Temat został odczytany 20145 razy
  • Autor

    Ryz czy Ziemniaki??

  •  
    Anonim

      Wysłano 29 lutego 2004 13:02

      zgłoś naruszenie


      Czesc!
      Zawsze myslalem ze kulturysta powinnien jesc RYZ a nie np. Ziemniaki !
      Ale nie dawno od instruktora na silowni uslyszalem ze ziemniaki nie sa gorsze !! :] Maja potrzebne witaminy..

      Wiec jak radzicie jesc Ryz i Ziemniaki czy np. Sam Ryz albo same ziemniaki oczdywiscie jako dodatek :]?? :):)
    • BYK
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 6563
      • Na forum: 12 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 45379
      • Status:Specjalista

      Wysłano 29 lutego 2004 13:10

      zgłoś naruszenie
      Ziemniaki mają dość wysoki ingeks glikemiczny (gotowane prawie taki jak glukoza - aż 95) - więc nie powinny być podstawowym źródłem ww - łatwo od nich przybrać zbędny tłuszcz. Lepszy jest ryż - ma niższy IG, więcej białka, witaminy
      Chociaż nie znaczy to że należy całkowicie wykluczyć ziemniaki z diety - ale jeżeli masz wybór - częsciej wybieraj ryż
      "Anyone can give up; it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone would
      understand if you fell apart, that's TRUE STRENGTH"
    •  
      Anonim

        Wysłano 29 lutego 2004 13:18

        zgłoś naruszenie
        Jak wyzej...jednak nie ma to jak ryz, od zawsze byl w sumie podstawa zywienia kulturystow :>
      • GiKeR
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 2221
        • Na forum: 11 lat
        • Płeć: Mężczyzna
        • LPA: 19900

        Wysłano 29 lutego 2004 13:18

        zgłoś naruszenie
        Na zmiane z ryzem dobre - bo przeciez nikty na samym ryzu nie bedzie jechal (przynajmniej ja bym niepotrafil).
        Ludzie od zawze jedli ziemniaki i niebylo zle, szczegolnie dla harggainera sa dobrym pokarmem
      • Wiad
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 1610
        • Na forum: 10 lat
        • LPA: 20492

        Wysłano 29 lutego 2004 13:30

        zgłoś naruszenie
        Zdecydowanie ryż. Powód jest dość prosty - ryż nie zawiera praktycznie w ogóle wody w suchej masie, węgli ok. 70%. Gotując go naciąga wodą, ale zauważ, że nie zmienia się to jakoś drastycznie (rzecz jasna, zależy od długości gotowania). Tymczasem ziemniaki jeszcze surowe mają tylko bodaj 20% ww i ponad 50% wody. Efekt jest taki, że żołądek wypełnia Ci woda, a nie wartości odżywcze, co w przypadku diet odchudzających ma sens, ale nie dla kulturystów.

        Pozwolę sobie nie zgodzić się z opinią, iż ryż jest podstawą żywienia kulturystów. Jest dodatkiem, bowiem to produkt roślinny i choć ma ok. 7% białka to nie jest ono pełnowartościowe. Stąd zwykle zaleca się do niego mleko, tudzież piersi z kurczaka. Zdecydowanie lepszym pomysłem od ryżu jest makaron - posiada podobne wartości odżywcze, cenę i zwykle nieco więcej białka, jednak ma ono dodatek białka zwierzęcego i to niezłego - zwykle jaja. Naturalnie makaron domowej roboty jest jeszcze lepszy, gdy wbijesz tam więcej jajek
      • anar
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 4427
        • Na forum: 12 lat
        • LPA: 32954
        • Status:Znawca

        Wysłano 29 lutego 2004 13:46

        zgłoś naruszenie
        Na mase polecam ryz - poniewaz, w 100 g zawiera znacznie wiecej ww a mniej wody - i tym samym mozemy go zjesc wiecej
        Ale ziemniakow tez bym nie eliminowal - ja jem co ok 2-3 razy w tygodniu
        BTW: pamietajcie, ze ryz to produkt kwasotworczy, a ziemniaki alkalizujacy - wiec jak mamy nadmiar kawasow w zoladku to proponuje ziemniaki

      •  
        Anonim

          Wysłano 29 lutego 2004 13:54

          zgłoś naruszenie
          Zikog ryz jest uznawany za dobre jedzenie dla kulturystow, poniewaz szybko sie trawi i dostarcza sporej ilosci energi.Jego indeks glikemiczny to ok. 60 w zaleznosci od przyrzadzenia.

