teraz to chyba z 7 kg. Na szczęście jak się rozbiorę to nie wyglądam jak kościotrup. Podchodząc do tego statystycznie wiem, że średnie są bardzo wrażliwe na bardzo duże i małe wartości. Z racji tego do średnich podchodzę z dość dużą rezerwą.

Napisałeś o ćwiczeniach z "ciężarami". Mógłbyś mi przybliżyć o jakie ćwiczenia i "ciężary" dokładnie chodzi? Nie bardzo się w tym wszystkim orientuję. Obawiam się ćwiczeń z obciążeniem. Kiedyś chodziłam na gimnastykę korekcyjną i nie wolno mi było nawet zakładać ciężarków na kostki podczas jazdy na rowerze. Prawie natychmiast kolana puchły i robiły się czerwone.
A co myślisz o częstszym pedałowaniu na rowerku i nieszczęsnym aerobiku. Lubię też ćwiczyć callanetics, a od rolek to chyba jestem uzależniona.

Napisałeś również, że jem mało. Tak bardziej konkretnie czego jem za mało. Tylko błagam nie pisz o ilości kalorii i tak tego nie policzę.

Tak coś czułam, że ciężko będzie się go pozbyć, ale nie tracę nadziei. Niestety kobiety pod tym względem są pokrzywdzone.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kolejna dieta na masę

Następny temat

bialko, glownie z odzywki

Pieczony łosoś z ziemniakami i szpinakiem

Czy kobiety powinny wykonywać wyciskanie sztangi leżąc?

Plank - jak prawidłowo wykonywać?

Beta-alanina - dlaczego swędzi?

Paweł Głuchowski znowu na wakacjach!

Krewetki z pomidorowym ryżem i zielonymi szparagami

Tarta czekoladowa

Jak z jedzenia dostarczyć 500mg witaminy C?