SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Siłownia vs normalne życie

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1048

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 30 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 192
Witam,

Szukam treningu, który pozwoli mi na zachowanie dotychczasowego trybu życia a przynajmniej nie zdezorganizuje go całkowicie. Trenuję a raczej próbuję trenować od kilku lat, jednak nigdy nie udało mi się ćwiczyć dłużej niż parę miesięcy.

Zawsze wygląda to tak samo: w pierwszych tygodniach pojawiają się jakieś efekty, rośnie siła i wytrzymałość. Następnie jest załamanie- czuję się ociężały, szybciej się męczę, pojawia się brak energii i ból stawów/ mięśni.
Co dziwne nie mam takich problemów, gdy wracam do normalnych rozmiarów i nie ćwiczę- mogę spać po 4 godziny na dobę, jeść byle co a i tak jestem pełen energii i wypoczęty.

Próbowałem FBW, split-a i zawsze kończyło się tak samo. Dlatego też mam pytanie: czy jest jakiś trening nie obciążający organizmu tak bardzo? Nie zależy mi jakoś specjalnie na masie- chodzi głownie o wypracowanie "zdrowej" estetycznej sylwetki.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1722 Napisanych postów 27127 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 507741
'Obciążenie' możliwe, że masz na myśli po prostu intensywność.
Bez tego nie osiągniesz żadnych efektów.

Musisz się zastanowić czy chcesz się bawić czy ciężko trenować. Nie rozumiem co ma wspólnego temat z tym co napisałeś. Musisz znaleźć balans w życiu pomiędzy siłownią, a życiem. Zapewne to nie sprawność fizyczna, tylko psychika jest Twoim wrogiem.

Co do stawów, jest mnóstwo przyczyn w tym ( nie odpowiednie wykonywanie ćwiczeń ) brak energi? naturalne skoro dajesz z siebie wszystko, a ból mięśni to mogą być po prostu domsy 'zakwasy'

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
Proponuje się przyglądnąć regeneracji, diecie i treningowi bo w tym możę być problem, łapie cię może po prostu przetrenowanie. Moze też za długo ćwiczysz jednym planem i wkrada się monotonia.

Zmieniony przez - Viren w dniu 2014-07-30 20:25:48
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 30 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 192
Jest możliwe przetrenowanie po paru tygodniach ćwiczeń?
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3052 Napisanych postów 40883 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 314087
Tak naprawdę każdy trening jest takim małym, lokalnym przetrenowywaniem.
Jeśli nie odżywiasz się dobrze i nie wypoczywasz, to ten stan się pogłębia.

Budowanie sylwetki zawsze wymaga jakichś wyrzeczeń.
Na początku jest łatwiej, gdyż rośniesz od patrzenia na sztangę.Natomiast później
zaczynają się schody.Czasem trzeba wyskoczyć do znajomych z pojemnikiem na jedzenie, czasem trzeba odmówić fast fooda czy alkoholu..itd. Gdyby wystarczyło tylko trenować, to większość ludzi cieszyłaby się estetyczną sylwetką.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 20118 Wiek 14 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 184230
Osoba ze stażem poniżej roku nie jest w stanie się nawet zbliżyć do przetrenowania. ( Z tym, że pozostajemy w normalnym uniwersum, czyli kilka treningów tygodniowo, a nie 2-3 sesje DZIENNIE po 2 h - wtedy przetrenowanie murowane)


Problemem jest słomiany zapał i chęć dostania wszystkiego, od razu. Zakładam, że jesteś, jak to mówią goście za kanałem- lounge lizard (albo couch potato jak to mawiają za oceanem) i żadnego sportu nie uprawiasz? Jeśli tak, to chwyć się za jakiś sport, który lubisz. Może to być na początek nawet "skłosz" czy bieganie, bylebyś robił, to co lubił i nie podchodził alergicznie do samej myśli o wyjściu z domu na trening.
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 30 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 192
Bieganie jest dobrym pomysłem- próbowałem i szło nieźle (samo wyjście sprawiało przyjemność). Gdy biegałem zauważyłem, że szybko chudnę (wracam do "szczurowatego" wyglądu). Czy byłby sens robić przed albo po bieganiu parę serii na bic, tric i dajmy na to klatę?

Zmieniony przez - Dziewogrzmot_Piast w dniu 2014-07-31 18:19:43
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 410 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 14268
Nie wiem po co ten post ale napisałeś jak byś musiał ćwiczyć ze mozesz jesz byle co i spac 4 godz. To co robisz to bo musisz mozna cwiczyc cos bo sie to lubi....
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 30 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 192
Napisałem ten post ponieważ szukam treningu, który pozwoli zachować dotychczasowe przyzwyczajenia i nawyki. Oczywiście wiem, że nie ma nic za darmo i domyślam się, że trening taki może dawać mniejsze efekty niż tradycyjne podejście(tzn tradycyjny trening, dieta i cała reszta).
Lubię ćwiczyć i z chęcią poświęcę godzinę dziennie na ćwiczenia. Problem polega na tym, że szkoda mi czasu na przesypianie godzin, w których mógłbym zrobić coś innego, liczenie kalorii czy szykowanie i bieganie z własnym jedzeniem.
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 66 Napisanych postów 893 Wiek 21 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 36107
Dziewogrzmot_Piast
Napisałem ten post ponieważ szukam treningu, który pozwoli zachować dotychczasowe przyzwyczajenia i nawyki. Oczywiście wiem, że nie ma nic za darmo i domyślam się, że trening taki może dawać mniejsze efekty niż tradycyjne podejście(tzn tradycyjny trening, dieta i cała reszta).
Lubię ćwiczyć i z chęcią poświęcę godzinę dziennie na ćwiczenia. Problem polega na tym, że szkoda mi czasu na przesypianie godzin, w których mógłbym zrobić coś innego, liczenie kalorii czy szykowanie i bieganie z własnym jedzeniem.

Więc niestety odpuść sobie robienie fajnej sylwetki. Na prawdę tak trudno 3 razy w tygodniu poćwiczyć po półtorej godziny, rano wstać zrobić sobie jedzenie na cały dzień i mieć spokój ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening FBW - siła z elementem dynamiki

Następny temat

Znacie się wiec pomózcie !