          Jest to dobry rodzaj weglowoadnow, ale dla ludzi typowo na masie.
          Ja w swojej diecie uzywam jedynie ryzu po treningu, poniewaz jesli ktos moze miec problemy z tkanka tluszczowa, to lepiej go unikac.(ewentualnie brazowy)

          Ziemniaki za to sa bardzo dobrym produktem.Wskaznik sytosci to 323 najwyzszy z produktow weglowodanowych(ryz tylko 138).
          Za swoj wysoki poziom sytosci w ziemniakach odpowiada mala ilosc cukrow,tluszczow, wiecej "tresci" lepskosc i czas trawienia.
          Ziemniaki ponadto zawieraja szczegolne skladniki zzwane inhibnilatorami proteaz ktore zwiekszaja poziom cholecystykoiny- hormonu hamujacego apetyt.
          Wskaznik ig zaiemniakow to 48, ponadto zawieraja duzo potasu, co czyni je swietnym posilkiem w czasie dnia :)

          Zmieniony przez - McRaYvEn w dniu 2004-02-29 14:03:02
        • Anonim

          Wysłano 29 lutego 2004 14:24

          zgłoś naruszenie
          A co powiecie o makaronie?
          Ja jem przeważnie tak:
          śniadanie ser z makaronem
          obiad: zupka z ryżem (bądź jakieś mięsko z ryżem), 2 danie: ziemniaki z mięsem.
          Wszystkie 3 składniki (makaron, ryż, ziemniaki) i jest si
        •  
          Anonim

            Wysłano 29 lutego 2004 14:39

            zgłoś naruszenie
            makaron si = 113, ig = 50.
            Prawdziwy makarow plywa na poziom seretoniny w mogzu.

            Jakie sa ilosci tego ryzu i ziemniakow?
            Moze powinines rozgraniczyc obiad i jesc to jako dwa posilki?


            Zmieniony przez - McRaYvEn w dniu 2004-02-29 14:40:43
          • Paul_S
            • Pochwały:0
            • Nagany:0
            • Postów: 1242
            • Wiek: 26 lat
            • Na forum: 12 lat
            • Trenuje: 12
            • Płeć: Mężczyzna
            • LPA: 18601

            Wysłano 29 lutego 2004 14:56

            zgłoś naruszenie
            Wg mnie produkty te powinno sie uwzgledniac w takiej kolejności:
            1.Ryz(brazowy of course)
            2.makaron
            3.ziemniaki
            ANIMAL
          • Wiad
            • Pochwały:0
            • Nagany:0
            • Postów: 1610
            • Na forum: 10 lat
            • LPA: 20492

            Wysłano 29 lutego 2004 15:17

            zgłoś naruszenie
            Wysoki wskaźnik sytości nie musi koniecznie być plusem w kulturystyce, gdzie powinno się jeść dużo i często w okresie budowania masy. Zauważcie, że tu problemem jest dostarczenie odpowiedniej ilości budulca (stąd pomysł na wyprodukowanie odżywek). Moim zdaniem kulturysta winien absolutnie unikać wszystkiego co ma przewagę wody. W ten sposób jest w stanie dostarczyć odpowiednich produktów. Pomyślcie ile trzeba byłoby zjeść ogórków czy kalafiora by wchłonąć z nich te 500g ww dziennie Naturalnie woda jest ważna, to podstawa mięśni, ale lepiej, gdy będzie dawkowana podobnie jak białko na przykład, a więc pod kontrolą spożywającego, a nie przy okazji posiłków.

            Moja lista przebojów:
            1. Makaron za białko pochodzenia zwierzęcego, szybkość przyrządzenia (średnio ok. 7 min. gotowania) i niską cenę.

            2. Ryż (białko roślinne, gotowanie ok. 2x dłużej)
            3. Ziemniaki (dużo wody, zapychacz, nie bez przyczyny produkt stosowany powszechnie w chipsach, a jeszcze nie widziałem kulturysty, który zbudował masę na chipsach)